וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד הכדורסל דן חלוץ התפטר מתפקידו

היו"ר השלישי בשנתיים האחרונות, שלא נהנה מתמיכה, עוזב אחרי חמישה חודשים בלבד בתפקיד: "האיגוד ידע ימים יפים יותר, בחרתי להיות נאמן לדרכי". חיים אוחיון: "העסקנות והפוליטיקה הקטנה מנצחות, האיגוד איבד את הרלוונטיות שלו"

יו"ר איגוד הכדורסל דן חלוץ. ברני ארדוב
עזב את התפקיד מהר מהצפוי. דן חלוץ/ברני ארדוב

דן חלוץ הודיע היום (ראשון) על התפטרותו מתפקיד יושב ראש איגוד הכדורסל. "הערב החלטתי על סיום תפקידי כיושב ראש האיגוד", כתב בהודעתו הרמטכ"ל לשעבר, שמונה לתפקיד בחודש אוקטובר האחרון, "בבחירה שבין להוביל על פי דרכי לבין המשך הליכה בתלמים הנוכחיים - בחרתי להיות נאמן לדרכי. איגוד הכדורסל ידע ימים טובים יותר".

עמירם הלוי ואילן קובלסקי מועמדים להחליף את חלוץ בתפקיד. באיגוד מעריכים שכרגע לא יגיע מועמד חיצוני. אפשרות אחרת שהעלו גורמים היא לפנות לרשם העמותות כדי שימנה מפקח לאיגוד.

"אני מקווה שמי שימשיכו להובילו ישכילו למצוא את הדרכים הנכונות והמתאימות להצעידו קדימה, בדו שיח תרבותי הרואה את טובת הענף בלבד", המשיך חלוץ, "מאחל הצלחה לנבחרות ישראל במבחנים העומדים לפניהן. מבקש להודות לעובדי איגוד הכדורסל על מסירותם ופועלם. יחד עם הודעתי זו, אסיים גם את חברותי במועצת המנהלים של טוטו וינר ובמועצת המנהלים של ליגת העל לגברים".

כזכור, כבר לפני שלושה ימים דרש יו"ר האיגוד להחליף את מנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן תוך עשרה ימים ולאשר רפורמה תקנונית מקיפה אך לא קיבל את מבוקשו. אחד המועמדים המובילים לתפקיד הוא מאמן הכדורסל בעבר אילן קובלסקי, כשגישושים ראשונים לכיוונו כבר נעשו. מועמד נוסף לתפקיד הוא צביקה שרף, מאמן מכבי ראשון לציון, שלא נחשב למקובל על ידי רבים מחברי הנהלת איגוד הכדורסל.

חיים אוחיון בעלי גלבוע/גליל. ברני ארדוב
"נראה שהעסקנות והפוליטיקה הקטנה מנצחת בינתיים וגורמת לאנשים להתרחק מהמקום הזה". אוחיון/ברני ארדוב

חיים אוחיון, מ"מ יו"ר איגוד הכדורסל, מראשי סיעת הפועל ואחד מתומכיו המובהקים של חלוץ, אמר לוואלה! ספורט: "איגוד הכדורסל יצטרך לעשות בדק בית לגבי איך הוא ממשיך. יכול להיות שכל אחד צריך לבחון את דרכו. הגענו לעברי פי פחת - יו"ר שלישי שעוזב בשנה וחצי האחרונות. זה רק מעיד עלינו הרבה יותר מאשר על היו"רים שעזבו. צר לי שגרמנו עוול לחלוץ. לא באנו בידיים נקיות. לא נתנו לו כלים. הכבדנו עליו. אני מקווה שנצליח להתעשת. נבחן את הדברים בימים הבאים.

"כולם יודעים מה צריך לעשות - ולא עושים. כנראה שהעסקנות והפוליטיקה הקטנה מנצחות בינתיים וגורמת לאנשים להתרחק מהמקום הזה. לי זה אומר הרבה. אני מקווה שגם לאחרים.

"איגוד הכדורסל איבד את הרלוונטיות שלו", אמר אוחיון. "הוא לא מוביל כבר הרבה זמן. הוא מקיים קרב מאסף כדי לקיים את עצמו, בשביל לקיים את עצמו בלבד. צריך לבחון האם האיגוד רלוונטי במצב של היום. האם הוא מתאים לעתיד. האם הוא מיישר קו עם הכדורסל שהתקדם קדימה; עם הסביבה העסקית והספורטיבית וכל המאפיינים שזה קשור אליהם.

"אסור לנו היום להביא יו"ר חדש כל עוד אנחנו לא עושים סדר שמאפשר ליו"ר חדש לבוא לידי ביטוי, להתוות דרך ארוכת טווח וחשיבה אסטרטגית, לא טקטית, כדי לאפשר לאיגוד לקיים את הדרך שהיו"ר מתווה. היום עובדים מהיד לפה. מגיבים תוך כדי תנועה. ככה אי אפשר להמשיך".

מאמן נבחרת ישראל והפועל תל אביב, ארז אדלשטיין אמר: "צר לי, צר לי מאוד. אני ישבתי עם חלוץ לשיחה של שעה ומאוד התרשמתי, היה לי מאוד נעים לדבר איתו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שאול אייזנברג. מגד גוזני
"לא הוא היה הבעיה". אייזנברג/מגד גוזני

שמעון מזרחי לוואלה! ספורט: "חבל. חבל מאוד. יש אנשים שלא עמדו מאחורי ההתחייבויות שלהם. כשבא מועמד ואומר את ה'אני מאמין' שלו, וכולם אומרים 'אנחנו מאחוריך', אז צריכים לעמוד מאחוריו. אנחנו קיבלנו החלטה לעמוד מאחוריו. לצערי אחרים קבעו ישיבות סיעה לשמיני בחודש ודני החליט שהוא לא מחכה עד אז. באמת חבל.

"כרגע זה מה שקרה. ניתן לדברים טיפה לשקוע, ונראה. כן, דיברתי עם חלוץ, הוא מאוד מצטער על הסיטואציה, אבל לנו יותר חבל מאשר לו. לו יש עוד דברים לעשות".

אבנר קופל שהופתע מעצם ההתפטרות אמר לוואלה! ספורט: "צר לי שחברי הנהלת איגוד הכדורסל לא הפנימו שאין אפשרות לקיים את אחד האיגודים הגדולים, הטובים והרציניים יותר בארץ, בצורה הזאת. אני הייתי ממליץ כמי שמכיר את המערכת מקרוב ולמען הכדורסל בישראל, האוהדים והשחקנים, כי הנהלת האיגוד כולה תתפטר, יערכו בחירות חדשות ולא מינויים כפי שנעשה בזמן היו"ר שהתפטר כעת.

"צריך לאפשר לאנשים שיזכו ברוב קולות באופן דמוקרטי ושקוף להביא את אנשי האמון שלהם כבסיס וכתנאי לכהונתם כיו"ר איגוד הכדורסל. אם לא יעשה כך, וימשיכו בסאגה של מינוי על מינוי, איני צופה עתיד להמשך ההתקדמות של הכדורסל בישראל. אני רוצה לציין לחיוב את מנהלת הליגה ששם אין אינטרסים, עובדים שם אנשי מקצוע, צריכים לקחת את דוגמת המנהלת ולנהל את האיגוד. אני מאחל הצלחה לכולם".

שאול אייזנברג: "חלוץ הלך אבל היום אני יכול להגיד שלא הוא בעיית הבעיות - שומרי הסף של איגוד הכדורסל, היועץ המשפטי ורואה החשבון שהוליכו את האיגוד ביגון שאולה, שהיו שותפים להדחה של שי שני, שליוו את ההפקרות בתקופה של קופל והמשיכו במעלילהם בדן חלוץ. כל עוד הם יהיו באיגוד הכדורסל, אין עתיד לאיגוד.

"לעניות דעתי, צביקה שרף במצב הנוכחי הוא היחידי היום שיכול להביא את איגוד הכדורסל לחוף מבטחים. צריכים להתלכד, הוא השאיר את ראשון בליגה, אבל איגוד הכדורסל חשובים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully