וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א מבצעת מהפך: מפעל נבחרות מ-2018

הזוכה במפעל שיחליף את משחקי הידידות באירופה ויתקיים במקביל למשחקי המוקדמות תזכה בכרטיס לפלייאוף היורו

מישל פלאטיני נשיא אופ"א. ברני ארדוב
מהפך. מישל פלאטיני/ברני ארדוב

כדורגל הנבחרות באירופה יבצע שינוי משמעותי החל משנת 2018: חברי הנהלת אופ"א אישרו היום (חמישי) במהלך קונגרס אופ"א באסטנה, קזחסטן, פה אחד הקמה של מפעל חדש שנועד להחליף את משחקי הידידות שנהוגים כיום ויהיו משוחקים במקביל למשחקי מוקדמות אליפות אירופה. המשחקים יאוגדו תחת ליגה שתכלול עולות ויורדות ותתקיים תחת ארבעה דרגים.

נכון לעכשיו עדיין לא ברור באיזה פורמט תתקיים הליגה, אבל מה שידוע הוא ש-54 המדינות החברות באופ"א יחולקו לארבעה דרגים שיתבססו על הדירוג העולמי והן יאבקו על אליפות ליגת הנבחרות ועל עלייה וירידה מהדרגים השונים. המנצחת בליגה אמורה ליהנות מהעפלה לשלב הפלייאוף של מוקדמות יורו 2020.

לקראת יורו 2020, כל בית יחולק לארבעה בתים קטנים של שלוש או ארבע קבוצות שישחקו ארבעה עד שישה משחקים בין ספטמבר לנובמבר 2018. המנצחות יעפילו לפיינל פור שבו ישחקו כל ארבע המנצחות בכל דרג כאשר המשחקים יתקיימו לפני משחקי הפלייאוף של היורו במרץ 2020. האינטרס של הנבחרות להצליח במפעל יהיה כדי להשיג כרטיס עלייה לבית גבוה יותר ולחילופין כדי להימנע מירידה לדרג נמוך יותר. המנצחת במפעל תזכה כאמור בפרס הגדול ביותר: כרטיס למשחקי הפלייאוף.

"אנחנו מקבלים ומכבדים את זה שחברי אופ"א הסכימו ליצור מפעל חדש", אמר וולפגנג נירזבאך, יושב ראש ועד מפעל הנבחרות. "זה צעד גדול עבור הנבחרות באירופה ואנחנו מקווים שהאוהדים יתמכו בפורמט החדש".

  • עוד באותו נושא:
  • אופ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully