וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין שבת לראשון: פאקיאו נגד בראדלי, הגומלין

שנתיים לאחר שהקרב הראשון הסתיים בשערוריית שיפוט עצומה, שני הצדדים מחפשים נקמה (שידור ישיר בספורט 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולם חשבו שמני פאקיאו ניצח את טימות'י בראדלי ב-9 ביוני 2012. אבל שניים משלושה שופטים לא חשבו כך. החלטת השופטים הזו הובילה לאחת השערוריות הכי גדולות באגרוף, לפחות בעשורים האחרונים. השופטת שפסקה ניצחון לבראדלי, סי ג'יי רוס, כבר לא בענף יותר. הטעות לא הפסיקה לרדוף אותה.

פאקיאו שלט לאורך כל הקרב, וניצח בבירור בין תשעה ל-11 סיבובים. זה לא היה נראה קרוב, תשאלו גם את הקרסוליים של בראדלי. הוא שבר את האחד ונקע את השני, ואת הקרב הוא סיים בכיסא גלגלים. אבל גם עם חגורת האליפות של פאקיאו.

מני פאקיאו מתאגרף פיליפיני נגד טימות'י בראדלי. AP
האמרגן של השניים, בוב ארום, אמר לבראדלי בסיום, לפני הקראת התוצאות: "היית טוב". בראדלי ענה לו: "ניסיתי כל כך קשה, ולא הצלחתי להכות אותו"/AP

"זו היתה מכת מוות לספורט"

כשהכרוז בישר על החלטת השופטים, האולם בלאס וגאס השתגע. השדר הוותיק ג'ים למפלי צווח "אני לא חושב שאני עיוור וזו היתה פשוט שערורייה", והפרשנים טענו שזו ההחלטה הגרועה שהם ראו בימיהם. ועדה של ארגון ה-WBO שניהל את הקרב התכנסה והכריעה כמה ימים לאחר הקרב שפאקיאו אכן ניצח, אבל אי אפשר היה לשנות את ההחלטה שהתקבלה בזירה.

האמרגן של השניים, בוב ארום, אמר לבראדלי בסיום, לפני הקראת התוצאות: "היית טוב". בראדלי ענה לו: "ניסיתי כל כך קשה, ולא הצלחתי להכות אותו". כמה דקות לאחר מכן, ארום היה נחרץ: "זו מכת מוות לספורט. אני מקדם את שניהם ואכניס המון כסף מגומלין ביניהם, אבל זה מגוחך. אתה מסתמך על (השופטים) הזקנים האלה שלא יודעים מה הם רואים".

אז הנה, ארום ארגן קרב גומלין, כמעט שנתיים אחרי השערורייה ההיא, והוא אכן יכניס המון כסף.

מני פאקיאו מתאגרף פיליפיני נגד טימות'י בראדלי. AP
"אנשים אמרו לי דברים שאי אפשר להאמין עליהם. זו היתה תקופה קשה. ואני לא הבנתי מה עשיתי לא בסדר. באתי, נלחמתי, עשיתי את העבודה שלי. ומה שקרה אחרי זה, וואו, זה היה נורא. בראדלי/AP

"התאבדות עברה לי בראש"

אם חשבתם שפאקיאו היה אומלל בזמן זה, שכן נשדד ממנו הניצחון, גם בראדלי היה גמור. אפילו יותר. האלוף הבלתי-מנוצח הסתובב עם חגורה מוזהבת אבל בלי טיפת כבוד. הוא היה אלוף עולם אומלל, שאף אחד לא נתן לו את הלגיטימציה. הוא המשיך לנצח את רוסלן פרובודניקוב וגבר עם על חואן מנואל מארקס, שהספיק לרסק לפני כן את אותו פאקיאו באחד הנוקאאוטים המדהימים בהיסטוריה.

"זה היה נורא, אני לא יכול לשקר", אמר ל"yahoo". "אנשים אמרו לי דברים שאי אפשר להאמין עליהם. זו היתה תקופה קשה. ואני לא הבנתי מה עשיתי לא בסדר. באתי, נלחמתי, עשיתי את העבודה שלי. ומה שקרה אחרי זה, וואו, זה היה נורא. הייתי במקום חשוך, לא הייתי מאחל זאת לאף אחד".

אף אחד לא כיבד את בראדלי, כולם קיללו אותו כשהיה עובר ברחוב. הוא היה מוקצה, ואפילו קיבל איומים ברצח.

"התאבדות עברה לי בראש", אמר ל-ESPN. "אני כועס. אני עדיין רותח ורוצה להראות לכולם ממה אני עשוי. אחרי הניצחון על רולסן נרגעתי. בחיים לא אקח את חיי. יש לי הכול. יש לי בשביל מה לחיות. להתאבד זה משהו של פחדנים. אני לא פחדן. אבל זה עבר לי בראש".

מני פאקיאו מתאגרף פיליפיני נגד טימות'י בראדלי. AP
"אולי הייתי נחמד מדי ליריבים שלי". פאקיאו/AP

"אולי הייתי נחמד מדי"

בעוד שבראדלי נלחם בקרב על התודעה, פאקיאו נלחם על הקריירה. חבר הקונגרס הפיליפיני ניצח בקלות את ברנדון ריוס בנובמבר, אבל שני ההפסדים הצורבים - מול בראדלי ומול מארקס - יושבים עמוק בתוך הראש. מהפסד נוסף קשה יהיה לראות את פאקיאו מתאושש. עד כדי כך הקרב הזה חשוב לו.

מי שירוויחו מהקרב הזה יהיו בעיקר הצופים, מפני שבשני המחנות מרגישים שיהיה אפשר לנצח רק באמצעות נוקאאוט. פאקיאו, לבטח, לא סומך יותר על החלטות שופטים, ובצד של בראדלי מרגישים שאם יגיעו שוב להחלטה על נקודות, השופטים יהיו חייבים להתיישר לצד של הפיליפיני. אם פאקיאו רוצה את הנוקאאוט הזה, הוא יצטרך לשנות משהו בתוכנית המשחק שלו, כי מ-2009 פק-מן לא הפיל יריב למזרן. "אולי הייתי נחמד מדי ליריבים שלי", אמר.

דבר אחד בטוח: בין שבת לראשון, בלאס וגאס, אף אחד מהצדדים לא יהיה נחמד מדי.

נובמבר: פאקיאו ניצח את ריוס

מדור מגרש השדים על סיפורם של בילי קולינס ולואי רסטו

אגרוף בוואלה! ספורט

טימות'י בראדלי מתאגרף אמריקאי. AP
טימות'י בראדלי מתאגרף אמריקאי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully