וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמי הופייה פוטר מאימון באייר לברקוזן

אחרי פתיחת עונה מצוינת, הגיעו חודשיים קשים שכללו ניצחון בודד ב-12 המשחקים האחרונים: "היינו חייבים להציל את העונה"

מאמן באייר לברקוזן, סמי הופייה. רויטרס
פתיחת עונה מעולה, המשך גרוע. הופייה/רויטרס

לאורך חודשים ארוכים, העונה של באייר לברקוזן הייתה מצוינת והקבוצה צעדה בצמרת הבונדסליגה, שנייה רק לבאיירן מינכן הדוהרת. אלא שבתקופה האחרונה לברקוזן צונחת וצוללת ואחרי שהשיגה ניצחון אחד בלבד ב-12 משחקיה האחרונים בכל המסגרות, החליטו היום (שבת) ראשי המועדון על זעזוע במסגרתו המאמן, סמי הופייה סיים את תפקידו.

בעוד דורטמונד ושאלקה כבר חלפו על פניה וברחו קדימה, לברקוזן עדיין חולמת על מקום במוקדמות ליגת האלופות. אלא ששלוש קבוצות נושפות חזק בעורפה ולכן הוחלט על שינוי מפתיע במערכת, כאשר נותר רק חודש אחד עד לסיום העונה. מאז ניצחון החוץ על מנשנגלדבאך בשביעי בפברואר, לברקוזן ניצחה רק פעם אחת, את אוגסבורג (1:3 בחוץ) בכל המסגרות, כאשר בין היתר היא מודחת מליגת האלופות אחרי 6:1 כולל בסיכום מול פריס סן ז'רמן ומפסידה בגביע הגרמני 1:0 ביתי מול קייזרסלאוטרן בתום הארכה.

המנהל המקצועי של לברקוזן, כוכב העבר רודי פלר, מסר מטעם המועדון: "זו הייתה החלטה מאוד קשה, כי סמי עשה עבודה פנטסטית בשנתיים שלו כמאמן הקבוצה. מה שהקבוצה השיגה תחתיו בחצי הראשון של העונה התעלה על כל הציפיות שלנו והוא ראוי לכל מחמאה על כך, מה שהופך את כל הסיפור להרבה יותר קשה. יחד עם זאת, בשל מה ההתפתחויות שאירעו בשבועות האחרונים, אין לנו שום ברירה אחרת אלא להודיע על פרידה. אנחנו חייבים לעשות כל מה שאפשר כדי להציל את העונה הזו".

הופייה פרש במדי לברקוזן בסיום עונת 2010/11 והתמנה למאמן הקבוצה לצד סשה לבנדובסקי באפריל 2012. בקיץ האחרון הוא הפך למאמן היחיד של הקבוצה. הופייה רשם 91 משחקים כמאמן לברקוזן בשתי הקדנציות האלה, ניצח 50 פעמים, הפסיד 26 וסיים עוד 15 משחקים בתיקו (54.95 אחוזי הצלחה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully