וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצי: "הכי חשוב היה להאמין שאנחנו יכולים לעלות"

ולנסיה צהלה אחרי ה-0:5 שמחק את ה-3:0 בבאזל: "האווירה באיצטדיון הייתה מכריעה". קונטה: "כולם באיטליה רוצים שנודח"

אחרי יומיים של התרגשות ממשחקי הגומלין ברבעי גמר ליגת האלופות, קיבלנו אמש (חמישי) דרמות גדולות גם בדרך לחצי גמר הליגה האירופית. ולנסיה רשמה קאמבק מהסרטים כשמחקה הפסד 3:0 במשחק הראשון בבאזל, הגיעה להארכה וניצחה בסיום 0:5, יובנטוס השלימה ניצחון כפול על ליון אחרי ה-0:1 בצרפת עם 1:2 ביתי, סביליה מחצה 1:4 את פורטו והשכיחה את ה-1:0 בפורטוגל, ובנפיקה השלימה את הרביעייה האחרונה במפעל עם 0:2 ביתי על אלקמאר, עליה גברה גם בחוץ 0:1. הגרלת המשחקים בחצי הגמר תיערך היום (13:15, שידור ישיר ביורוספורט)

0:5 אדיר לולנסיה על באזל ההמומה, יובנטוס העיפה את ליון

אדוארדו ורגאס שחקן ולנסיה עם פאקו אלקאסר. AP
בעננים. פאקו אלקאסר ואדוארדו ורגאס/AP

"האמנו שזה יכול לקרות, אבל לא תמיד יהיה לנו מזל כמו הערב", אמר המאמן המנצח חואן אנטוניו פיצי. "סבלנו הרבה כדי להגיע עד לכאן, ואנחנו מאוד מאושרים. הפסד 3:0 במשחק הראשון מכריע מעשית את ההתמודדות, וקשה להתכונן טקטית לגומלין במצב כזה, אבל הדבר החשוב ביותר היה להאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה".

"האווירה באיצטדיון הייתה מכריעה", המשיך פיצי. "כשהשחקנים מרגישים את הדחיפה עוד מהירידה שלהם מהאוטובוס, האיכויות שלהם באות לידי ביטוי". כשנשאל לגבי העדפת לחצי הגמר השיב המאמן: "אין הבדלים מבחינה מקצועית או יוקרתית בין העולות. כל היריבות האפשריות שלנו הן קבוצות היסטוריות בכדורגל האירופי, ואני לא מקווה לפגוש או לא לפגוש אף אחת מהן".

חואן אנטוניו פיצי מאמן ולנסיה. AP
הרגיש את הדחיפה עוד באוטובוס. פיצי/AP

בצד המפסיד היה מוראט יאקין, המאמן המוערך של באזל שכמעט הוביל את השוויצרים לעוד הישג שיא, אבל ראה את שחקניו מתפרקים במסטאייה. "אסור לנו להשלות את עצמנו - ולנסיה הייתה טובה יותר בכל המובנים, במיוחד המנטלי", הוא אמר, ולא ניקה מאחריות את מרסלו דיאס וגסטון סאורו שהורחקו בהארכה: "אסור לשחקנים לפרוק את התסכול שלהם בצורה שתפגע בקבוצה".

יובנטוס אומנם לא נזקקה לדרמה גדולה כדי להעפיל לחצי הגמר, אבל עשתה צעד נוסף לעבר מה שמגדירים בקבוצה כ-'גמר החלומי', מכיוון שמשחק הגמר ייערך ביובנטוס סטדיום. "האפשרות לשחק בגמר באיצטדיון הביתי שלנו עשויה לא לחזור לעולם, וחשוב מאוד שלא נפספס אותה", אמר ג'ורג'יו קייליני בסיום. "לפעמים אנשים לוקחים את ההצלחה שלנו כדבר מובן מאליו, אבל היה לנו קשה מאוד מול קבוצה שנתנה את כולה בשני המשחקים הללו".

מוראט יאקין מאמן פ.צ באזל. AP
לא ריחם את שחקניו המורחקים. מוראט יאקין/AP

אנטוניו קונטה התייחס לשוויון הזמני של הצרפתים אחרי שערו המוקדם של אנדראה פירלו: "השער שלהם הגיע אחרי שנרדמנו, וחשבנו שהולך להיות לנו קל. אני רוצה שכולםפ יזכרו שתמיד קשה במשחקים האלה, וחייבים להמשיך לדחוף. אני מתייחס גם לקהל, שתמיד צריך לעודד אותנו. לא כל כך אהבתי את האוהדים שלנו הערב".

כשנשאל האם העלייה של יובה טובה לכדורגל האיטלקי, לאור העובדה שפורטוגל נושפת בעורפה של איטליה שבמקום הרביעי בדירוג אופ"א, השיב קונטה: "לאף אחד כאן לא אכפת מהדירוג, וכולם רוצים שנודח. או שאתה יובנטיני או שאתה אנטי יובנטיני, ובואו לא ניתמם. אנחנו לא יכולים לצפות למשל מאוהד יובה לתמוך באינטר, אז בואו לא נהיה צבועים ונגיד שאנחנו רוצים שאוהד אינטר יעודד את יובה".

מאמן יובנטוס, אנטוניו קונטה. Valerio Pennicino, GettyImages
לא מצפה לנשיקות. אנטוניו קונטה/GettyImages, Valerio Pennicino

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully