וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת ליו"ר איגוד השופטים: "מצפה לבדיקה מעמיקה ורצינית"

בבירת הנגב ממשיכים להתעסק בנושא השיפוט במשחק מול קרית שמונה, הבעלים: "היו טעויות מכריעות בשלושה משחקים גורליים, וכולן לרעת הפועל באר שבע". אלישע לוי: "לא נרדמתי בלילה"

one

בהפועל באר שבע באו בטענות קשות לעבר צוות השיפוט במשחק ההפסד לקרית שמונה אמש, בחצי גמר גביע המדינה. במשחק היו שלושה אירועים שנויים במחלוקת, כולם נוגעים לשופט אלון יפת ולשופט הרחבה אלי חכמון. ראשית, שער של גליינור פלט נפסל בטענת עבירה. שנית, שער של גליינור פלט אושר, ספק במצב של עבירה של ההולנדי. שלישית, פנדל לזכות הפועל באר שבע לא נשרק כשוובה בראון דחף את פלט. אתמול התלוננו גורמים בבאר שבע, כולל מאמן הקבוצה אלישע לוי, מנכ"ל הקבוצה אסי רחמים ומספר שחקנים. היום הגיעה התגובה של אלונה ברקת, ששלחה מכתב גלוי ליו"ר איגוד השופטים, בן ציון סלמן.

"אני פונה אליך במכתב גלוי זה, לאור תחושות קשות המלוות אותי, את אנשי הפועל באר שבע, את אוהדי הקבוצה ואוהדי כדורגל וספורט רבים בארץ", פתחה ברקת את מכתבה. "כל מי שאוהב כדורגל וחי את המשחק יודע כי טעויות שיפוט הן חלק בלתי נפרד מהמשחק... יחד עם זאת, כראשי מערכת, אנו חייבים לשים את הקו ולסמן את הגבול בין טעות לבין מגמה או מחדל, לדעת מתי אנו עושים צעדים נדרשים כדי לשנות בצורה מעמיקה את הדרך והתוצאות.

"אני סבורה כי הגיעה העת בה גם אתה, כיו?ר איגוד השופטים, תדע לעמוד באומץ מול האמת, לומר אותה ולבדוק אותה בצורה שקופה וגלויה. טעויות השיפוט הגסות אתמול אינן יכולות להיות מנותקות מטעויות שיפוט אחרות במשחקים מכריעים בהם שיחקה הפועל באר שבע. כל הטעויות היו לרעת באר שבע. אלה הן עובדות המעוררות במקרה הטוב סימני שאלה.

"משחק עונה מול מכבי תל אביב בו שופט הרחבה והשופט הראשי היחידים באצטדיון שלא ראו את היד בעזרתה הובקע שער לרעת באר שבע; משחק נוסף מול מכבי בו שער אחד לטובתה מובקע אחרי עבירה, והשני מנבדל; חצי גמר גביע בו אותו שופט רחבה מתערב לפסול שער חוקי למהדרין לבאר שבע, אבל ממרחק וזווית דומים לא רואה פנדל ברור לטובתה, כמו גם השופט הראשי שהיה קרוב לאירוע והיה חייב לשרוק לפנדל. טעויות מכריעות בשלושה משחקים גורליים, וכולן לרעת הפועל באר שבע.

"טעות אחת יכולה להיות אנושית, השנייה יכולה להיות מלווה בתירוץ, אבל כאשר בשלושה משחקים מכריעים נעשות על ידי צוותי השיפוט טעויות מכריעות, כולן לרעת אותה קבוצה, לא ניתן להעלים זאת במשיכת כתפיים ובהתנצלות. האיגוד - שטובת השיפוט והכדורגל בראש מעייניו - צריך לעשות מעשה ברור וחד משמעי בכלים שעומדים לרשותו. אני מצפה כי הפעם תבצע בדיקה מעמיקה ורצינית, בצורה שקופה וגלויה, על מנת למנוע שמועות כאלה ואחרות ועל מנת להציג לציבור כולו את המסקנות ואת הצעדים שתעשה על מנת שהפועל באר שבע, ואיתה גם קבוצות אחרות, לא תינזקנה בעתיד".


אסי רחמים: "טעויות השיפוט הכריעו את המשחק"

בשל אירועי חצי הגמר: גרינפלד יחליף את חכמון במשחק הקרוב של הפועל באר שבע

עירוני קרית שמונה ניצחה 1:2 את הפועל באר שבע

מאמן העונה? על התקופה המרשימה של ברק בכר וקרית שמונה

אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ברקת ביציע, תמול/ברני ארדוב

גם היום הגיבו אנשי באר שבע על המשחק אתמול. המאמן אלישע לוי: "יום אחרי ההפסד אני אומר לכל אילו שאוהבים את הפועל באר שבע: תהיו מרוצים מהדרך. ראינו קבוצה אמיצה, קבוצה עם אופי ואני בהזדמנות זאת מברך את ברק בכר. אנחנו מאוכזבים אבל רוצים לראות אצטדיון מלא ואדום. השחקנים היו אמיצים ולצערי הפסדנו. אנחנו עוסקים בספורט וזה היה אכזרי, אנחנו מביטים קדימה. ראיתי כמו כולם את הווידאו לאחר מכן וברור שהיו החלטות מועטות. אין לי עניין לדבר על השופטים. מי שצריך, שיעשה את זה. אני צריך להרים את השחקנים שלי כרגע וזה מה שמעניין אותי".

"לא נרדמתי בלילה", הוסיף אלישע. "יצאתי מאוכזב. אני אומר שבהפועל באר שבע יש התקדמות ענקית. הכרטיס לאירופה מובטח. תארים יגיעו עם הזמן".

המגן אביתר אילוז: "יצאנו מתוסכלים, זו היתה דקה קריטית. מצטער עבור העיר והקהל שלנו. אבל מכאן אני אומר לכולם שנתנו 299 אחוז – כולנו באנו דרוכים. אני גאה בהם. עכשיו צריך להתרומם, הליגה ממשיכה. אני מאמין בחברים שלי, זה לא נעים לבוא אחרי משחק כזה, מנטלית. כולם כועסים וכולם עצובים. ייקח לנו יום לצאת מזה".

"לא אבקר את השופטים", הוסיף אילוז. "זה מתסכל לגמרי, יש מי שיבקר אותם. לצערי, לכל אורך העונה השיפוט לרעתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע/ברני ארדוב

אליניב ברדה, שעלה לשחק עם פציעה בשריר התאומים ויצא בדקה ה-84, סובל מכאבים ונפיחות בשריר. רק לאחר סדרת בדיקות וצילומים יוחלט האם הקפטן יחזור העונה למגרשים. בכל מקרה, ברדה לא יהיה בסגל למשחק הקרוב מול מכבי חיפה.

הפועל באר שבע בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully