וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל של זלאטן: ההזדמנות הגדולה של אדינסון קבאני

8.4.2014 / 15:00

אלמלא איברהימוביץ', אדינסון קבאני היה מלך שערי הליגה. אלמלא איברהימוביץ', הוא היה ה-כוכב של פריס סן ז'רמן. אבל זלאטן שם, במלוא הדרו, וקבאני נותר בצל. סגן מלך השערים, שחקן קו. עכשיו, כשהשבדי פצוע, לרכש היקר בתולדות הליגה הצרפתית יש הזדמנות לנצוץ. במרכז

אדינסון קבאני, פ.ס.ז'. רויטרס
נמאס לו בצד, רוצה לזרוח לבד במרכז. אדינסון קבאני/רויטרס

יום רביעי שעבר. כל שחקני פריס סן ז'רמן חגגו את הניצחון הגדול 1:3 על צ'לסי. כולם, חוץ משניים. זלאטן איברהימוביץ' הפצוע נבדק בחדרי ההלבשה, בעוד אדינסון קבאני לא יכול היה לשכוח את הראיון שנערך עמו בעיתון "ל'אקיפ" ובו כביכול טען כי הוא סובל בעמדה החדשה שלו בצד ימין. "אמרתי בראיון דברים אחרים, אבל אתם המצאתם ויצרתם סערה", זעם קבאני בספרדית. "לא משנה אם זה בל'אקיפ או בעיתון אחר, כל מה שאתם רוצים זה ליצור שערורייה. הדברים שלי היו ברורים: המועדון יודע מה דעתי ואנחנו נשוחח על הכול בסוף העונה. אני רק רוצה לשחק טוב ולסיים את העונה בצורה מוצלחת ככל האפשר".

פריס סן ז'רמן, עם קבאני ובלי זלאטן, מתארחת אצל צ'לסי (21:45, ספ' 5+)

במקביל: ריאל מדריד עם יתרון מבטיח של 0:3 במגרשה של דורטמונד (ספ' 5)

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן שוכב פצוע. רויטרס
לטענת לורן בלאן, הפציעה הזו שימחה לפחות אדם אחד. זלאטן איברהימוביץ' על הדשא מול צ'לסי/רויטרס

והנה, דווקא אחרי ההתפרצות הלא שגרתית הזו ובתום משחק בליגת האלופות בו לא איים על השער אפילו פעם אחת, נפלה בפתחו של קבאני ההזדמנות לשוב לתפקידו המקורי. לראשונה מאז הגעתו של איברהימוביץ' לצרפת, פריס סן ז'רמן תצטרך להסתדר כמה שבועות בלעדיו ולמעשה להסתמך בהתקפה על הרכש היקר ביותר בתולדות הליגה הצרפתית. סיטואציה חדשה ובלתי מוכרת מבחינת האלופה.

ההתאקלמות של קבאני לא הייתה פשוטה. הוא עדיין לא מדבר צרפתית, קרוב בעיקר לחברים מקבוצותיו הקודמות (חאבייר פסטורה מפאלרמו ואסקיאל לאבצי מנאפולי), נעדר חודש בגלל פציעה וגם היה טרוד בהליך גירושין ארוך שאילץ אותו לטוס לאורוגוואי ולהפסיד כמה משחקים. ובכל זאת, בניגוד למקבילו רדאמל פלקאו שנראה חסר חשק במונאקו עד הפציעה הקשה, קבאני לרגע לא מוגדר כאכזבה. למרות תג 64 מיליון היורו, הוא הגיע מראש כדי להיות הסגן של זלאטן, וזה אכן מה שהוא. סגן מלך שערי הליגה (15 כיבושים), הכוכב השני של פ.ס.ז' והאופציה השנייה בהתקפה. עכשיו, לראשונה העונה, יש לו הזדמנות לזהור לבד במרכז. להשתחרר מהצל של זלאטן.

שחקני פריס סן ז'רמן זלאטן איברהימוביץ', אדינסון קבאני חוגגים. AP
מסתדרים יחד, אבל מסתדרים עוד יותר טוב לחוד. אדינסון קבאני עם זלאטן איברהימוביץ'/AP

לא פשוט להיות כוכב גדול בקבוצה בה יש סופרסטאר בלתי מעורער. לעשות קולות כשאתה משוכנע שמגיע לך סולו. זלאטן חווה זאת על בשרו בברצלונה, ולכולם היה ברור שכדי שזה יצליח בפריס סן ז'רמן, מישהו יצטרך להתפשר. לאף אחד לא היה ספק שזה יהיה קבאני. בטח לא ללורן בלאן. החלוץ האורוגוואי הוא אדם נוח. גם בנבחרת שלו הוא משחק מדי פעם באגפים ותמיד עשה זאת היטב. הוא עובד קשה, יודע לבצע סגירות בהגנה ומוכן להקריב מעצמו למען הקבוצה. ברגע שהניסיונות הבודדים לשחק 4-4-2 לא עשו שירות טוב לזלאטן, בלאן מיהר לשלוח את קבאני לכנף הימנית ב-4-3-3 ונתן לשבדי את החופש לעשות כרצונו באמצע. זלאטן פרח אחרי פתיחת עונה מגומגמת, הקבוצה דרסה וגם קבאני תרם את חלקו בצורה מרשימה (כולל חמישה בישולים לשבדי). בתור הסגן.

בחצי העונה הראשונה היו לרכש מנאפולי 18 שערים ב-23 משחקים בכל המסגרות. מספרים נהדרים ושדרוג משמעותי מבחינת פ.ס.ז', אחרי עונה בה לא היה לה שחקן נוסף מלבד איברהימוביץ' עם יותר מ-10 שערים. אלא שככל שהתפוקה של זלאטן גדלה, כך זו של קבאני הצטמקה. ב-14 משחקים בשנת 2014 הוא הוסיף למאזנו רק עוד ארבעה שערים. גם בגלל הפציעה שהשביתה אותו לחודש והגיחות לענייני הגירושין באורוגוואי, אבל לא רק. קבאני החל להרגיש תקוע בצד ימין. "בהתחלה היה בסדר, אבל זה כבר מתחיל להרגיש יותר מדי", טען בהתבטאויות שונות. "יש לי הרבה מטלות הגנתיות וזה קשה מאוד. חשבתי שזה יהיה אחרת".

בפ.ס.ז' מודעים לקושי של קבאני. בלאן יצא להגנתו בחודש שעבר ואמר: "התקשורת יוצרת את הרעש סביבו. היו לאדי בעיות אישיות שהצטרפו לפציעה האחרונה, ואנשים ניצלו זאת כדי ליצור סיפור. הוא מרוצה בפ.ס.ז'". נשיא המועדון נאסר אל חלאיפי, שלא אהב את הראיון שהעניק קבאני לל'אקיפ והרמיזות לכך שישקול עזיבה, הגיע במיוחד לאימון המסכם לפני המשחק מול צ'לסי ושוחח עם החלוץ. לאחר מכן עלה הנשיא לשידור בתכנית של לואיס פרננדס ברדיו מונטה קרלו והבהיר: "קבאני שחקן מאוד חשוב בקבוצה שלנו. הוא מקצוען, הוא מחויב ואני מאוד מחבב אותו. אם הוא רוצה לשנות עמדה, זו לא החלטה שלו. רק המאמן קובע וגם הוא יודע זאת. הוא יכול לדבר עם הצוות המקצועי, אבל ההחלטה בכל מקרה של המאמן. קבאני הוא כוכב בפ.ס.ז', ברור שהוא נשאר".

לורן בלאן מאמן פריס סן ז'רמן עם הנשיא נאסר אל חלאיפי. רויטרס
מוכנים גם לשדרג את שכרו של קבאני כבר אחרי עונה אחת. לורן בלאן ונאסר אל חלאיפי/רויטרס

השמועות, בכל אופן, לא פוסקות. אחרי הדיבורים על מנצ'סטר יונייטד, נקשר שמו של קבאני למעבר לצ'לסי וגם חזרה לאיטליה הוזכרה כאופציה, אם כי לא ברור איזו קבוצה בארץ המגף מסוגלת לעמוד בסכומים הללו. בפ.ס.ז' החליטו לעשות הכול כדי לשמור את קבאני מרוצה, וככל הנראה יציעו לו בקיץ העלאה מהירה בשכר, עונה אחת בלבד אחרי שחתם לחמש שנים וקיבל שכר עתק של 478 אלף יורו בחודש. הרי מדובר בחלוץ מחונן שרק לאחרונה חגג יום הולדת 27. בניגוד לזלאטן שמתקרב לגיל 33, לקבאני יש עוד הרבה שנים בטופ ולדעת רבים שיאו עוד לפניו. הצורה בה יסיים את העונה הנוכחית עשויה להטות את הכף לגבי העונה הבאה, או כמו שבלאן אמר במסיבת העיתונאים ביום שישי: "הפציעה של זלאטן יכולה לגרום לקבאני להיות שמח יותר".

כך אכן היה. בשבת שיחקה פ.ס.ז' נגד ריימס ופתחה את התקופה נטולת-זלאטן שלה עם ניצחון 0:3. קבאני היה חתום על השער הראשון ובכך שבר בצורת של 499 דקות ללא שער בכל המסגרות. בל'אקיפ בדקו את המספרים של האורוגוואי העונה וגילו עד כמה הכול נראה אחרת מבחינתו כאשר הצל של זלאטן לא מאפיל עליו. קבאני כובש שער אחד בכל 199 דקות בממוצע כאשר הוא משחק לצד הכוכב השבדי. ובלעדיו? שער כל 43 דקות. כאשר זלאטן סבל מפציעה קלה והחמיץ את המשחק הביתי נגד לוריין ב-1 בנובמבר, קבאני הצטיין עם צמד בניצחון 0:4. כאשר זלאטן ריצה עונש הרחקה במשחק גביע הליגה נגד סנט אטיין באמצע דצמבר, שוב היה זה קבאני שהגיב עם צמד, כולל שער הניצחון בדקה ה-117, והעלה את קבוצתו לרבע הגמר.

לכן, אין זה מפתיע שבפ.ס.ז' סומכים על הרכש היקר שיספק את הסחורה גם בסטמפורד ברידג'. "זלאטן הוא שחקן חשוב מאוד שיחסר לנו, אבל קבאני הוא חלוץ גדול שכובש בלי הפסקה", הזכיר החבר פסטורה. "בגלל זה אנחנו לא ממש מודאגים. אדי נתן תרומה גדולה כשחקן קו ויתרום לנו עוד יותר כחלוץ. הוא תמיד עושה את העבודה". זה הצ'אנס של "אל מטאדור", בעמדה הטבעית שלו ועל הבמה המרכזית, להראות שהוא המענה שנתנה פ.ס.ז' לתלות המוגזמת שהייתה לה בזלאטן בעונה שעברה. זו גם ההזדמנות שלו לסגור חשבון עם צ'לסי.

קבאני (שער אחד ושני בישולים) ולאבצי (צמד) כבר ניצחו את האנגלים 1:3 לפני שנתיים עם נאפולי בשמינית גמר ליגת האלופות, אך הפסידו בגומלין בלונדון 4:1 לאחר הארכה וראו את צ'לסי ממשיכה עד להנפת הגביע. הטראומה נותרה. אחרי שכבש שלושה מארבעת שעריו העונה בליגת האלופות במשחקי חוץ, אין זמן טוב יותר מבחינת קבאני להוסיף עוד אחד.

אסקיאל לאבצי, מארק האמשיק, אדינסון קבאני שחקני נאפולי חוגגים. AP
כבר ניצחו פעם אחת 1:3 את צ'לסי ואז הודחו בגומלין. אדינסון קבאני, משמאל, עם אסקיאל לאבצי בימיהם בנאפולי/AP
אדינסון קבאני שחקן פריס סן ז'רמן לפני לורן דוס סנטוס שחקן גנגאן. רויטרס
לפחות בחודש הקרוב, לא יצטרך להיות צמוד לקו ולרדוף אחרי מגנים. אדינסון קבאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully