וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: מכבי אשדוד תרד סופית ללאומית?

הקבוצה מעיר הנמל תיפרד מליגת העל אם תפסיד לאילת, או אם הרצליה תנצח בראשל"צ. גלבוע/גליל-נס ציונה, חולון-נתניה

שחקן מכבי אשדוד משה מזרחי. ברני ארדוב
ייפרד מליגת העל? משה מזרחי/ברני ארדוב

המחזור ה-27 בליגת העל ימשיך מחר (ראשון) עם ארבעה משחקים בבית התחתון. מכבי אשדוד תרד באופן רשמי לליגה הלאומית אם תפסיד בבית להפועל אילת, שמגיעה למשחק עם רצף של שבעה ניצחונות (0:2 לאילת בליגה הסדירה) או אם בני הרצליה תנצח בחוץ את מכבי ראשון לציון שגמרה את העונה (1:1 בין הקבוצות בעונה הסדירה). גלבוע/גליל תנסה לשמור על סיכוי לסיים במקום השישי, כשתארח את עירוני נס ציונה (1:1 בין הקבוצות בעונה הסדירה). הפועל חולון, שתסיים במקום השביעי או השמיני, תארח את ברק נתניה שנשארה כבר בליגה (1:1 בין הקבוצות בעונה הסדירה).

מאמן הפועל אילת עודד קטש עם יינסי גייטס. ברני ארדוב
האם עודד קטש יצליח להשאיר את יינסי גייטס באילת?/ברני ארדוב

מכבי אשדוד - הפועל אילת (19:40, פריצות בספורט 5)

רק לפני שבועיים במכבי אשדוד האמינו כי הם קרובים להשלמת המשימה להשארות בליגת העל, אלא שאז הגיעו הפסדים במשחקי העונה למכבי ראשון לציון ולבני הרצליה, והקבוצה של אריק אלפסי זקוקה לנס כדי לשרוד עונה נוספת. אם אשדוד תפסיד משחק אחד עד לתום העונה, או שבני הרצליה תנצח משחק אחד, הקבוצה תנשור לליגת המשנה אחרי 4 עונות. רף האופטימיות במועדון, שכאמור היה גבוה לפני שבועיים, ירד בצורה דרסטית, ובאשדוד ינסו למשוך את הסיכוי לשבוע אחד נוסף מול הקבוצה החמה מאילת.

ניצחון אחד בשלושת המחזורים הקרובים יבטיח להפועל אילת את המקום החמישי בתום משחקי הבית התחתון, מקום שמסדר ככל הנראה מפגש עם הפועל תל אביב ברבע גמר הפלייאוף. באילת נמצאים בכושר הטוב ביותר שלהם העונה, עם שבעה ניצחונות רצופים, ומקווים למשוך את המומנטום עד למשחקי הפלייאוף, כשאין בכוונתם לוותר על המשחק גם ליריבה הנזקקת שממול. אחרי שהאריכו את חוזהו של קווין פאלמר, עושים בקבוצה מאמצים נוספים כדי להחתים גם את יינסי גייטס לעונה נוספת.

המספר הנוסף

5 - שנים עברו מאז שניב ברקוביץ' קלע 2 שלשות במשחק אחד, במחזור הפתיחה של עונת 2008/9 (שלשת ניצחון באולם הפחים) עד שעשה זאת שוב במחזור האחרון.

7 - שלשות בלבד מ-34 נסיונות קלעה מכבי אשדוד בשני המחזורים האחרונים.

9.9 - ריבאונדים בממוצע למשחק העונה למרכוס דאב, מלך הריבאונדים של הליגה, שירשום ירידה שנייה בשנתיים.

יעמוד למבחן: עודד קטש. עד לתחילת הפלייאוף ינסה המאמן של אילת לשמור על מתח חיובי ואותה יכולת שאפיינה אותם בתקופה האחרונה, והמשחק באשדוד הוא מבחן חשוב כדי להמנע מירידת מתח.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
שחקן בני הרצליה אבירם זליקוביץ'. מגד גוזני
קרוב מאוד להשאר בליגה. אבירם זליקוביץ'/מגד גוזני

מכבי ראשון לציון - בני הרצליה (19:45, פריצות בספורט 5)

לפני שבועיים הבטיחה מכבי ראשון לציון את מקומה בליגת העל לעונה נוספת, ובשבוע שעבר היה ניכר כי המתח ירד משחקניו של צביקה שרף שהציגו יכולת רעה מאוד בהפסד לברק נתניה. במועדון יש רצון להשיג ניצחונות במחזורים שנותרו עד לסיום העונה, למרות שבהחלט ייתכן כי בצוות המקצועי יתנו דקות גם לשחקנים ששיחקו פחות בתקופה האחרונה. בראשון לציון עדיין לא האריכו את חוזהו של המאמן צביקה שרף, ובאופן עקרוני מעוניינים להשאיר את הזרים טזמין מיטשל וטריי ג'ונסון לעונה נוספת.

"אני שמח שנשארנו בליגה, אבל לא היינו צריכים להיראות כך בשבוע שעבר", אמר ג'ונסון לקראת המשחק, "שיחקנו מול קבוצה שנלחמת על הישארותה בליגה והיא נתנה פייט רציני ולצערנו אנחנו באנו פחות מפוקסים. נשארו עוד שלושה משחקים לא פשוטים מול קבוצות טובות ואנחנו מקווים לרשום ניצחונות. בסופו של דבר אנחנו משחקים בספורט מקצועני ואני לא מכיר אף שחקן שאוהב להפסיד משחקים".

בשבוע שעבר השיג מולי קצורין ניצחון ראשון כמאמן בני הרצליה, וקירב את הקבוצה מאוד להשארות בליגת העל. בהרצליה צריכים ניצחון אחד עד לסיום העונה, או לחילופין הפסד של מכבי אשדוד, וכבר אחרי הניצחון על היריבה לתחתית מאשדוד בשבוע שעבר דאג המאמן להסביר לשחקנים כי המשימה עדיין לא הושלמה. בהרצליה היו מרוצים מאוד מהיכולת של הצעירים עוז בלייזר ואבירם זליקוביץ', וכן של הגארד סטנלי בורל, כשלגבי השניים הראשונים יש כוונה להמשיך ולבנות עליהם גם בעונה הבאה.

המספר הנוסף

14 - פעמים הגיע סטנלי בורל לקו בניצחון על מכבי אשדוד וקלע 11 פעמים. בשמונת משחקיו הראשונים בקבוצה קלע 8 זריקות מ-12 נסיונות.

17 - דקות היה ג'יימס תומאס על המגרש בהפסד בנתניה בשבוע שעבר, ולא זרק זריקה אחת.

17 - שנים עברו מאז מולי קצורין וצביקה שרף נפגשו במשחק ליגה. היה זה במחזור ה-12 של עונת 1996/7, ומכבי תל אביב של שרף ניצחה את הרצליה של קצורין.

יעמוד למבחן: אבירם זליקוביץ'. הפורוורד המוכשר של הרצליה הוכיח מספר פעמים העונה כי הוא בין השחקנים המוכשרים בליגת העל, ומשחק טוב נוסף שלו יעזור לקבוצתו להבטיח את המקום בליגה לעונה נוספת.

פרסטון נואלס, עירוני נס ציונה. מגד גוזני
צפוי להעדר. פרסטון נואלס/מגד גוזני

הפועל גלבוע/גליל - עירוני נס ציונה (19:35, פריצות בספורט 5)

ארבעה ניצחונות רצופים של גלבוע/גליל נקטעו בשבוע שעבר בהפסד החוץ להפועל אילת, ובקבוצה של שרון דרוקר ינסו לחזור לרצף במשחק הבית נגד נס ציונה. בגלבוע ידעו לפני המשחק באיזה מקום יצטרכו לסיים כדי להמנע ממפגש עם מכבי תל אביב ברבע גמר הפלייאוף, למרות שבקבוצה העריכו בתקופה האחרונה כי הסיכוי לעבור את הפועל ירושלים בסדרה הוא נמוך מאוד גם כן. הפסד של שחקניו של דרוקר יקבע כי יסיימו את העונה במקום השביעי או השמיני, ואילו ניצחון ישאיר להם סיכוי מסוים לעקוף את נס ציונה ולהעפיל למקום השישי בטבלה.

הניצחון הגדול על הפועל חולון הבטיח כמעט בוודאות את המקום השישי לקבוצה של נדב זילברשטיין, שאם תנצח משחק אחד עד לסיום העונה, או לחילופין יריבתה תפסיד משחק אחד בשלושת משחקיה הקרובים, תימנע ממפגש עם שתי הראשונות ברבע גמר הפלייאוף. בנס ציונה מרוצים מאוד מהיכולת ההתקפית שהציגו השחקנים בניצחון על הפועל חולון, אך יודעים שבקטע ההגנתי, ובעיקר בריבאונד ההגנה, יש מקום רב לשיפור, ודיברו ועבדו על כך הרבה עם השחקנים במהלך השבוע החולף. פרסטון נואלס, שנפצע בקרסול במהלך המשחק נגד הפועל חולון, צפוי להעדר ולחזור רק בשבוע הבא לסגל.

המספר הנוסף

4 - נקודות כלליות קלע סטו דגלאס בחמשת המחזורים האחרונים.

12.9 - נקודות יותר סופגת נס ציונה בחוץ מאשר בבית (86 לעומת 73.1)

99 - הנקודות שספגה גלבוע/גליל באילת גרם לה לאבד את תואר קבוצת ההגנה הטובה בליגה, בו החזיקה כל העונה, למכבי תל אביב.

יעמוד למבחן: דיימון סימפסון. אחד הסנטרים הטובים בליגה יצטרך לסגור טוב יותר לריבאונד ההגנה ממה שעשה בהפסד לחולון כדי שקבוצתו תוכל לנצח בגן נר.

שחקן הפועל חולון סקוטי ריינולדס. ברני ארדוב
בחולון רוצים להמשיך איתו לעונה נוספת. סקוטי ריינולדס/ברני ארדוב

הפועל חולון - ברק נתניה (19:50, פריצות בספורט 5)

הפועל חולון איבדה בשבוע שעבר סיכוי לסיים במקום השישי את הבית התחתון, וכעת ינסו בקבוצה של אלעד חסין להגיע לרבע גמר הפלייאוף בכושר ובכשירות הטובה ביותר. בחולון היו מאוכזבים מהיכולת ההגנתית שהציגו השחקנים בהפסד לנס ציונה, ויודעים כי אם יאפשרו ליריבה לקלוע 97 נקודות לא יוכלו לנצח גם את נתניה החלשה. במועדון מרוצים באופן כללי מהיכולת שהציגו סקוטי ריינולדס ולורנס באוורס ומעוניינים להמשיך איתם לעונה נוספת, למרות שהצעה רשמית עדיין לא הוגשה.

רצף שמונת ההפסדים של ברק נתניה נקטע בשבוע שעבר בניצחון על מכבי ראשון לציון שהבטיח לשחקניו של יניב בורגר עונה נוספת בליגת העל. בנתניה סיפרו במהלך השבוע כי יפיקו את הלקחים מהעונה הרעה שעברה עליהם, אך מרוצים כי למרות הסגל הדליל הצליחו לשמור על מקומם בליגה, שלושה מחזורים לפני סיום העונה. היו"ר צביקה ליבר הצהיר לקראת סוף השבוע כי ירצה לראות את בורגר ממשיך לעונה נוספת. בנתניה פועלים על מנת לקדם את האולם החדש בעיר, פעולה שתמנע את רצון מנהלת הליגה להעתיק את משחקי הבית של הקבוצה אך מחוץ לעיר.

המספר הנוסף

13 - חטיפות רשמה ברק נתניה בניצחון על ראשון לציון בשבוע שעבר, שיא עבור החוטפת הגרועה בליגה

24 - ריבאונדים בהתקפה לקחה חולון בהפסד בנס ציונה, שיא לקבוצה העונה בליגה.

31.5 - פעמים בממוצע למשחק שלחה הפועל חולון את יריבתה לקו העונשין בשני המחזורים האחרונים.

יעמוד למבחן: בריאן אסברי. הפורוורד הוא אחד השחקנים הלא יציבים בליגת העל, ואם בחולון רוצים לסיים את הבית התחתון בצורה טובה, הם יקוו שאסברי יגיע למשחק על הצד הטוב שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully