וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון זריף הורחק עד לסיום העונה

6.4.2014 / 21:45

בעקבות ביקורת שהעביר על איגוד השופטים, החליטה ההנהלה להרחיק את השופט שיפרוש בתום העונה משיפוט פעיל

ירון זריף שופט כדורסל. אדריאן הרבשטיין
הורחק עד תום העונה. זריף/אדריאן הרבשטיין

הנהלת איגוד השופטים החליטה להרחיק את ירון זריף עד לסיום העונה בעקבות ביקורת חמורה שהטיח באיגוד השופטים במהלך השבוע האחרון. כזכור, זריף עמד לביקורת חריפה מטעם הפועל חולון והתקשורת לאחר התבטאות חריגה שלו ביציאה מהמשחק בשבוע שעבר בין הפועל חולון להפועל אילת כשאמר לשוטר ברק סיטון, "הייתי דופק לכל אחד מהם כדור בראש", כשאוהדי חולון מתגודדים סביבו ומקללים אותו. בנוסף החליט זריף שלא להגיע לועדת המשמעת של חולון ביום חמישי האחרון, למרות שבאיגוד הכדורסל דאגו לו לליווי משטרתי. בעקבות ההחלטה, שמגיעה בעונת הפרישה של זריף משיפוט, הוא סיים את קריירת השיפוט הפעילה שלו

"בעקבות אירועי המשחק בין הפועל חולון להפועל אילת מתאריך, 31/03/14, התכנסה הערב הנהלת איגוד השופטים לדיון באירועי המשחק והסובב לו", נכתב בהחלטת איגוד השופטים, "הנהלת איגוד השופטים מגנה בחומרה כל התלהמות וניסיון פגיעה בשופטים, הן במהלך המשחק ובוודאי לאחר סיומו. אנו קוראים מכאן לכל הנהלות הקבוצות באשר הן, לנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת להבטיח את שלומם של השופטים ואת האפשרות לנהל את המשחק ללא שום הפרעה בהתאם לרוח המשחק".

יו"ר איגוד השופטים ראובן וירובניק החליט שלא לנהל את הישיבה בעקבות היחסים המתוחים בינו לבין זריף ומי שניהל אותה היה ברוך זלינגר וההנהלה החליטה שלוש החלטות במהלך הישיבה: "צוות השופטים יינזף על אי הגעתו לדיון בועדת המשמעת של איגוד הכדורסל. לאור חוות דעתו של היועץ המשפטי של איגוד השופטים, דברי הביקורת שהוטחו ע"י ירון זריף באיגוד השופטים ובחבריו מהווה התנהגות שאינה הולמת שופט כדורסל. עוד הוסיף היועץ המשפטי: "לא אחטא אם אומר כי על התנהגות גסה וחמורה שכזו אין מחילה, ברגע שירון זריף פוגע כך בחבריו באיגוד, הוא לא ראוי להמשיך להיות חבר באיגוד". בעקבות ההחלטות הללו הוחלט להשתמש בסעיף ה.5 בתקנון "התנהגות שאינה הולמת שופט כדורסל", ולהרחיק את זריף עד לתום העונה.

אוהדי הפועל חולון. ברני ארדוב
קבוצתם ספגה קנס. אוהדי חולון/ברני ארדוב

עוד לפני כן, בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל פרסם היום את החלטתו בקשר לארועי המשחק בין הפועל חולון להפועל אילת, כשבמהלכו ובסיומו איימו אוהדי חולון על שופט הכדורסל ירון זריף וקיללו אותו בצאתו מהמגרש.

הפועל חולון נאשמה כי הכרוז גדי רבינוביץ' עזב את עמדתו, ניגש לשופט זריף ואמר לו "תגיד לי, מה אתה שורק?", ובעקבות זאת הורחק. בנוסף, חבר ההנהלה איתן לנציאנו הואשם שנכנס לתחומי המגרש, ניגש לשופט זריף ואיים עליו בלשון בוטה וסירב לצאת מהמגרש לאחר שהורחק. בהמשך אוהדי הקבוצה זרקו כוס קרטון אל המשטח, קיללו את השופט זריף, דפקו על חלונות חדר השופטים וכשזריף יצא מהאולם ולווה על ידי המשטרה למכוניתו, הם איימו עליו וקיללו אותו.

"אנו רואים בחומרה את העובדה ששופטים מגישים דו"ח כה חמור ואינם מתייצבים לדיון", נאמר בפתח ההחלטה של בית הדין המשמעתי, בהתייחסות לכך שזריף לא הסכים לבו אלדיון לאחר שהמשטרה לא ליוותה אותו אל בניין איגוד הכדורסל. הכרוז גדי רבינוביץ' הורשע בעבירה של התנהגות בלתי ספורטיבית ונקנס ב-1,000 שקל משום שעזב את עמדתו, אך בית הדין החליט לא להרחיקו ממשחקים נוספים.

הפועל חולון הורשעה באישום הנוגע לזריקת כוס קרטון למגרש. "מצפייה בסרט הווידאו ניתן לראות כי נזרק חפץ למגרש אך לא ניתן לזהותו. בפסקול נשמע בבירור כי השדר מציין שמושלכים חפצים למגרש. אנו מרשיעים את הנאשמת בגין אירוע זה בהתנהגות בלתי ספורטיבית של קהל אוהדיה ונגזור את דינה בגמר הדיון ביתר האישומים נגדה".

האישום הרביעי עוסק בקללות אוהדי חולון כלפי השופט ירון זריף במהלך המשחק, ובטענה כי לאחר המשחק האוהדים דפקו על חלון חדר השופטים, אמר בית הדין: "אנו מזכים את הנאשמת מההאשמות המועלות באישום נגדה, כאשר בכל האמור להטחת קללות בשופטים אנו עושים זאת בלב כבד". בנוגע לכך שאוהדי חולון איימו על זריף וקיללו אותו בצאתו מהמגרש ועד הגעתו למכוניתו, קבע בית הדין: "אנו נעתרים חלקית לבקשת היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל ומפעילים מתוך העונש על תנאי הרובץ על הקבוצה קנס של 15 אלף שקל, כאשר לסך שטרם הפעלנו, תוארך תקופת התנאי וייוסף עונש על תנאי נוסף בסך של 30 אלף שקל, כך שסך הכול יחול על הקבוצה עונש על תנאי בסך 35 אלף שקל שיופעל במקרה של התפרעות אוהדים או התנהגות בלתי ספורטיבית במשך שנה מהיום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוהדי הפועל חולון. ברני ארדוב
העונש על תנאי נגד החולון גדל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully