וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את באיירן מינכן ועלתה להצלבה

פשוט זה לא היה, אבל כעת אפשר לברך על המוגמר: מכבי תל אביב הבטיחה את המקום השלישי, ואיתו מפגש עם ארמאני מילאנו החזקה בהצלבה. הצהובים ניצחו את באיירן 92:94 במינכן, והבטיחו שמחזור הסיום מול צסק"א יהיה לפרוטוקול בלבד. רייס הצטיין (18 נק'), הפיינל פור באופק?

עריכה: יותם בן דוד

בשעה טובה, אחרי עליות ולא מעט מורדות, הצליחה הערב (חמישי) מכבי תל אביב להבטיח את המקום השלישי בבית ו', ששולח אותה למפגש בהצלבה מול מילאנו הלוהטת. הצהובים, שהגיעו למשחק בגרמניה אחרי ארבעה הפסדים רצופים, התאוששו בדיוק בזמן עם ניצחון 92:94 בשיניים, ובכך הפכו את הקרב מול צסק"א מוסקבה החזקה במחזור האחרון לחסר חשיבות עבורה. הקבוצה של דיוויד בלאט שוב לא היתה במיטבה, אבל נהנתה מערב מופלא מחוץ לקשת (13 מ-18 לשלוש), כולל שלוש שלשות של גיא פניני ברבע האחרון ומיכולת נהדר של טייריס רייס, שחזר לאולם המוכר לו כל כך, וסיים עם 18 נקודות, כולל זריקות מכריעות מהקו.

הערב נפתח בסערה, כששתי הקבוצות מציגות את אחד המשחקים ההתקפיים המשוגעים של העונה. באיירן הפגיזה ללא הפסקה מחוץ לקשת וכבר הוליכה ב-9, אך מטווח שלשות נגדי של דייויד בלו ושל אקס באיירן, טייריס רייס שמר את הצהובים קרוב והביא אותם אל המחצית בפיגור 4 בלבד. כצפוי, הגרמנים התקשו לשמור על הקצב המשוגע, ואט אט הם החלו להתפרק: החטאות של דילייני ואיבודים של המארחים סייעו להיקמן להשיב את הצהובים לעניינים, ומטווח שלשות של גיא פניני בפתיחת הרבע האחרון הטיס אותם ל-11 הפרש. באיירן ניצלה את נפילת המתח הקבועה של הצהובים, והצליחה לצמק לנקודה בלבד בדקה האחרונה, אך רייס לקח את האחריות על עצמו, ובקור רוח שלח את מכבי תל אביב לשלב הבא. עכשיו יכולים הצהובים להתחיל ולחשוב איך בדיוק הם מתמודדים עם הקבוצה החמה באירופה, כשייצאו למשחק הראשון במילאנו בעוד פחות משבועיים.

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס חוגג. Sebastian Widmann, GettyImages
לא ריחם על האקסית. רייס מול באיירן/GettyImages, Sebastian Widmann

רבע 1

שחורציאניטיס העלה את הצהובים ראשונים על הלוח, אך באיירן ענתה עם דאנק נהדר של תומפסון ושלשה של ג'דוביץ' שהעלתה את הגרמנים ל-2:6. שחורציאניטיס ענה עם דאנק ועבירה, אך תומפסון ודלייני חדרו ללא הפרעה לצבע, ושמרו את המארחים מלפנים. ג'דוביץ' הפגיז שלשה נוספת והיתרון המקומי עלה ל-9:18, אך בלו העיר את קבוצתו עם שתי שלשות גדולות. דילייני המשיך להעניש את הצהובים, אך בלו הפגיז שלשה נוספת, רייס הרגיש כמו בבית וחדר פעמיים בצורה מוצלחת לצבע, והרבע הראשון הסתיים ב-32:32 צמוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן באיירן מינכן מלקולם דילייני מאוכזב. Sebastian Widmann, GettyImages
נגמרה העונה. דילייני/GettyImages, Sebastian Widmann

רבע 2

אינגלס פתח את הרבע השני עם חדירה טובה שהשיבה את מכבי ליתרון, אך שפרציק הפגיז עוד שלשה. טיוס ריחף מעל לטבעות עם צמד הטבעות, אינגלס תפר שלשה ומכבי עלתה ל-38:39. דילייני שוב שיחרר את הניצרה והפגיז שלשה אך הקצב המשוגע נמשך עם שלשה של היקמן. המארחים שוב רצו ועלו ליתרון 5, אך רייס פשוט היה בלתי ניתן לעצירה מחוץ לקשת והפגיז עוד שתי שלשות, שחורציאניטיס הוסיף דאנק ומכבי הוליכה 48:50. מטח השלשות ההזוי של שתי הקבוצות נמשך עם שלשה של טיילור, שהוסיף גם סל ועבירה במתפרצת, ואל המחצית ירדה מכבי בפיגור 58:54.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. Sebastian Widmann, GettyImages
גם הפעם זה לא היה פשוט. שחורציאניטיס/GettyImages, Sebastian Widmann

רבע 3

ג'דוביץ' העלה את הגרמנים ל-6 הפרש בפתיחת הרבע השלישי, אך אוחיון וטיוס מנעו מהמארחים את הבריחה. דווקא אז החל המשחק לאבד מן הקצב שלו, כששתי הקבוצות הרבו לאבד ורשמו החטאות של זריקות חופשיות. פניני נכנס והחטיא שתיים מהקו, דילייני תפר שלשה ועבירה אך היקמן השיב עם אחת משלו, ואסיסט גדול שלו לסל ועבירה של טיוס השיב את היתרון לצהובים. היקמן סגר את הרבע בסטייל עם שלשה גדולה, ומכבי הוליכה 71:74 לפני 10 הדקות המכריעות.

שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס מטביע. Sebastian Widmann, GettyImages
התעוררו בדיוק בזמן. טיוס/GettyImages, Sebastian Widmann

רבע 4

פניני טיווח שלשה בפתיחת הרבע הרביעי וגם סידר אסיסט גדול להיקמן, בלו מצא את עצמו פנוי ולא איכזב, ומכבי טסה ל-73:83. המארחים לא הרימו ידיים, ניצלו איבוד של רייס ושלשה של טיילור עוד הורידה את הפיגור שלהם ל-86:82. פניני קבר את השלשה השלישית שלו ברבע והיתרון טיפס ל-5, אך ציפסר בסל ועבירה מפוקפק הוריד ל-91:89, דקה וחצי לסיום. טיוס רשם שני גגות עצומים, ג'דוביץ' החטיא לייאפ קריטי ודילייני צימק לנקודה בלבד, 7 שניות לסיום. רייס עמד בלחץ וקבר שתיים מהקו, דילייני נשלח בעצמו אל הקו, 2.3 שניות לסיום, קלע את הראשונה והחטיא את השנייה בכוונה אך טיוס - מי אם לא הוא - לקח את הריבאונד המכריע ובסיום זה 92:94 למכבי תל אביב.

שחקני באיירן מינכן, פרנק ריברי, בסטיאן שוויינשטייגר, מריו גצה, במשחק של קבוצת הכדורסל. Lennart Preiss, GettyImages
לא בטוח שהם חייכו ככה בסוף. ריברי, שוויינשטייגר וגצה במשחק/GettyImages, Lennart Preiss

סטטיסטיקה אישית

קלעו למכבי תל אביב: טייריס רייס 18 (4 מ-6 ל-2, 2 מ-2 ל-2) ו-5 אסיסטים, דייויד בלו 14 (4 מ-6 ל-3), אלכס טיוס 14 (6 מ-7 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, ריקי היקמן 13 (1 מ-7 ל-2, 3 מ-4 ל-3), סופוקליס שחורציאניטיס 11 (5 מ-6 מהשדה), גיא פניני 9 (3 מ-4 ל-3), יוגב אוחיון 7, סילבן לנדסברג 2, דווין סמית' 1. אנדריאה ז'יז'יץ' שותף (דקה) ולא קלע.

קלעו לבאיירן מינכן: ברייס טיילור 22, מלקולם דילייני 17, 7 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, דיון תומפסון 16 (7 מ-9 מהשדה), ניהאד דג'דוביץ' 14, רובין בנצינג 7, יאסין אידבחי 5, שבון טרוטמן 3, ג'ון בריאנט 1. הייקו שפרציק שותף (13 דקות) ולא קלע.

שחקני מכבי תל אביב גיא פניני, ג'ו אינגלס חוגגים. Lennart Preiss, GettyImages
רבע אחרון ענק שלו. פניני עם אינגלס/GettyImages, Lennart Preiss

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 58% (20 מ-34)
באיירן מינכן 51% (22 מ-43)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 72% (13 מ-18)
באיירן מינכן 44% (8 מ-18)

אחוזים מהקו

מכבי תל אביב 60% (15 מ-25)
באיירן מינכן 77% (24 מ-31)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 26 (8 בהתקפה)
באיירן מינכן 31 (16 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי תל אביב 21
באיירן מינכן 17

חטיפות

מכבי תל אביב 8
באיירן מינכן 9

איבודים

מכבי תל אביב 14
באיירן מינכן 11

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מול שחקן באיירן מינכן ברייס טיילור. Lennart Preiss, GettyImages
היד הצהובה היתה על העליונה בסופו של דבר. היקמן חוטף לטיילור/GettyImages, Lennart Preiss

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully