וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת סטינקאמפ: "אוסקר פיסטוריוס שקרן גועלי"

אחות של ריבה סטינקאמפ תוקפת: "פיסטוריוס מחייך בבית המשפט, נהנה מהיותו כוכב, הוא רצח אותה". אבא של ריבה: "רוצה לדבר איתו"

אוסקר פיסטוריוס מקיא במהלך המשפט שלו. AP
פיסטוריוס/AP

משפט הרצח של אוסקר פיסטוריוס ממשיך להסעיר את דרום אפריקה ואת העולם כולו. בזמן שבבית המשפט יושבת אמה של ריבה סטינקאמפ עם פנים קפואות, בבית משפחת סטינקאמפ בפורט אליזבת יושבים בני משפחה זועמים, שמדברים בצורה יותר תקיפה נגד פיסטוריוס.

כזכור, אוסקר פיסטוריוס מואשם ברצח חברתו ריבה סטינקאמפ, לאחר שירה בה ארבעה כדורים מבעד לדלת חדר האמבטיה. פיסטוריוס, האצן בלי הרגליים שזכה לתהילה בינלאומית וכונה "בליידראנר", טוען כי ירה בדלת הסגורה מאחר שחשב שמאחוריה מסתתר פורץ. התביעה מנסה להוכיח שהוא רצח את ריבה בכוונה, בעקבות ריב סוער בין השניים. כעת בני משפחתה של ריבה טוענים כי קו התביעה מוצדק, והנאשם הוא אכן אדם קנאי, רכושני ואימפולסיבי.

"הוא מנסה לשכנע את בית המשפט כאילו הם היו קרובים ושהוא דאג לה", טוענת אחותה של ריבה, סימון סטינקאמפ, "אבל זה לא נכון. הוא שקרן גועלי".

אוסקר פיסטוריוס ואמו במהלך המשפט. GettyImages
פיסטוריוס ואמו/GettyImages

סימון מכנה אותו כמתנשא ויהיר. "הלב שלי עצר כשהוא עבר לידנו והתעלם מאיתנו, ואז הוא התיישב וגיחך", המשיכה, "הוא הרג את אחותי, אבל הוא עדיין נהנה ממעמד הסלבריטאי שלו.

"במהלך הדיונים הוא הסתובב לידנו כאילו הוא כוכב, בזמן שאמא שלי ואני רק רצינו להתחבא. אני לא מבינה איך מישהו יכול לעשות דבר כזה, להרוג מישהו, ואז להתנהג כאילו כלום לא קרה".

סימון עזבה את הקריירה שלה באנגליה וחזרה לדרום אפריקה כדי להיות עם משפחתה האבלה אחרי מותה של ריבה, שהייתה דוגמנית יפהפייה לפני מותה האיום בגיל 29 בלבד. היא מספרת שהמשפחה נטתה בהתחלה לסלוח לפיסטוריוס, אבל הכול השתנה מהרגע שהמשפט החל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
התובע במשפט אוסקר פיסטוריוס, גרי נל. GettyImages
התובע נל/GettyImages

"זה היה ממש מאיר עיניים מבחינתי", סיפרה, "רק כשנכחתי במשפט הבנתי שריבה מתה, שלא נראה אותה יותר, שהיא נעלמה מחיינו. לשבת ליד אמא שלי, בסיטואציה הזו, זה הרס אותי. לא יכולתי לחזור לשם. ידעתי שלא אוכל להשתלט על עצמי, בעודי מקשיבה לשקרים האיומים האלה.

"אני מאמינה שהיא צעקה בזמן שהייתה נעולה בחדר האמבטיה, והוא ידע שהוא יורה בה. אני מאמינה שהם התווכחו, ושהוא חסר ביטחון, והוא חשב שהוא לא יוכל לחיות בלעדיה. אז הוא לקח את האקדח וירה בה מקרוב, ועכשיו הוא משקר בלי הפסקה. ריבה הייתה מאוד אסרטיבית ומאוד קולנית".

סימון יושבת בביתה לצד אבא שלה, בארי, שחטף שבץ אחרי המוות של בתו. הוא כמובן לא יכול להתמודד עם המשפט, אך צופה בו באופן קבוע. "כשארגיש חזק מספיק לנסוע לשם, אשאל אותו רק דבר אחד", אמר בארי סטינקאמפ, "למה? למה הרגת את ריבה הנפלאה שלי? אני בטוח שאדע את האמת כשהוא יענה לי. אני רוצה לעשות את זה למען בתי".

איימי פיסטוריוס, אחותו של אוסקר פיסטוריוס, במהלך המשפט. GettyImages
משפחת פיסטוריוס/GettyImages
ג'ון סטינקאמפ, אמא של ריבה סטינקאמפ, משפט אוסקר פיסטוריוס. AP
אמה של סטינקאמפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully