וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: באיירן מינכן זכתה באליפות ה-24 בתולדותיה

הבווארים השלימו את האליפות המהירה בהיסטוריה של הבונדסליגה, כשקרוס, גצה וריברי כבשו ב-1:3 על הרטה. 0:0 בין דורטמונד לשאלקה

שחקני באיירן מינכן עם צלחת האליפות. רויטרס
האליפות המוחצת בהיסטוריה של הליגה הגרמנית. באיירן מינכן חוגגת/רויטרס

בפעם השנייה ברציפות וה-24 בתולדותיה: באיירן מינכן אלופת גרמניה. הבווארים הבטיחו הערב (שלישי) את התואר עם ניצחון חוץ 1:3 על הרטה ברלין, ובכך שברו את השיא מהעונה שעברה עם האליפות המהירה ביותר בתולדות הבונדסליגה, כשנותרו שבעה מחזורים לתום העונה. באיירן הדורסנית רשמה ניצחון ליגה 19 ברציפות, במאזנה 77 נקודות מ-81 אפשריות ויחס שערים 13:79. מדהים!

בדרבי של חבל הרוהר, דורטמונד ושאלקה נפרדו ב-0:0 ששמר על סטטוס-קוו במאבק על המקום השני, שם נמצאת דורטמונד עם נקודה יותר מיריבתה המושבעת. וולפסבורג ניצחה 1:3 בחוץ את ורדר ברמן, בעוד בראונשוויג האחרונה ניצחה בבית באותה תוצאה את מיינץ, כולל מספרת מרהיבה של דומיניק קומבלה.

מריו גצה שחקן באיירן מינכן נוגח לרשת. Oliver Hardt, GettyImages
גם לנגוח הוא יודע. מריו גצה/GettyImages, Oliver Hardt

הרטה ברלין - באיירן מינכן 3:1

אלופת אירופה יכולה להתרכז כעת רק במסע ההגנה על התואר ובמאבק על הגביע - אליפות גרמניה שוב שלה. באיירן מינכן סימנה הערב בברלין את נקודת הציון המשמעותית במסע ההתעללות העונתי שלה בבונדסליגה, כשהרטה הייתה הקורבן ה-19 ברציפות שלה בדרך לאליפות. פפ גווארדיולה השאיר את פרנק ריברי, טיאגו אלקנטרה ומריו מנדז'וקיץ' על הספסל בפתיחה, אבל גם כך סיים את הערב עם אליפות ראשונה מחוץ לברצלונה, רטוב מבירה. טוני קרוס עשה ספתח מהיר עם שער בדקה השישית ומריו גצה הוציא את העוקץ עם נגיחה לרשת בחלוף שמונה דקות. הבווארים בעיקר החמיצו בהמשך, עד שאדריאן ראמוס צימק מהנקודה הלבנה בדקה ה-66 ונתן שמץ של תקווה להרטה. למרות זאת, באיירן השיגה את השלישי בדקה ה-79 הודות לריברי שעלה מהספסל והשלימה את הזכייה בתואר כבר ב-25 במרץ - הכי מוקדם בהיסטוריה של הליגה. בסטיאן שווינשטייגר רשם אליפות שביעית והתקרב לשיאנים אוליבר קאן ומהמט שול עם שמונה אליפויות. הוא לא מתכוון לעצור כאן. כך גם באיירן.

דקה 6: גול! האליפות קרובה מתמיד. מולר ביצע פעולה יפה בצד ימין והעביר כדור רוחב שהורחק לעבר קרוס. הקשר בעט שטוח לרשת וקבע 0:1 לבאיירן מינכן.

דקה 14: גול! באיירן מטיילת. הרטה לא נגעה בכדור במשך כמה דקות, לפני ששווינשטייגר הגביה וגצה נגח פנימה. 0:2 לבאיירן מינכן.

דקה 37: איזו התקפה של באיירן. אלאבה מצא את גצה בצד ימין, הקשר המשיך לעבר מולר וזה נגח מקרוב למשקוף.

דקה 66: גול! ראפיניה דחף את ראמוס ברחבה כשהחלוץ עלה לכדור גובה. השופט הצביע על הנקודה הלבנה וראמוס כבש את ה-16 שלו העונה. הרטה צימקה ל-2:1.

דקה 79: גול! ריברי המחליף ביצע חילופי מסירות עם גצה , שהשאיר לו בתוך הרחבה והצרפתי הקפיץ בקלילות מעל קראפט. 1:3 לאלופה החדשה באיירן מינכן.

* באיירן היא הקבוצה הראשונה אי פעם שמבטיחה אליפות שבעה מחזורים לסיום בכל הקשור לשש הליגות הגדולות: אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה, צרפת והולנד.

* גווארדיולה הוא המאמן הזר השני ב-17 העונות האחרונות בבונדסליגה שזוכה באליפות. גם הקודם, לואי ואן חאל, עשה זאת בבאיירן והבטיח אליפות מול הרטה.

* באיירן ניצחה בכל 28 המשחקים האחרונים בהם אריאן רובן פתח.

* בסטיאן שווינשטייגר עם אליפות שביעית, רק לאוליבר קאן ומהמט שול יש יותר (8).

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
פיליפ לאהם קפטן באיירן מינכן מניף את צלחת האליפות. Oliver Hardt, GettyImages
הראשון להניף. הקפטן פיליפ לאהם/GettyImages, Oliver Hardt
תומאס מולר שחקן באיירן מינכן עם צלחת האליפות. Boris Streubel, GettyImages
הצלחת בידיו. תומאס מולר/GettyImages, Boris Streubel
בסטיאן שווינשטייגר באיירן מינכן חוגג אליפות. רויטרס
אליפות שביעית שלו. בסטיאן שווינשטייגר/רויטרס
פרנק ריברי באיירן מינכן חוגג אליפות. רויטרס
תגידו מזל טוב גם לפרנק ריברי/רויטרס
פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. Markus Schreiber, AP
אליפות ראשונה מחוץ לברצלונה. פפ גווארדיולה/AP, Markus Schreiber

דורטמונד - שאלקה 0:0

הדרבי של חבל הרוהר נותר בשוליים ובאמת לא גנב את ההצגה מהחגיגות של באיירן כשהסתיים בתיקו מאופס. דורטמונד הייתה הרבה יותר טובה והחמיצה לא מעט לעיני אוהדיה הנלהבים. שאלקה, שהפסידה רק פעם אחת ב-12 המחזורים האחרונים, נהנתה מיכולת נפלאה של שוערה רלף פרמן, שמנע שערים ממרקו רויס והנריך מחיטריאן וקבע תיקו מספר 34 בדרבי ה-139. דורטמונד נותרה במקום השני, כשהיא מקדימה בנקודה את יריבתה הגדולה.

דקה 32: התקפה טובה של דורטמונד עם דורם מצד שמאל, הסתיימה בבעיטה חדה של מחיטריאן, אבל פרמן הדף לקרן.

דקה 45: ההזדמנות הטובה במשחק עד כה. שאלקה איבדה כדור על סף הרחבה, רויס ניצל זאת, נכנס פנימה ובעט היטב, אך שוב פרמן הבריק עם הצלה גדולה.

דקה 70: שוב פרמן במיטבו. רויס נותר לבדו ברחבה ונגח לפינה, אבל פרמן שלח את יד שמאל והציל שער בטוח.

רלף פרמאן שוער שאלקה. Martin Meissner, AP
הגיבור של שאלקה. רלף פרמן/AP, Martin Meissner

משחקים נוספים:

ורדר ברמן - וולפסבורג 3:1
לברמן: סבסטיאן פרודל (16). לוולפסבורג: ברנאר מלנדה אג'ה (2), איבן פרישיץ' (10), מקסימיליאן ארנולד (80)

בראונשוויג - מיינץ 1:3
לבראונשוויג: דומיניק קומבלה (18 ו-77), הבארד נילסן (45). למיינץ: ניקולאי מולר (20)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully