וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד לויטה: "בסגל הנוכחי מכבי נתניה יכלה להתמודד בליגת העל"

25.3.2014 / 11:40

אוהד לויטה לא מבין למה לא מזכירים אותו בקרב הירושה על אוואט, ("לא הרבה שוערים כאן פתחו בגיל 20"), לא מתחרט על הירידה ללאומית ("לא מתנגד לסיים את הקריירה בנתניה") ויודע שעכשיו זה הזמן שלו: "אהיה טוב גם בליגת העל". ראיון

אוהד לויטה שוער מכבי נתניה. ברני ארדוב
"מרגיש שאני באמצע הדרך". לויטה/ברני ארדוב

אוהד לויטה לא מוכן להסתכל על הקריירה שלו עד עכשיו כפספוס. "פספוס? אני דווקא מרגיש שאני באמצע הדרך, הגשמתי הרבה חלומות שחלמתי עליהם, אבל מצד שני יש לי עוד המון מה להתפתח וכל אימון וכל יום אני חושב על זה ומכוון הלאה. עוד לא הגעתי למקסימום הפוטנציאל שלי".

ובכל זאת אתה כבר לא ילד.

"אני בן 28 ואומרים שזה הגיל ששוער מתחיל את השנים הטובות שלו. אני מקווה ומאמין שהטופ עוד לפניי".

ללויטה ניבאו גדולות. בגיל צעיר תפס את עמדת השוער הראשון בהפועל כפר סבא ועמד בשער הנבחרת הצעירה, אבל אז משהו השתבש. הוא נדחק הצידה מהתודעה, עזב להולנד בקפריסין עם גיחה קצרה להפועל באר שבע, אבל לא זכה להכרה. בקיץ הוא החליט לחזור ולהילחם על מעמדו ובחר בגלאקטיקוס של מכבי נתניה בליגה הלאומית. רגע לפני רבע גמר גביע המדינה והבטחת העלייה, מדבר לויטה בראיון לוואלה! ספורט על הבחירה בנתניה, העונה המוזרה בלאומית, הרצון להוכיח את עצמו בליגת העל ואיפה הוא רואה את עצמו בקרב הירושה על אפודת השוער הראשון בנבחרת ישראל.

שוער אומוניה ניקוסיה אוהד לויטה מתעמת עם שחקני אנורתוזיס. sakis savides, AP
עונה טובה מבחינה מקצועית. לויטה במדי אומוניה/AP, sakis savides

מצאת את המקום שלך אחרי הרבה נדודים?

"אני מרגיש מצוין. לא סוד שמכבי נתניה זה מועדון גדול בכדורגל הישראלי. התאקלמתי מאוד מהר בזכות האהבה הגדולה שקיבלתי מכל עבר: מהצוות, ההנהלה, השחקנים האוהדים ובגדול אני מרגיש שמצאתי מקום שמאמין בי ויכול להיות לי לבית".

מה עברת בקפריסין?

"הייתה לי עונה טובה מבחינה מקצועית בקפריסין והיא נגמרה בחילוקי דעות לגבי המשך החוזה. בתחילת העונה הזו אמרו לי שאני לא בתוכניות כי הם לא יכולים לעמוד בחוזה שלי. לקחתי צעד שמבחינתי היה נכון ואני לא מצטער לרגע שהגעתי לנתניה. כל הסיפור מקפריסין הוא מאחוריי והוא נחלת העבר ככה שאני משתדל לשכוח אותו ולהתמקד בהווה".

עם יד על הלב, לא פחדת להגיע לליגה הלאומית?

"אין החלטה שהיא 100 אחוז ואין בה סיכון, אבל מבחינתי הסיכוי היה שווה יותר מהסיכון. כשבאתי, ידעתי שיש לי כל כך הרבה מה להרוויח בנתניה והיה ברור לכולם שזה לא מועדון של ליגה לאומית. המטרה שלי הייתה לעלות מיד לליגת העל. יכולתי ללכת לקבוצות בליגת העל, אבל לא הייתי מרגיש שאני בונה לעצמי עתיד והמשכיות. בנתניה הרגשתי שיש תנאים וצוות מקצועי שאני יכול ליצור לי בו עתיד וזה מה שהכריע".

שוערי נבחרת ישראל דני עמוס, אוהד לויטה. ברני ארדוב
רוצה להאמין שגם אני אגיע לנבחרת. לויטה עם עמוס/ברני ארדוב

בתקופה האחרונה נושא השוער הישראלי הפך לשיחת היום. איך אתה רואה את היחס לשוערים ישראלים בארץ?

"אני מרגיש שהייתה תקופה שלא ספרו את השוער הישראלי. דווקא בשנתיים האחרונות יש כניסה של דור חדש של שוערים לליגה ודווקא כן מתחילים להאמין במוצר שנקרא שוער ישראלי. יש הרבה שוערים ישראליים שעדיפים על שוערים זרים שמביאים לכאן".

ועדיין אתה נשאר די בצד ושוערים אחרים מקבלים את המקום בקבוצות הגדולות.

"מגיל 20 אני שוער ראשון בכל הקבוצות ששיחקתי בהן ולדעתי אי אפשר להגיד את זה על אף אחד מאלה שמשחקים היום. אני מאוד מאמין ביכולות שלי ואני רוצה להגיע ולהתקדם כמה שיותר גבוה. לדעתי, אוכל לעשות את זה עם מכבי נתניה".

הקרב על היורש של דודו אוואט בשיאו ואתה אפילו לא מוזכר כמועמד לנבחרת.

"יש מאמן לנבחרת והוא קובע. התפקיד שלי הוא לשחק כדורגל ולהיות טוב. לא הופתעתי כי אני בליגה הלאומית וזה משהו שהוא פחות מקובל ששוער מהלאומית יגיע לנבחרת. אני רוצה להאמין שגם אני אגיע לנבחרת. מהניסיון שלי, לנבחרת מגיעים דרך יכולת והישגים יחד עם הקבוצה ולא דרך התקשורת. אם אוכיח את עצמי בליגה, אז גם לשם אני אגיע".

אתה יכול להיות היורש של דודו אוואט?

"אני מאמין שכן"

למרות ששיחקת כבר באירופה, בארץ עוד לא רשמת עונה גדולה.

"אני מאוד מרוצה מהמון דברים שהגשמתי ועשיתי וחושב ששלוש העונות שלי מחוץ לישראל היו מצוינות. נכון שבארץ עוד לא יצא לי לקבל קרדיט בקבוצת צמרת וגם בהפועל כפר סבא וגם בהפועל באר שבע הייתי שותף לקרבות תחתית. אני חושב שכשנשלים את המשימה ונעלה לליגת העל אני אוכל לרשום עונה טובה עם מכבי נתניה בליגת העל".

דיברת על באר שבע. אולי היית צריך להישאר וליהנות ממה שקורה שם היום?

"האמת שזה לא צובט לי. הייתי חלק מרכזי מהקבוצה שנשארה בליגה, זכיתי להערכה מצד כל הגורמים בבאר שבע גם במועדון וגם בעיר. אני שמח בשמחתם, שמח שהם מצליחים, אבל הראש שלי במכבי נתניה ואני חושב איך אני יכול למנף את עצמי ואת הקבוצה כרגע".

שוער הפועל באר שבע, אוהד לויטה. קובי אליהו
שמח בשמחתם. במדי באר שבע/קובי אליהו

איך זה להיות בקבוצה שמהרגע הראשון הציפיות ממנה היו בשמיים והפער רק הלך וגדל לאורך כל העונה?

"אנחנו מקצוענים ומקבלים כסף כדי לעשות ולהגשים מה שמבקשים מאיתנו. חלק מהעבודה זה לבוא לכל משחק ולתת מקסימום. נכון שלא בכל המשחקים נראינו טוב ולא בכל המשחקים היה נראה שאנחנו דורסים, אבל יש קושי באמת גדול לדרוס במקום שיש המון ציפיות. אנחנו במצב הכי גרוע שיכול היה להיות. כי אם נעלה ליגה אז יגידו שעשינו את העבודה ואם לא נעלה אז זה כישלון. הגענו לעונה שאי אפשר לרשום הצלחה. זה או לעשות את העבודה או להיכשל וכאן יוסי מזרחי עשה איתנו עבודה ענקית בצד המנטלי".

אם נבחן את היכולת שלכם העונה, אז יש עוד הרבה מה לשפר.

"הליגה הלאומית היא לא ליגה קלה. אני חושב שהעובדה שניצחנו הרבה משחקים צמודים רק מעצימה את ההישגים שאנחנו עושים עד היום. כשנסיים את העבודה ונעלה ליגה סופית, יהיה לנו זמן לסיכומים, אבל אני יכול להגיד שלא פשוט לשחק כפייבוריט בליגה הזו כי כולם באים לסגור את המשחק ולשחק הגנתית מולך ובגלל זה קשה לנו לשחק כדורגל יפה".

ובכל זאת בנתניה מצפים גם קצת לדרך.

"בעונה כזו כשאנחנו חייבים לחזור לליגת העל המטרה מקדשת את האמצעים. אם היינו משחקים מדהים ומפסידים היו כועסים עלינו".

יש לכם המון שחקנים מנוסים. זה עזר?

"יש בהחלט חלק לניסיון. יש הרבה שחקנים יותר מנוסים ממני ובאמת יש שילוב מצוין עם שחקנים צעירים שנכנסו העונה לבמה המרכזית. לניסיון יש פה פן חשוב. עצם זה שהכרענו הרבה משחקים שהיו צמודים מלמד על האופי החזק שלנו".

עם הסגל הנוכחי נתניה הייתה יכולה להצליח בליגת העל?

"הקבוצה שלנו כמו שהיא הייתה יכולה להתמודד בליגת העל למרות שהיא נבנתה לעלייה מהליגה הלאומית. לא יכול להגיד שהיינו רצים לאירופה, אבל בהחלט היינו מתמודדים בצורה טובה גם בליגת העל".

יש לכם צ'אנס להוכיח את זה.

"המשחק מול הפועל ניר רמת השרון הוא סוג של מבחן. ב-DNA של מכבי נתניה רשום שלא משנה מי היריבה אנחנו רוצים לנצח. יש לנו יריבה קשה מאוד וראינו השנה שהיא יודעת לשחק כדורגל, אבל מאפיין אותה הרבה חוסר מזל. יש שם הרבה שחקנים שפרצו השנה. נצטרך את הקהל שלנו איתנו שייתן דחיפה וכוח ואז נוכל לעשות את זה".

התחושה היא שאתם מגיעים דווקא פייבוריטים למשחק.

"אני לא מסכים שאנחנו פייבוריטים, רמת השרון קבוצה מצויינת היא מליגה מעלינו, הם משחקים כל שבוע בקצב שהוא גבוה משמעותית מהקצב שאנחנו משחקים בו. ייקח לנו זמן בפתיחה לעמוד בזה אבל אם נדע לנצל את המצבים שלנו אז נוכל להעפיל לחצי גמר".

אומרים שאין הבדל בין מקום ראשון בלאומית למקום אחרון בליגת העל.

"מהניסיון שלי יש הבדל. ההבדל הוא בעיקר בהתמודדות בקצב ולמרות זאת זה לא אומר שהמשחק גמור. אנחנו לא פייבוריטים, אבל לא תהיה הפתעה אם ננצח".

האוהדים שלכם הרימו אתמול באימון שלט שהליגה לא מעניינת והם רוצים את הגביע.

"אנחנו מרגישים כמה המשחק הזה חשוב לאוהדים ומאוד רוצים לנצח בשבילם כי הם חלק משמעותי. זה משהו שאנחנו מדברים עליו בחדר ההלבשה".

במצב הנוכחי שלכם, הגביע הוא המטרה העיקרית?

"המטרה העיקרית שלנו היא לחזור לליגת העל ולא ננוח עד שנשלים את זה. הגביע הוא בונוס, אבל לא נוותר עליו. הכול אפשרי. נשארו שמונה קבוצות ואחת מהן תזכה".

אוהד לויטה שוער מכבי נתניה. ברני ארדוב
"עצם זה שהכרענו הרבה משחקים שהיו צמודים מלמד על האופי החזק שלנו". לויטה/ברני ארדוב

לא הרבה גם יודעים על האופי שהמועדון מנוהל השנה עם הבעלים החדשים.

"הבעלים החדשים אלו אנשים שבאו מנתינה שלא ראיתי הרבה כמוה בקבוצות אחרות. הם באו נטו עבור הקבוצה ועבור המועדון ויש להם חלומות מאוד גדולים. אני לא יכול שלא לחייך כשאני מדבר עליהם כי אנחנו מקבלים מהם תנאים, אהבה וניהול ברמה שאין בהרבה קבוצות בארץ אם בכלל ואני מקווה שזה לא ייגמר לעולם כי מגיע לנתניה בעלים חזקים כמוהם ומגיע להם לקבל חזרה וליהנות מקבוצה שתצליח בליגה ראשונה".

עושה רושם שגם ערן לוי מצא את הבית שלו.

"ערן הוא דמות מדהימה בחדר ההלבשה. הכרתי אותו בתחילת העונה ואני יכול להגיד עליו רק מילים טובות. הוא גבר אמיתי, הוא נותן מילה טובה ומילה רעה באותה רמת אהבה. רואים שאכפת לו מהשחקנים ומהצוות וזה מתבטא גם במגרש. קפטן כמוהו זה משהו שהוא נכס. לא תמצא שחקן שיגיד מילה רעה עליו".

נתניה ואתה זה שידוך לשנים ארוכות?

"יש לי חוזה לעוד שנתיים וזה המקום הכי טוב בשבילי ככה שאני לא רואה סיבה שארצה לעזוב. אני אפילו לא פוסל בכלל את האפשרות שאגמור קריירה בנתניה. האמת שאין לי בכלל התנגדות שזה יקרה".

ערן לוי שחקן מכבי נתניה חוגג. ברני ארדוב
"דמות מדהימה בחדר ההלבשה". ערן לוי/ברני ארדוב
בעלי מכבי נתניה אלי שגב (מימין) עם ראש העיר מרים פיירברג, יוסי מאור והמנכ"ל רועי דניאל. ניב אהרונסון
"מגיע להם לקבל חזרה וליהנות מקבוצה שתצליח בליגה ראשונה". הבעלים שגב ומאור/ניב אהרונסון
שליו מנשה חוגג עם עידו אקסברד מכבי נתניה. ברני ארדוב
"הקבוצה שלנו כמו שהיא הייתה יכולה להתמודד בליגת העל". נתניה חוגגת/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully