וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה את מכבי תל אביב 66:68

הצהובים ספגו הפסד רביעי רצוף ושוב נראו רע, רגע לפני המשחק הקריטי מול באיירן מינכן. דונטה סמית' הצטיין עם כמעט טריפל דאבל, מכבי תל אביב איבדה ברשלנות את הכדור האחרון

צילום: אדריאן הרבשטיין

תקראו לזה משבר, תקראו לזה תקופה לא טובה, אבל מה שבטוח - רגע לפני שלבי השיא של העונה, מכבי תל אביב לא במיטבה. שלושה ימים לפני המשחק הקריטי מול באיירן מינכן בטופ 16, ספגה הערב (שני) החבורה של דייויד בלאט הפסד רביעי רצוף, 68:66 למכבי חיפה באולם רוממה. הצהובים הולכים ומתרחקים מהמקום הראשון ומהפועל ירושלים. גם הפעם, כמו מול ריאל מדריד ופרטיזן בלגרד, נכשלו הצהובים ברגע האמת ולא הצליחו לנצח עוד משחק צמוד. דווין סמית' קיבל הזדמנות להשוות ולשלוח את המשחק להארכה, אך איבד ברשלנות בהתקפה האחרונה והשאיר את הניצחון אצל הביתיים, שמצידם קטעו רצף של שלושה הפסדים.

קודם לכן, מכבי תל אביב רשמה מחצית ראשונה איומה, במהלכה לא הפסיקה להחטיא מהשדה ומהקו, בדרך ל-25 נקודות - שיא שלילי עבורה במחצית אחת בכל משחקי העונה. בהמשך עלו הצהובים ליתרון 10 ברבע השלישי, אך דונטה סמית' ביכולת נפלאה (16 נקודות, 9 ריבאונדים, 9 אסיסטים) החזיר את חיפה לחיים וכמעט במו ידיו, עם קצת עזרה מאדריאן הנינג ובריאן רנדל, הביא לה את הניצחון. עידו קוז'יקרו ציין את משחקו ה-400 בליגת העל עם פציעה קשה, שחומרתה תתברר בהמשך. בכל מקרה, חבריו יוכלו לחגוג בסיום הערב הזה. יוגב אוחיון היה נקודת האור היחידה במכבי תל אביב עם 13 נקודות ו-7 אסיסטים.

שחקני מכבי תל אביב דייויד בלו, גיא פניני. אדריאן הרבשטיין
מה עושים מכאן? בלו ופניני אובדי עצות/אדריאן הרבשטיין
טקס לכבוד עידו קוז'יקרו מכבי חיפה עם דיוויד בלאט אלון שטיין ארז חזן גור שלף. אדריאן הרבשטיין
חגג ציון דרך ואז נפצע. קוז'יקרו/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה את המשחק בצורה מהוססת ומכבי חיפה עלתה ליתרון 0:2. טרנס רודריק פתח עם חמש נקודות ויחד עם רנדל העלו השניים את חיפה ליתרון 5:9. שחורציאניטיס נכנס למגרש וסחט עבירות, אך החטיא מהעונשין וביצע עבירה בלתי ספורטיבית בצד השני. מכבי תל אביב המשיכה להחטיר זריקות חופשיות, ושלשה של יבזורי קבעה 7:16 לחיפה. מכבי תל אביב קלעה רק 3 מ-12 מהקו, אך טייריס רייס עם חמש נקודות צימק ל-18:10 למכבי חיפה בתום הרבע הראשון.

הרבע השני נמשך באותה מגמה, כשהצהובים המבולבלים מאבדים ומחטיאים והירוקים עולים ל-10:22. אחרי יותר מחמש דקות ללא סל, דייויד בלו קלע נקודות ראשונות לצהובים ברבע, וההפרש המשיך להינגס עם ל-26:23 בלבד לחיפה. שתי הקבוצות המשיכו להציג התקפה עלובה, וירדו למחצית ב-25:26 למכבי חיפה. 25 הנקודות של מכבי תל אביב במחצית הן שיא שלילי של הצהובים העונה במחצית.

עם פתיחת הרבע השלישי עלתה מכבי תל אביב ליתרון ראשון במשחק עם סל של אלכס טיוס. חיפה עלתה שוב ליתרון ארבע, אך שלשה של דווין סמית' השוותה ל-31:31. שלשה של אוחיון העלתה שוב את מכבי תל אביב ליתרון, אך טיוס הגיע ל-0 מ-6 מהקו, ואלי אופ נפלא בין דונטה סמית' לרודריק החזיר את חיפה לעניינים. דווקא בהופעתו ה-400, עידו קוז'יקרו ספג מכה קשה וירד לקבלת טיפול. דייויד בלו התעורר, צלף שתי שלשות ומתפרצת נוספת קבעה 40:48 למכבי תל אביב. בסיום הרבע 40:50 למכבי תל אביב.

הרבע השלישי נפתח עם שתי שלשות רצופות של יבזורי ורוט, וחיפה צימקה ל-55:52. הטרוף של חיפה נמשך, ודונטה סמית' המשיך לקרב. שלשה ענקית של דגן יבזורי שתי דקות לסיום קבעה 59:62 למכבי חיפה. בלו החזיר עם שלשה גדולה משלו בצד השני ופניני העלה ל-62:64. אסיסט נהדר של דונטה סמית' סידר לאדריאן הנינג ליי אפ קל וזריקת עונשין, ו-48 שניות לסיום חיפה הוליכה בנקודה. היקמן איבד כדור, סמית' איבד כדור משלו, אך רנדל עם גג עצום על פניני והנינג דייק פעמיים מהקו כדי להעלות את חיפה ל-64:67, 20 שניות לסיום. היקמן צימק מהקו ל-67:66 לחיפה. דונטה סמית' נשלח לקו ודייק פעם אחת, אך דווין סמית' איבד ברשלנות את מה שיכול היה להיות הסל שישלח את המשחק להארכה. בסיום הפסד רביעי למכבי תל אביב, 66:68 למכבי חיפה.

בריאן רנדל מכבי חיפה מול אלכס טיוס מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
0 מ-6 מהעונשין. טיוס/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 16, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, דגן יבזורי 13 (3 מ-5 ל-3), טרנס רודריק 12 ו-6 ריבאונדים, בריאן רנדל 7 ו-4 חסימות, אדריאן הנינג 7, מורן רוט 6, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-5 איבודים, עידו קוז'יקרו 4, בן רייס 2, אלכס צ'וברביץ' 1.

קלעו למכבי תל אביב: יוגב אוחיון 13 (2 מ-7 ל-2, 3 מ-4 ל-3), 7 אסיסטים ו-4 חטיפות, ריקי היקמן 12 (0 מ-3 ל-3), דייויד בלו 10, סופוקליס שחורציאניטיס 8 (6 מ-12 מהעונשין), דווין סמית' 7 ו-7 ריבאונדים, אלכס טיוס 6 (0 מ-6 מהעונשין), טייריס רייס 5, גיא פניני 4 (0 מ-3 ל-3) ו-5 אסיסטים, ג'ו אינגלס 1. סילבן לנדסברג שותף (4 דקות) ולא קלע.

- שחקן מכבי תל אביב דווין סמית' מול שחקן מכבי חיפה דונטה סמית'. ברני ארדוב
נוקאאוט בעמדת הסמול פורוורד. דונטה ודווין סמית'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully