וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: חוס הידינק יאמן את הולנד לאחר הגביע העולמי

המאמן המעוטר יחליף את ואן חאל מיד לאחר הגביע העולמי. דני בלינד, עוזרו, ייטול את המושכות מ-2016. גם ואן ניסטלרוי בצוות

חוס הידינק מאמן אנז'י מחצ'קאלה. Dmitry Korotayev, GettyImages
חוזר לנבחרת, ועכשיו זה רשמי. הידינק/GettyImages, Dmitry Korotayev

חוס הידינק מונה היום (שישי) רשמית למאמן נבחרת הולנד, ויחל את תפקידו מיד לאחר משחקי הגביע העולמי. המאמן המעוטר בן ה-67 יחליף את לואיס ואן חאל, שכבר הודיע כי לא יאריך את חוזהו בשורות האוראנג'. הידינק ידריך את הולנד עד לאחר טורניר יורו 2016, ולאחר מכן יפנה את מקומו לטובת שחקן העבר דני בלינד, שמונה לעוזרו. גם רוד ואן ניסטלרוי מונה לעוזר נוסף לצידו של הידינק, שאגב, עבורו תהיה זו קדנציה שנייה כמאמן הנבחרת, אותה אימן בין 1994 ל-1998.

"אני גאה לחזור להיות מאמן נבחרת הולנד", אמר הידינק לאחר מינויו. "יחד עם דני בלינד ורוד ואן ניסטלרוי נבנה נברחת סולידית עם הרבה ניסיון וידע בכדורגל. זה דבר נפלא שאני כבר יודע מי יירש אותי בתפקיד. ככה החזון של נבחרת הולנד יוכל להתממש לטווח ארוך".

הידינק אימן את הולנד בין 1994 ל-1998, והוביל אותה לרבע גמר יורו 1996. במונדיאל 1998 הולנד הגיעה תחתיו לחצי הגמר, בו הפסידה לברזיל בפנדלים. הידינק אימן בעבר גם את נבחרת דרום קוריאה, עמה הגיע לחצי גמר מונדיאל 2002 אותו אירחה, את אוסטרליה, עמה נוצחה בשמינית גמר מונדיאל 2006 על ידי איטליה, וביורו 2008 הצעיד את רוסיה לחצי הגמר. הוא התפטר מאימון טורקיה אחרי שלא הצליח להעפיל איתה ליורו 2012. הידינק אימן בעבר גם את פ.ס.וו איינדהובן, ריאל מדריד, צ'לסי, פנרבחצ'ה וריאל בטיס. בעונת 2012/13 אימן את אנז'י מחצ'קלה הרוסית.

בלינד בן ה-52 רשם קריירת אימון קצרה עד כה, שכללה משרת כמאמן אייאקס וספרטה רוטרדאם לתקופות קצרות. הוא משמש כעוזר מאמן הנבחרת זה שנתיים.

רוד ואן ניסטלרוי מודיע על פרישה מכדורגל. רויטרס
גם הוא חוזר לנבחרת. הפעם אל מאחורי הקווים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully