וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים יפצה שופט ב-40 אלף שקל

8.4.2014 / 13:23

השופט עידו פרידמן הורד מסגל שופטי הליגה הלאומית, בין היתר בגלל טענות נגד משקלו וגילו. הסכם פשרה קבע לו פיצויי פיטורין

ראובן וירובניק יושב ראש איגוד השופטים. ברני ארדוב
ראובן וירובניק, יו"ר איגוד השופטים/ברני ארדוב

איגוד השופטים הגיע אתמול (ראשון) להסכם פשרה עם השופט עידו פרידמן לפיו ישלם לו 40 אלף שקלים פיצויי פיטורין. השופט הגיע בשנת 2012 תביעה בבית הדין לעבודה בתל אביב באמצעות עורך הדין עידן גור ממשרד עורכי דין דורון, טיקוצקי צדרבוים בטענה כי ההחלטה לגרוע ולהדיח אותו מסגל שופטי הליגה הלאומית והורדתו לסגל שיפוט הליגה הארצית התבססה על פרמטרים פסולים הכוללים את גילו ומשקלו הכבד יחסית, והמהווים אפליה אסורה.

בכתב התביעה צוין כי פרידמן, ששפט 7 עונות בליגה הלאומית, השתכר כ-3,800 שקלים כשופט בליגה השנייה, השלישית ובליגת העל לנשים, ובפתיחת עונת 2011/12 קיבל הודעה כי סיים במקום נמוך בדירוג שופטי הלאומית, ויומיים לאחר מכן הודח לליגה הארצית. כשבירר פרידמן את הנושא, התברר כי נערכו לו מעט מדי ביקורות בעונת 2010/11, וכן כי רק בביקורת אחת קיבל ציון לא חיובי.

בשלב מאוחר יותר ענו באיגוד השופטים כי בין הנושאים שגרמו לדירוג הנמוך של פרידמן היו גם בעיות גיל ומשקל. לטענת האיגוד השופט בן ה-47 היה קרוב לפרישה, ופוטנציאל ההתקדמות שלו היה נמוך יותר. כמו כן נטען כי סבל מבעיית עודף משקל שהפריעה לתפקודו ולתדמיתו כשופט בכדורסל המודרני, אך גם הטענה הזאת נהדפה כי עבר את מבחני הכושר, בניגוד לשופטים אחרים שלא הודחו, וסובלים גם כן מבעיית משקל. הדברים הללו פסולים לפי חוקי העבודה, ולכן נשללו על פי בית הדין.

התביעה ביקשה בתחילה מעל 100 אלף שקלים פיצויי פיטורין לפרידמן, אך לאחר הסכם הפשרה נפסק על 40 אלף שקלים, הסכם שאושר אמש על ידי סגן נשיא בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב השופט שמואל טננבוים.

יש לציין, כי מאז ובעקבות הגשת התביעה בשנת 2012, אשר הצביעה על ליקויים חמורים לכאורה בהתנהלות איגוד השופטים תנאי העובדה שלהם וניקוד ציוני השופטים, ביצע האיגוד מספר תיקונים ושינויים משמעותיים, במטרה לצמצם ולמנוע ככל הניתן הישנות טענות ותביעות דומות בעתיד. השינוי הדרמטי והמשמעותי ביותר הושלם רק בימים האחרונים, עת הגיע איגוד השופטים לסיכום על ההסתדרות כי החל מחודש ינואר 2014 כל 500 השופטים השייכים לאיגוד השופטים יחשבו כעובדי האיגוד וייהנו מזכויות סוציאליות, הנובעות מקיומם של יחסי עובד מעביד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully