וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מויס חייב ללכת? ההבדל בין באיירן ליונייטד

ה"טלגרף" בחן את המנג'ר המושמץ של האדומים והציגו את ההבדל הסגנוני המדהים בינו לבין גווארדיולה ועוד שלל מספרים

מאמן מנצ'סטר יונייטד, דייויד מויס. GettyImages
חייב ללכת הביתה? מויס/GettyImages

באנגליה מתקשים להירגע מאירועי הדרבי של מנצ'סטר שנערך אמש (שלישי). האלופה היוצאת, מנצ'סטר יונייטד, הושפלה בפעם המי-יודע-כמה העונה וחטפה 3:0 ביתי מהיריבה העירונית מנצ'סטר סיטי, שהייתה גדולה עליה בכמה רמות. הסיטיזנס עלו ליתרון אחרי 44 שניות בלבד משער של אדין דז'קו, שגם הכפיל את התוצאה במחצית השנייה, לפני שיאיא טורה חתם בדקה ה-90.

בכתבה ארוכה שעלתה היום ב"טלגרף" האנגלי, מנה העיתונאי מייק אדמסון לא פחות מ-31 סיבות בגללן, כך לטענתו, דייויד מויס חייב לסיים את תפקידו כמנג'ר יונייטד. חשוב לציין שכל הסיבות של אדמסון מתבססות על נתונים מספריים או על דוגמאות טקטיות והוא מנסה מאוד שהכתבה שלו לא תתפרש כמסע נקמנות אישי או משהו דומה.

כך למשל, באחד הסעיפים שלו מציג הכתב את הפער האדיר בין סגנון המשחק של באיירן מינכן לזה של יונייטד ומגבה זאת בעזרת התמונה המדהימה המצורפת כאן למטה. "אולי לא הוגן לבחון הכול לפי תמונה בודדת, אבל היא מציגה ללא כל ספק את ההבדל בין באיירן והאפשרויות הרבות שפפ גווארדיולה הכניס לה לבין יונייטד החד מימדית של מויס. באיירן בונה התקפה נגד מנצ'סטר סיטי וכל השחקנים שלה קרובים זה לזה ויכולים לקבל את הכדור. בניגוד לזה, רפאל מנסה להתחיל התקפה של יונייטד נגד פולהאם והשחקן הכי קרוב נמצא במרחק 18 מטרים ממנו". באותו משחק מול פולהאם, יונייטד הגביה לא פחות מ-81 כדורים. "מעולם לא נגחתי כל כך הרבה במשחק", אמר בלם הקוטג'רס דן בורן.

אחרי הדרבי המשפיל: אוהדי יונייטד קיללו את פרגוסון וניסו לתקוף את מויס

אילוסטרציה. אילוסטרציה, צילום מסך
צילום מסך מתוך הכתבה ב"טלגרף"/צילום מסך, אילוסטרציה

נתונים נוספים שמציג אדמסון:

* בעונה שעברה, באותו מצב, יונייטד הייתה ביתרון 15 נקודות בפסגה על פני סיטי (צברה 74 נקודות). העונה היא רחוקה 18 נקודות מצ'לסי המוליכה (צברה רק 51 נקודות).

* אותן 51 נקודות הן הסכום הכי נמוך של יונייטד מאז הקמת הפרמיירליג אחרי 31 מחזורים. עד לעונה הזו, היא מעולם לא הייתה עם פחות מ-60 נקודות בשלב זה.

* ליונייטד יש 21 נקודות ביתיות, פחות מנוריץ' והאל סיטי למשל. היא כבשה רק 18 שערי בית, כמו שתי נועלות הטבלה פולהאם וקרדיף.

* בניגוד לעידן פוסט-פרגוסון, עידן פוסט-מויס באברטון דווקא ראה שיפור במספרים של המועדון. לרוברט מרטינס יש העונה 57 נקודות מ-30 משחקים. בחמש העונות האחרונות של מויס שם, הוא עמד אחרי 30 משחקים על: 51, 40, 40, 45 ו-48 נקודות.

* מתוך 11 משחקים מול שש הקבוצות הראשונות בטבלה (מול אברטון היה רק מפגש אחד העונה), יונייטד ניצחה רק את ארסנל פעם אחת והפסידה שבע פעמים. יחס השערים עומד על 19:5.

* ולסיום, העובדה שהתוצאות רק הולכות והופכות לגרועות יותר. ב-29 המשחקים שניהל ביונייטד ב-2013, מויס צבר 18 ניצחונות, שש תוצאות תיקו וחמישה הפסדים (68.9 אחוזי הצלחה). ב-17 משחקים שניהל ב-2014, הוא ניצח רק שבע פעמים, הפסיד שמונה וסיים בשתי תוצאות תיקו (45 אחוזי הצלחה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully