וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלאטן: "צ'לסי פנטסטית, בשבילי היא הפייבוריטית"

כוכב פ.ס.ז' החל במלחמה פסיכולוגית לקראת רבע גמר הצ'מפיונס (ד'. 21:45, ספ' 5+): "זה מבחן גדול עבורינו"

אנדרה שורלה סמואל אטו צ'לסי חוגגים שער. AP
מבחן גדול לבלוז במשחק חוץ/AP

מבין כל הקרבות של רבע גמר ליגת האלופות, נראה שהמפגש הכפול בין נציגות שתיים מהערים הכי מפורסמות בעולם, צ'לסי ופריס סן ז'רמן, שייצא לדרך עם המשחק הראשון מחר (רביעי, 21:45, ספורט 5+) בפארק דה פרינס בפריס, עשוי להיות הצמוד ביותר. על הנייר, נראה שהצרפתים והאנגלים פחות או יותר שווים ברמתם ודו קרב המוחות בין שני המאמנים, לורן בלאן בצד הפריזאי וז'וזה מוריניו בצד הלונדוני, צפוי להיות מרתק.

מאזן החוץ של צ'לסי לא מעודד במיוחד. הבלוז הפסידו את שני משחקי החוץ האחרונים שלהם בפרמיירליג, מול אסטון וילה וקריסטל פאלאס החלשות, מה שעלול לעלות להם באובדן האליפות (מוריניו הודיע שהאליפות אבודה אחרי ההפסד לפאלאס). לעומת זאת, פ.ס.ז' משייטת בדרך לעוד אליפות נוחה בצרפת ומגיעה אחרי תשעה ניצחונות רצופים. הפריזאים לא הפסידו בשנתיים האחרונות אף אחד מתשעת משחקי הבית שלהם בליגת האלופות וההפסד הביתי האחרון שלהם במפעל היה אי שם בדצמבר 2004. צ'לסי לעומת זאת, ניצחה רק פעמיים בששת משחקי החוץ האחרונים שלה באלופות.

לורן בלאן מאמן פריס סן ז'רמן. רויטרס
קרב מוחות מול מוריניו. לורן בלאן/רויטרס

הקבוצות נפגשו פעמיים בשלב הבתים של 2004/05. בצרפת ניצחו האנגלים 0:3 משער של ג'ון טרי וצמד של דידייה דרוגבה, במה שהיה משחקו האירופי הראשון של מוריניו כמנג'ר צ'לסי. הגומלין הסתיים בתיקו מאופס. הקבוצות גם נפגשו בניו יורק ביולי 2012 למשחק ידידות שהסתיים ב-1:1. לפ.ס.ז' יש הפסד בית בודד בארבעה מפגשים מול יריבות אנגליות, בעוד צ'לסי מעולם לא ניצחה בחמישה משחקים על אדמת צרפת (שני תיקו, שלושה הפסדים).

לאחר שבשמינית הגמר עבר מוריניו אקס קודם שלו, בדמות דרוגבה, הפעם מצפה לו מפגש מול זלאטן איברהימוביץ' האדיר, אותו אימן באינטר. איברה כבש 41 שערים ב-36 המשחקים האחרונים שלו. בלם הצרפתים, הברזילאי אלכס, יפגוש את הקבוצה במדיה הופיע 135 פעמים בין 2007 ל-2012, אבל לא יצטרך לפגוש את סמואל אטו הפצוע שנותר מחוץ לסגל של צ'לסי.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
הגנת צ'לסי תעמוד למבחן רציני נגדו. זלאטן/רויטרס

לורן בלאן, מאמן פריס סן ז'רמן אמר לקראת המשחק: "זה דבר גדול בשביל מאמן להיות חלק מהפרוייקט של פריס סן ז'רמן. ייקח לנו עוד זמן להיות קבוצה בכירה באירופה, אבל אנחנו מתקרבים לשם צעד אחרי צעד". המאמן פרגן ליריבה ואמר: "צ'לסי קבוצה מאוד חזקה בעיקר בהגנה ומגוונת בהתקפה שלה. הם סופגים שערים לעיתים רחוקות. אדן הזאר הוא שחקן שתמיד מרשים אותי, הוא התקדם הרבה מאז שעבר לצ'לסי".

זלאטן איברהימוביץ', כוכב הצרפתים ניסה להנמיך ציפיות או אם תרצו, להרדים את היריבה: "בשבילי, צ'לסי היא פייבוריטית במשחק הזה. אנחנו הולכים לשחק נגד קבוצה פנטסטית, אבל אין לנו מה לפחד. אנחנו עכשיו בעמדה שבה צ'לסי הייתה לפני תשע שנים, בימים שבהם היא קנתה מכל הבא ליד. יש לנו שחקנים מנוסים, חלק כבר זכו בליגת האלופות. המשחק מול צ'לסי יהיה מבחן גדול עבורנו ויראה לנו איפה אנחנו עומדים".

ומה היה לז'וזה מוריניו, מאמנה של צ'לסי להגיד לקראת המשחק? המאמן הפורטוגלי בעיקר פרגן ליריבה ואמר לקראת ההתמודדות: "ראיתי את פריס בהרבה משחקים העונה וללורן בלאן יש פילוסופיה ברורה שהוא שומר עליה כל הזמן. גם כשהם מחליפים שלושה קשרים, כמו שעשו נגד לברקוזן בגומלין הם נשארים עם אותה פילוסופיה. גם אנחנו דבקים בפילוסופיה שלנו ולא משנים אותה".

מוריניו שיבח את כוכב פריס זלאטן איברהימוביץ', החלוץ השבדי אותו הוא אימן עונה אחת באינטר: "לא קשה לאמן שחקן כזה. קשה לאמן שחקנים שלא עושים מספיק עבודה כדי לנצח. אצל זלאטן זה הפוך. הוא שחקן פנטסטי לאמן אותו. אנחנו חברים ונמשיך להיות כאלה, אבל מחר שנינו נרצה לנצח".

הרכבים משוערים

פריס סן ז'רמן: סלבטורה סיריגו, כריסטוף ז'אלה, אלכס, טיאגו סילבה, מקסוול, בלס מטוידי, טיאגו מוטה, מרקו וראטי, לוקאס מורה (אסקיאל לאבצי), זלאטן איברהימוביץ', אדינסון קבאני.

צ'לסי: פטר צ'ך, ברניסלב איבנוביץ', גארי קייהיל, ג'ון טרי, ססאר אספיליקואטה, דויד לואיז, ראמירס, אוסקר, אדן הזאר, וויליאן, פרננדו טורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully