וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה-בני יהודה: "בשלב הזה כבר אין מה לומר"

הזהובים נערכים לישורת האחרונה במסגרת מאבקי ההישרדות (ש', 20:00, ספ' 2). אצל המארחת: לאלה או אבידור יפתחו

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 75. הפועל חיפה מובילה 23:27 בניצחונות, עוד 25 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשהפועל חיפה מארחת זה 6:18 לטובתה בניצחונות ועוד 14 תיקו.

* הפעם האחרונה בה משחק בין שתי הקבוצות בקרית אליעזר לא הוכרע הייתה בפברואר 2000, אז סטיב גורי העלה את הזהובים ליתרון ורן בן שמעון השווה.

* בני יהודה כבשה פעמיים בארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה. קצת עצוב, אבל זה הספיק לה רק ל-6 נקודות (0:2 ברעננה ו-3 פעמים 2:2).

* בכלל, בני יהודה כובשת בחוץ: רק ב-3 מתוך 13 משחקי חוץ השנה היא לא הבקיעה לפחות פעם אחת.

* זה יהיה המשחק ה-1550 של בני יהודה בליגה הראשונה. עד כה היא השיגה 506 ניצחונות, 478 תיקו ו-565 הפסדים. הפרש השערים שלה 1948-1774 ואחוז ההצלחה 44.8%.

נתונים: דריבליסט

שחקן בני יהודה אמיר עגייב. טל לוי
כובשים בחוץ, אבל לא מנצחים. אמיר עגייב/טל לוי

מפתחות והכנות

הפועל חיפה:

בהפועל חיפה מודעים לכך שהסיכויים שייקלעו למאבקי ההישרדות נמוכים, אבל בצוות המקצועי הבהירו לשחקנים השבוע שהם מצפים מהם שלא להקל ראש במשחקי הפלייאוף התחתון. "למה שלא נסיים במקום השביעי?", אמר גורם בקבוצה. "אנחנו טובים יותר מכל הקבוצות בפלייאוף התחתון ואנחנו רוצים וצריכים להוכיח את זה. המשחק מול בני יהודה חשוב עבורנו, ניצחון בו וכנראה נבטיח את ההישארות באופן סופי".

שלומי דורה צפוי לערוך שני שינויים בהרכב, כאשר לפי התרגולים האחרונים המאמן יעלה במערך של שני חלוצים, כשמהראן לאלה צפוי לפתוח בהרכב. אך ייתכן שבסופו של דבר יהיה זה יובל אבידור שיפתח ליד ז'רקו קוראץ'. אבידור ולאלה ניראים מצוין באימונים האחרונים והשניים אף כבשו צמד כל אחד במשחק אימון פנימי שנערך השבוע. גם אור אוסטווינד צפוי לפתוח בהרכב כשדלה ימפולסקי ודוד רביבו עשויים לרדת לספסל.

במקביל עוסקים בחיפה בחשש שקוראץ' לא יישאר בסופו של דבר בעונה הבאה. למועדון יש אופצייה לרכוש מקבוצתו המונטנגרית זטה את כרטיס השחקן שלו עד אמצע אפריל עבור 150 אלף יורו, מה שמשאיר כמה שבועות בודדים ליואב כץ לממש את האופצייה, כשגורמים במונטנגרו אמרו לוואלה! ספורט שאם כץ לא יממש את האופציה עד סוף אפריל, הסכום יעלה לסביבות 300 אלף יורו, וכל קבוצה שתחפוץ בו תוכל לפנות אליו. "אם לא נתעורר מהר אנחנו נאבד בסוף את ז'רקו", אמר גורם במועדון. "אנחנו חייבים לסיים את זה עד המועד האחרון למימוש האופציה". אגב גם החלוץ עצמו דורש העלאה בשכרו.

בני יהודה:

בני יהודה תיכנס מחר לישורת האחרונה במסגרת מאבקי ההישרדות שלה. במועדון אומרים שלמרות המצב הקשה בטבלה, התחושות בקרב השחקנים טובות ושהתקופה האחרונה גרמה לשחקנים להתגבש עוד יותר לקראת המאני טיים של העונה.

"בשלב הזה כבר אין מה להגיד ואין מה לומר", אמר גורם בקבוצה. "נותרו לנו שבעה משחקים כדי להילחם על החיים שלנו בליגה. אם לא ננצח מספיק משחקים, נרד ליגה. המצב מאוד פשוט ומובן. אולי הגיע הזמן שהמזל יתהפך לטובתנו אחרי כל הסיוטים והפציעות שעברנו העונה".

בכל הנוגע להרכב, חוליית ההגנה תהיה זהה לזו שפתחה במשחק הקודם נגד עירוני קרית שמונה. על פי שני האימונים האחרונים, המאמן יוסי אבוקסיס מתלבט לגבי עמדה אחת בקישור, כאשר נס זמיר או ליאם ווקר יפתחו במקום סתיו פיניש הצעיר שירד לספסל. אמיר עגייב, אוהד קדוסי וג'יימס קין ישתפו פעולה בחלק הקדמי.

בתום האימון נערכה שיחת מוטיבציה מעניינת מאוד, כאשר היו"ר לשעבר חזי מגן הגיע לאסיפה ביחד עם חברו זוהר שרון, אלוף העולם בגולף לעיוורים. מגן סיפר לשחקנים ששרון איבד את ראייתו כשנפצע במהלך שירותו הצבאי בשנות ה-70 ושיתף אותם בכמה מחוויותיו של הגולפאי העיוור. "אם רק היתה לכם עשירית מהנחישות שלו, מצבכם היה טוב בהרבה", אמר מגן לשחקנים שהיו מרותקים. "זה בהחלט מרגש ונותן פרופורציות על החיים", אמר שחקן בקבוצה. "בנאדם מדהים, איבד את הראייה שלו, אחד הדברים הכי קשים שיכולים להיות ועדין מחייך ועושה המון דברים בחיים שלו. זה לא מובן מאליו בכלל".

ז'רקו קוראץ' שחקן הפועל חיפה חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
יצליחו להשאיר אותו? ז'רקו קוראץ'/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

הפועל חיפה: לירן סרדל

המגן הצעיר תפס מקום של קבע בהרכב ולמעשה יעמוד במבחן עד סוף העונה. עומרי קנדה לא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה. כך שסרדל יצטרך להוכיח לכולם במועדון שבקיץ לא יהיה צורך להביא מגן בכיר ושיש על מי לסמוך. כבר נגד בני יהודה סרדל יצטרך להוכיח את עצמו ולבסס את מקומו.

בני יהודה: ג'יימס קין

החלוץ האנגלי הגיע בחודש ינואר והצליח לכבוש עד עתה שער אחד בלבד. בני יהודה הצליחה לייצב מעט את משחק ההגנה שלה וכעת נראה שמסע ההיחלצות מהתחתית יקום וייפול על החלק ההתקפי, שיהיה חייב לספק כמות שערים סבירה במהלך קרבות התחתית. קין לא תרם מספיק בדף המספרים של הקבוצה וכעת הוא יהיה חייב לעזור לעגייב וקדוסי במלאכת הכיבושים, כדי שבני יהודה תשרוד בליגת העל.

ג'יימס קין שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
בני יהודה צריכה ממנו תפוקה. קין/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל חיפה: קאלה דרשלר, לירן סרדל, אושרי רואש, טאדאס קיאנסקאס, עמיר נוסבאום, יוסי דורה, אור אוסטווינד (דוד רביבו), עאהד עזאם, הישאם כיוואן, זרקו קוראץ', מהראן לאלה (יובל אבידור).

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, גל כהן, אביב חדד, עוז ראלי, אביעד בורלא, לירוי צעירי, אמיר עגייב, ליאם ווקר (נס זמיר), אוהד קדוסי, ג'יימס קין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully