וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "בתקופה הזו כל משחק הוא בעל חשיבות אדירה"

30.3.2014 / 20:32

מאמן מכבי תל אביב מתכונן למשחק נגד מכבי חיפה (18:15, ערוץ 1). הפועל חולון תארח את הפועל אילת (20:45, 5+ לייב)

מאמן מכבי חיפה בכדורסל דני פרנקו. מגד גוזני
מאמינים ביכולתם לנצח. פרנקו/מגד גוזני

המחזור ה-25 בליגת העל, והשלישי בבית העליון והתחתון, יגיע לסיומו מחר (שני) עם שני משחקים נוספים. בבית העליון תארח מכבי חיפה, שהפסידה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים, את מכבי תל אביב, שמגיעה למשחק עם שלושה הפסדים רצופים (0:2 למכבי תל אביב בליגה הסדירה). בבית התחתון תארח הפועל חולון, עם אלעד חסין שניצח בבכורה שלו כמאמן הקבוצה, את הפועל אילת הלוהטת (1:1 בין הקבוצות בעונה הסדירה).

שחקן מכבי תל אביב, אלכס טיוס. ברני ארדוב
יצליחו להתאושש מריאל? טיוס ואוחיון/ברני ארדוב

מכבי חיפה - מכבי תל אביב (18:15, ערוץ 1)

שלושה הפסדים בארבעת המחזורים האחרונים הורידו את הקבוצה של דני פרנקו למקום הרביעי בטבלה. אם בחיפה לא יצליחו לעקוף עד סיום הבית העליון את הפועל תל אביב, הם יצטרכו לעלות לגמר סל כדי להבטיח עונה נוספת ביורוקאפ, ולכן המחזורים הקרובים הופכים למשמעותיים יותר. כמו כן יודעים בקבוצה שאם לא יצליחו לנצח בבית העליון, יגיעו במומנטום שלילי לקראת רבע גמר הפלייאוף, שם צפויה הקבוצה שתסיים רביעית לפגוש את הפועל אילת החזקה. הירוקים חזרו השבוע להתאמן ברוממה לקראת ההתמודדות, לאחר הסכסוך בין ההנהלה לחברה המנהלת את האולם. עידו קוז'יקרו יחגוג במשחק את משחקו ה-400 בקריירה בליגת העל.

"כיף לחזור לרוממה אחרי שלושה משחקי חוץ", אמר מאמן חיפה דני פרנקו לקראת ההתמודדות, "עבדנו קשה בשבוע האחרון אחרי ההפסד המאכזב להפועל תל אביב. הרגשנו שבשתי הדקות האחרונות בהדר יוסף המשחק כבר היה בידיים שלנו ועשינו טעויות שלא מתאימות לנו, כי בדרך כלל אנחנו קבוצה מתואמת שיודעת לסיים משחקים. כל התמודדות בבית העליון היא אתגר גדול, ומול מכבי תל אביב האתגר גדול אף יותר. שתי הקבוצות רעבות לנצח. הקהל שלנו הוא המפתח. לשחק בנוקיה, מלחה והדר יוסף זה לא קל. רוממה מלא כבר הוכיח בעבר שהוא שווה לנו הרבה נקודות, ואני מאמין שהאווירה תהיה בהתאם".

מכבי תל אביב מגיעה לרוממה אחרי שלושה הפסדים רצופים ולפני משחק גורלי בטופ 16 בחוץ נגד באיירן מינכן. במכבי היו מרוצים מהאופי והיכולת שהפגינו השחקנים בהפסד לריאל מדריד ביום חמישי, אך התאכזבו מחוסר היכולת לנצח את המשחק בדקות האחרונות. בקבוצה מאמינים כי יוכלו לשים את התקופה הרעה מאחוריהם במשחק בחיפה, בעיקר את התבוסה להפועל ירושלים במשחק הליגה האחרון, ולהישאר תלויים בעצמם במלחמה על המקום הראשון בליגה עד למחזור האחרון של העונה.

דייויד בלאט אמר ש"אנחנו נמצאים בתקופה בעונה שבה כל משחק הוא מאתגר ובעל חשיבות אדירה. כמו תמיד, נעשה את המיטב שלנו כדי לנצח את מכבי חיפה, שהיא קבוצה טובה מאוד, במיוחד כשמדובר במשחק ביתי שלה".

המספר הנוסף

8 - שחקנים רשמו לפני עידו קוז'יקרו 400 משחקים בליגת העל, והם בסדר יורד: מיקי ברקוביץ', דורון ג'מצ'י, מאיר טפירו, מוטי דניאל, ישראל אלימלך, תומר שטיינהואר, ארז חזן ותנחום כהן מינץ.

88 - נקודות בממוצע למשחק ספגה מכבי חיפה בארבעת המחזורים האחרונים.

385 - ימים עברו מאז שמכבי תל אביב ספגה שני הפסדים רצופים בליגה - במחזורים ה-19 ו-20 להפועל תל אביב וברק נתניה.

יעמוד למבחן: דונטה סמית'

הכוכב של הירוקים יפגוש את הקבוצה הטובה בליגה, וינסה לעצור את הרצף השלילי של קבוצתו, ועל הדרך להוכיח שהוא טוב מספיק כדי לשחק ברמות הגבוהות באירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקני מכבי חיפה בכדורסל עידו קוז'יקרו (שמאל) דונטה סמית' (ימין). מגד גוזני
נקודת ציון משמעותית. קוז'יקרו עם סמית'/מגד גוזני

הפועל חולון - הפועל אילת (20:45, 5+ לייב)

שינוי המאמן בהפועל חולון הוכיח את עצמו בשבוע שעבר, כשעם אלעד חסין על הקווים הצליחה חולוניה לנצח בהרצליה בצורה משכנעת ולשמור על המקום השביעי. באולם הפחים סימנו את המקום השישי, שימנע מהם מפגש עם מכבי תל אביב או הפועל ירושלים ברבע גמר הפלייאוף, כמטרה, ויודעים שכדי להגיע לשם עליהם לנצח כמה שיותר משחקים בבית התחתון, ובפרט את אילת בבית. הקבוצה תופיע למשחק ללא הפורוורד לורנס באוורס, שנפצע במשחק בהרצליה, וייעדר משני המשחקים הקרובים.

התקופה הנהדרת של הפועל אילת המשיכה גם בשבוע שעבר עם ניצחון ביתי חשוב על עירוני נס ציונה שקירב את שחקניו של עודד קטש למקום החמישי בטבלה. באילת מרוצים מההשתלבות של הגארד האמריקאי טריקו וויט, שמאז הגעתו ניצחה הקבוצה את כל משחקיה, ומאמינים כי הוא יילך וישתפר ככל שהעונה תתקדם. בהנהלה עושים מאמצים על מנת להאריך את חוזיהם של הגארד קווין פאלמר והסנטר יינסי גייטס, שכבר קיבלו הצעה לעונה הבאה, ולהערכת הצדדים המגעים צפויים להסתיים בצורה חיובית בימים הקרובים.

המספר הנוסף

7 - ניצחונות לאילת בשמונת המחזורים האחרונים.

55 - הנקודות שספגה חולון בשבוע שעבר מהרצליה היו מעט שהיא ספגה מאז הניצחון 53:83 על מכבי חיפה במחזור ה-21 בעונת 2011/12.

92.8 - אחוז מקו העונשין לאפיק ניסים, קלע העונשין המוביל בליגה.

יעמוד למבחן: בריאן אסברי

לאור חסרונו של לורנס באוורס ינסה הפורוורד של חולון להוביל את הקבוצה לניצחון חשוב במלחמה על המקום השישי בטבלה.

בריאן אסברי שחקן הפועל חולון. ניב אהרונסון
צריכים אותו בכושר טוב. אסברי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully