וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: 0:1 ליובנטוס בליון, 0:3 לבאזל על ולנסיה

בונוצ'י (85) סידר לאיטלקים ניצחון חוץ ברבע הגמר הראשון. הצגה גדולה של אלופת שוויץ, ניצחונות גם לבנפיקה ופורטו

יאן זומר שוער באזל. רויטרס
באזל ממשיכה לדהור. יאן זומר/רויטרס

יובנטוס, בנפיקה ובעיקר באזל עשו הערב (חמישי) צעד משמעותי לעבר חצי גמר הליגה האירופית. אלופת איטליה ניצחה ברבע הגמר הראשון 0:1 בליון וכך גם עשתה בנפיקה באלקמאר, בעוד באזל הרשימה עם 0:3 ביתי מהדהד על ולנסיה ההמומה. פורטו גברה 0:1 על סביליה, שתנסה לתקן בגומלין בשבוע הבא.

לאונרדו בונוצ'י שחקן יובנטוס חוגג שער. Laurent Cipriani, AP
חיפה על החמצות החלוצים. לאונרדו בונוצ'י/AP, Laurent Cipriani

ליון - יובנטוס 1:0

כמו בכל העונה האירופית שלה ובדומה לתקופה האחרונה, יובנטוס שוב לא הרשימה. הפעם, לפחות, היא ניצחה. אלופת איטליה התקשתה מאוד מול ההרכב החסר והצעיר של ליון, שמצידה יכולה להצטער על ההחמצות של סטיד מלבראנק וג'ימי בריאן במחצית הראשונה, ועל טעות אחת קריטית בהגנה לקראת הסיום. הגברת הזקנה הגיעה למצבים טובים, אבל הבצורת האירופית של קרלוס טבס נמשכה והוא עדיין ללא שער מאז אפריל 2009 (במדי מנצ'סטר יונייטד). הארגנטינאי נפצע וביקש להתחלף במחצית השנייה, יובנטוס הגבירה את הלחץ ולבסוף היה זה הבלם לאונרדו בונוצ'י שהרעיד את הרשת בדקה ה-85 וסלל לאיטלקים את הדרך לשלב הבא, אחרי משחק רביעי מתוך חמישה במפעל בו שמרו על רשת נקייה.

דקה 26: סוף כל סוף הזדמנות במשחק. מלבראנק קיבל כדור טוב ברחבה ובעט מזווית קשה לעבר השער, בופון שם יד והדף לקרן.

דקה 27: הקרן הוגבהה לרחבה, קונה נגח לעבר תיבת החמש ובריאן בעט מארבעה מטרים תחת לחץ מעל המשקוף.

דקה 29: כדור עומק נפלא של פירלו השאיר את טבס מול השוער, אבל לופס יצא נהדר ומנע מהארגנטינאי לשבור את הבצורת האירופית הארוכה.

דקה 55: טבס נפגע וביקש להתחלף, ווצ'יניץ' נכנס במקומו.

דקה 59: כמה קרוב. פירלו סובב כדור חופשי שפגע בראש של בריאן וצבר תאוצה, אבל לופס היה עירני והדף לקרן בזינוק מצוין.

דקה 65: יובנטוס הגבירה את הלחץ. לופס הדף כדור רוחב מצוין של ג'ובינקו והבעיטה של אסמואה מרחוק פגעה במגן מקומי וחלפה ליד הקורה.

דקה 68: ג'ובינקו כבש כשהוא במצב שכיבה על הדשא, אך זה היה לאחר עבירה שביצע על השוער לופס. שני השחקנים התעמתו וספגו צהובים.

דקה 85: גול! הלחץ של יובנטוס השתלם. כדור רוחב מצד שמאל יצר בלגן ברחבה, קונה ביצע טעות קשה, פוגבה החמיץ ולבסוף בונוצ'י שלח רגל ארוכה וירה לרשת העליונה. 0:1 ליובנטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קרלוס טבס שחקן יובנטוס לפני קורנטן טוליסו שחקן ליון. רויטרס
הבצורת התארכה. קרלוס טבס לפני קורנטן טוליסו/רויטרס
פול פוגבה שחקן יובנטוס לפני סטיד מלבראנק שחקן ליון. Laurent Cipriani, AP
יובנטוס לא הרשימה, אבל עשתה את שלה. פול פוגבה לפני סטיד מלבראנק/AP, Laurent Cipriani

פורטו - סביליה 0:1

זוכת הליגה האירופית מ-2011 גירדה ניצחון ביתי מול היריבה אותה עברה בשמינית הגמר לפני שלוש שנים. ריקרדו קוארסמה, הקיצוני בן ה-30 שחזר בינואר לפורטו ונמצא בעונת קאמבק מופלאה, שוב כיכב וגם בישל את השער המכריע לבלם הצרפתי אליקים מנגלה שנגח את השלישי שלו במפעל בדקה ה-31. בטו, אקס פורטו המגן על שערה של סביליה, מנע מקבוצתו לשעבר להגדיל את התוצאה, כשלקראת הסיום הורחק הקשר פרננדו שיחסר לפורטוגלים בגומלין. הכול עדיין פתוח.

דקה 31: גול! השער הראשון בשלב רבע הגמר הגיע מאצטדיון דרגאו. פורטו הוציאה כדור חופשי מהיר לעבר קוארסמה, שהגביה באומנות עם החלק החיצון, היישר לראש של הבלם מנגלה שנגח בעוצמה פנימה. 0:1 לפורטו.

* זהו שער שלישי של מנגלה בליגה האירופית והוא מלך שעריה של פורטו במפעל, אחרי שכבש צמד לרשת פרנקפורט.

דקה 38: קוארסמה המצוין ירה מהאוויר, בטו עצר עם הרגליים.

דקה 45: דפור הפציץ מ-25 מטרים, בטו שלח עם קצות האצבעות את הכדור למשקוף ומנע מפורטו את השני.

דקה 75: זה היה צריך להיות השוויון של סביליה. באקה בעט מרחוק ופביאנו שמט לרגליו של גמיירו, אבל החלוץ הצרפתי החמיץ מקרוב מול שוער פורטו שתיקן.

דקה 87: כרטיס אדום! פרננדו ספג צהוב על משיכה בחולצה, המשיך להתווכח עם השופט וקיבל את הצהוב השני. פורטו ב-10 שחקנים.

דקה 90: גם ב-10 שחקנים, פורטו כמעט השיגה את השני כשגם קוארסמה נעצר בקורה.

אליקים מנגלה שחקן פורטו חוגג שער. רויטרס
בלם כובש. אליקים מנגלה/רויטרס
קווין גמיירו שחקן סביליה. Paulo Duarte, AP
החמצה אחת גדולה. קווין גמיירו/AP, Paulo Duarte

באזל - ולנסיה 0:3

מה תגידו על אלופת שוויץ? אחרי חצי הגמר בעונה שעברה, הניצחונות על צ'לסי בליגת האלופות ונפנופן של מכבי תל אביב ורד בול זלצבורג בשלבים הקודמים, באזל עשתה צעד משמעותי לעבר חצי גמר נוסף עם 0:3 מוחץ על ולנסיה. וכמה חבל שהאוהדים שלה לא זכו לראות זאת, זכר לבעיות שעשו באוסטריה בסיבוב הקודם ועלו לקבוצה במשחק ללא קהל. העטלפים, שניצחו שבעה משחקים במפעל (יותר מכל קבוצה אחרת) כלל לא תפקדו במחצית הראשונה ונענשו על ידי החבורה הנלהבת של מוראט יאקין. מתיאס דלגאדו, הארגנטינאי שחזר לבאזל בקיץ אחרי שבע שנים ולא כבש בליגה או באירופה העונה (שער בודד בגביע), היה הגיבור הגדול עם צמד נפלא (34 ו-38), לפני שוולנטין שטוקר נעץ את המסמר השלישי בדקת הסיום וסיבך מאוד את ולנסיה. חואן אנטוניו פיצי יצטרך נס בגומלין.

דקה 11: דויד דגן דהר לרחבה ונפל בטענה לעבירה מאחור של סנדרוס. השופט האנגלי מרטין אטקינסון לא קנה.

דקה 34: גול! דלגאדו קיבל כדור מפיליפ דגן ושחרר בעיטה מדויקת ברגל ימין מ-17 מטרים לפינה. לגואיטה לא היה סיכוי, 0:1 לבאזל.

דקה 38: גול! ולנסיה ספגה עוד אחד. שטוקר בנה את המהלך עם כדור מדוד משמאל לעבר דלגאדו, שהשלים צמד מקרוב. 0:2 לבאזל.

דקה 90: גול! הדובדבן על הקצפת שייך לשטוקר. הקיצוני השוויצרי דהר לבדו, השתחרר מברנאט וסיים עם הקשתה מעל גואיטה כדי לקבוע 0:3 גדול לבאזל.

מתיאס דלגאדו שחקן באזל חוגג. Alex Grimm, GettyImages
מסע הקסם של באזל נמשך. מתיאס דלגאדו/GettyImages, Alex Grimm
ויסנטה גואיטה שוער ולנסיה. רויטרס
לא יכול היה להושיע מול הבעיטה של דלגאדו. ויסנטה גואיטה/רויטרס

אלקמאר - בנפיקה 1:0

זו עונת התיקון של בנפיקה? אחרי הלוזריות המשולשת בסיום העונה שעברה, הקבוצה של ז'ורז'ה ז'סוס נמצאת בעמדה מצוינת לזכייה באליפות פורטוגל וכעת השיגה מקדמה בדרך לחצי גמר הליגה האירופית. וזה קרה בהולנד. במאי אשתקד היא הפסידה באמסטרדם 2:1 לצ'לסי בגמר האירופי, וכעת באלקמאר קטעה רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון חוץ על יריבות הולנדיות. אדוארדו סאלביו הארגנטינאי ניצח את המשחק בביצוע אקרובטי בדקה ה-48 והיה חתום על שער החוץ היקר. הרגע המאכזב מבחינת בנפיקה היה פציעתו של רובן אמורים, קשר נבחרת פורטוגל שנפצע בצורה מדאיגה.

* אלקמאר היא היחידה מבין העולות לרבע הגמר שהגיעה אחרי 10 משחקים ללא הפסד, מאז שלב הבתים.

דקה 19: אלקמאר פספסה הזדמנות מצוינת לעלות ליתרון. יוהאנסון נותר לבדו מול השוער אחרי מסירת עומק של ברנס, אבל ארתור עצר אותו באחד על אחד.

דקה 40: פציעה מדאיגה בבנפיקה: רובן אמורים נפגע בברכו השמאלית, הוחלף וירד מהמגרש בדמעות. מדובר בקשר המשתייך לסגל נבחרת פורוטוגל. האם גם הוא ייעדר מהמונדיאל?

דקה 48: גול! שער חוץ ראשון ברבע הגמר. אסטבן עצר את הניסיון הראשון של קרדוסו, אבל הכדור הגיע לסאלביו שמקצה הרחבה שלח וולה אקרובטי לרשת החשופה. 0:1 לבנפיקה.

שחקני בנפיקה חוגגים. רויטרס
עשו תיקון בהולנד. שחקני בנפיקה חוגגים/רויטרס
רובן אמורים שחקן בנפיקה יורד פצוע. רויטרס
ירד בדמעות. רובן אמורים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully