וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי השחית את הגשר לזכרו של בילי ווילן?

כתובות גרפיטי רוססו על הגשר שקרוי על שם הכדורגלן שנהרג באסון האווירי במינכן. אחותו: "מי מסוגל לעשות דבר כזה?"

בילי ווילן, שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר, מהרוגי האסון האווירי במינכן. Monte Fresco Jnr., GettyImages
נהרג בגיל 22. ווילן/GettyImages, Monte Fresco Jnr.

גשר בדבלין שהוקדש לזכרו את הכדורגלן בילי (ליאם) ווילן, הושחת ביום שני האחרון עם כתובות גרפיטי Munich Bastards ("בני הזונות ממינכן") ו-LFC, ראשי התיבות של ליברפול. ווילן, חלוץ אירי שכבש 43 ב-79 הופעות במדי מנצ'סטר יונייטד, נהרג באסון האווירי במינכן ביחד עם שבעה שחקנים נוספים של השדים האדומים. הוא היה בן 22 במותו.

האסון האווירי במינכן התרחש ב-6 בפרבואר 1958, כשהמטוס שנשא את שחקני ואנשי מנצ'סטר יונייטד וכן אוהדים ועיתונאים, התרסק בנסיונו השלישי להמריא מנמל התעופה במינכן. 21 מתוך 44 הנוסעים נהרגו. שניים נוספים, שחקן הקבוצה דאנקן אדוארדס והעיתונאי וכדורגלן העבר פרנק סוויפט, מתו מפצעיהם לאחר מכן.

מנצ'סטר יונייטד חזרה ממשחק חוץ נגד הכוכב האדום בלגרד בגביע אירופה לאלופות והייתה אמורה להגיע לאנגליה בטיסה ישירה מיוגוסלביה, אבל המטוס נאלץ לנחות במינכן כדי לתדלק.

אחותו של ווילן, ריטה, אמרה לתקשורת האירית בבכי: "אני לא יודעת מה להגיד, אני פשוט לא מעכלת את זה. ליאם המסכן. כשסיפרו לי, חשבתי שסתם ריססו גרפיטי על הגשר, לא חשבתי שזה משהו בסגנון הזה".

הגשר נקרא על שמו של ווילן ב-2006 וריטה הוסיפה: "יכולנו לבנות פסל לזכרו, אבל לא רצינו כי חששנו בדיוק מדברים כאלו. למרות זאת, אף פעם לא חשבנו שמישהו יילך כל כך רחוק. אני באמת לא יכולה להבין למה שמישהו יעשה דבר כזה".

ריטה ווילן, אחותו של בילי ווילן, מהרוגי האסון האווירי במינכן. JON SUPER, AP
"אני פשוט לא מעכלת את זה". ריטה ווילן/AP, JON SUPER

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully