וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: באיירן מינכן העפילה לחצי הגמר

הבווארים הדיחו את מנצ'סטר יונייטד עם 1:3 באליאנץ ארינה ורשמו חצי גמר שלישי ברציפות. אחרי שאברה הפתיע בשער יפה (57), מנדז'וקיץ' (59), מולר (68) ורובן (76) הפכו וסידרו לגווארדיולה סיכוי לשמור על התואר עם 2:4 בסיכום. יונייטד מסיימת את העונה עם מגן הקהילה בלב

מריו מנדז'וקיץ', באיירן מינכן, חוגג. GettyImages
ממשיכים לפנטז על התואר. מנדז'וקיץ'/GettyImages

במשך 73 שניות למנצ'סטר יונייטד הייתה תקווה שהיא יכולה לעשות את זה. אלא שבפרק הזמן הקצר הזה לבאיירן מינכן היו תוכניות אחרות, והקבוצה של פפ גווארדיולה הסתערה על היריבה עם ניצחון 1:3 (ו-2:4 בסיכום שני המשחקים) בדרך לחצי גמר שלישי ברציפות של ליגת האלופות. אלופת אירופה שמקווה להפוך לקבוצה הראשונה שזוכה בתואר שנה שנייה ברציפות הוכיחה הערב (רביעי) שגם בהרכב חסר וקישור דליל היא מסוגלת לעמוד בציפיות הרבות שתולים בה, ואחרי הזכייה בתואר האליפות בבונדסליגה וכשהגביע בהישג יד, באיירן עומדת בפני עוד עונה מופלאה.

ויין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד לפני תומאס מולר שחקן באיירן מינכן. GettyImages
פספס הזדמנות מוקדמת ולא באמת הורגש. רוני במאבק עם מולר/GettyImages

יונייטד התלהבה מעצמה אחרי ה-1:1 שהיא הצליחה להוציא במשחק הראשון, ובמשך המחצית הראשונה היא עשתה כמעט הכול נכון. היא התגוננה כמו שצריך, ביטלה את ההתקפות של באיירן, אבל לא הצליחה לייצר מספיק התקפות מסוכנות ולראיה שתי הקבוצות סיימו את המחצית הראשונה עם אפס בעיטות למסגרת. פפ גווארדיולה שעלה במרכז הקישור רק עם טוני קרוס ניסה למצוא פתרונות לחסרונות של חאבי מרטינס, טיאגו אלקנטרה ובסטיאן שווינשטייגר, ובמחצית השנייה הקבוצה שלו התפוצצה.

עוד לפני שזה קרה, קיבלנו שער נפלא של פטריס אברה כאשר המגן השמאלי של יונייטד הפציץ כדור שפגע במשקוף ונכנס פנימה בדקה ה-57. אלא שפחות משתי דקות לאחר מכן מריו מנדז'וקיץ' הגיב בשער מצוין משלו אחרי שקיבל מפרנק ריברי והמשיך עם הראש פנימה. באיירן המשיכה להעניש ובדקה ה-68 היא השלימה את המהפך כשאריאן רובן הוציא כדור רוחב ומצא את תומאס מולר שהבקיע מקרוב. את המסמר השלישי נעץ רובן שהשלים מבצע אישי מצוין מול ההגנה הרעועה של יונייטד שמקנחת עונה עגומה מבחינתה ללא אף תואר (אם לא מחשיבים כמובן את מגן הקהילה במשחקו הראשון של דייויד מויס).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני באיירן מינכן חוגגים עם תומאס מולר (במרכז). רויטרס
ושמישהו ינסה לעצור אותנו. שחקני באיירן חוגגים/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 8 - אחרי דקות של שליטה של באיירן בשדה, ויין רוני יכול היה לקנות את עולמו עם שער מוקדם כשהוא קיבל כדור בדרך לשער, אבל הסתבך איתו במקום לייצר בעיטה, ובסופו של דבר דאנטה הצליח להרחיק.

דקה 14 - גם באיירן מינכן הגיעה להזדמנות טובה כאשר אריאן רובן קיבל מטוני קרוס ניסה להעביר כדור רוחב, אבל הכדור נהדף היישר אליו. הקשר המשיך לעשות תנועה וסיים עם בעיטה שחלפה ליד העמוד.

דקה 17 - שער של יונייטד נפסל בטענה מוצדקת לנבדל כשרוני מצא משמאל את אנטוניו ולנסיה שדחק מקרוב, אבל הקוון הרים את הדגל לנבדל.

דקה 27 - ריברי ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק, אבל פספס את המסגרת במעט.

תפאורה של אוהדי באיירן מינכן: מלכי הגביע. רויטרס
"אנחנו מלכי הגביע". אוהדי באיירן הערב/רויטרס

דקה 38 - רובן השאיר כדור לקרוס ששיגר כדור שחלף מעל השער.

דקה 44 - רובן חדר לרחבה, הטעה את וידיץ' וקאריק וסידר לעצמו בעיטה, אבל הכדור נהדף על ידי דויד דה חאה לקרן.

*** סיכום המחצית הראשונה: בעיטות לשער 1:13 לבאיירן, בעיטות למסגרת 0:0, שליטה בכדור 30:70 לבאיירן, כמות מסירות 73:215 לבאיירן.

פטריס אברה שחקן מנצ'סטר יונייטד חוגג. רויטרס
העיר את המשחק עם שער נדיר. אברה/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 54 - ההזדמנות המסוכנת הראשונה במחצית השנייה הגיעה כאשר מנדז'וקיץ' ניסה לייצר בעיטה, הכדור נהדף על ידי וידיץ' והגיע לבואטנג שהפגיז, אבל פספס את המסגרת. שתי הקבוצות ממשיכות לחפש איום ראשון על המסגרת.

דקה 55 - שינג'י קגאווה היה הראשון שאיים על המסגרת, ועשה זאת עם בעיטה מצוינת, אבל מנואל נוייר עצר.

דקה 57 - גול! פטריס אברה הפתיע את כולם אחרי שקיבל כדור מצד ימין מולנסיה, והמשיך עם פצצה למשקוף ופנימה. 0:1 למנצ'סטר יונייטד.

*** השער של אברה הוא הראשון שלו באירופה מאז ה-10 באפריל 2007 ב-1:7 של יונייטד על רומא.

דקה 59 - גול! ריברי דהר באגף במהלך התקפה מתפרצת והגביה כדור שהגיע למריו מנדז'וקיץ' שהתגבר על אברה והמשיך עם הראש פנימה. 1:1. המשחק נפתח.

*** שער השוויון של באיירן הגיע 73 שניות בלבד לאחר השער של יונייטד. בלי קשר, בכל 19 המשחקים שבהם מנדז'וקיץ' כבש העונה, באיירן מינכן ניצחה בסופו של דבר.

מריו מנדז'וקיץ' שחקן באיירן מינכן (משמאל) מול כריס סמולינג שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
החזיר את באיירן למשחק. מנדז'וקיץ' מול סמולינג/GettyImages

דקה 61 - ריברי עם עוד הזדמנות, הפעם בעט כדור שטוח שחלף ליד עמוד השער.

דקה 68 - גול! הקצב הנפלא המשיך, ורובן הוציא כדור רוחב מצד ימין שמצא את תומאס מולר, שהקדים את וידיץ' ובעט פנימה. המהפך הושלם, 1:2 לבאיירן מינכן.

דקה 76 - גול! רובן הצטרף לחגיגה במבצע אישי יפה מאוד. הוא חתך מצד ימין למרכז כשהוא חלף בדרך על פני אברה ו-וידיץ' וסיים עם בעיטה שטוחה לפינה השמאלית שקבעה 1:3 לבאיירן מינכן. מזה ליונייטד יהיה קשה מאוד לחזור.

*** לראשונה בהיסטוריה: מנצ'סטר יונייטד ספגה שלושה שערים במשחק אחד בליגת האלופות מיריבה גרמנית.

*** אחרי 22 משחקים בליגת האלופות, מנצ'סטר יונייטד ספגה לראשונה יותר משני שערים.

* סיכום סטטיסטי: איומים על השער: 6:25 לבאיירן מינכן, איומים למסגרת 2:5 לבאיירן מינכן, עבירות 10:11 ליונייטד, קרנות 3:11 לבאיירן מינכן, החזקה בכדור 35:65 אחוז לבאיירן מינכן

פטריס אברה שחקן מנצ'סטר יונייטד כובש מול באיירן מינכן. רויטרס
עוד זווית לשער הנפלא של אברה/רויטרס

הרכבים

באיירן מינכן: מנואל נוייר, ג'רום בואטנג, דאנטה, דויד אלאבה, פיליפ לאהם, מריו גצה (ראפיניה 65), אריאן רובן, טוני קרוס, פרנק ריברי, תומאס מולר (קלאודיו פיסארו 84), מריו מנדז'וקיץ'.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, פיל ג'ונס, כריס סמולינג, נמניה וידיץ', פטריס אברה, דארן פלטשר (חאבייר הרננדס 75), מייקל קאריק, אנטוניו ולנסיה, שינג'י קגאווה, ויין רוני, דני וולבק (עדנאן ינוזאי 81).

אריאן רובן שחקן באיירן מינכן לפני דארן פלטשר שחקן מנצ'סטר יונייטד. AP
ההפסד האחרון בליגה לא הטריד אותם. רובן מול פלטשר/AP
אנטוניו ולנסיה שחקן מנצ'סטר יונייטד כובש מעמדת נבדל מול מנואל נוייר שוער באיירן מינכן. GettyImages
אחת ההזדמנויות הבודדות במחצית הראשונה. ולנסיה מבקיע מנבדל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully