וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסד משפיל, לא ראוי למועדון כמו מכבי תל אביב"

24.3.2014 / 8:49

הצהובים מנסים לאסוף את השברים, בהנהלה עלו קולות לקנוס את השחקנים. בלאט לשחקנים: "ביזיתם את המועדון, זו בושה". זעם על השופטים: "שורקים רק נגד סופו ולא לטובתו. למה? כי הוא גדול?"

צילום: טל אנגלנדר

1. ההפסד של מכבי תל אביב להפועל ירושלים אמש (שני) בהיכל נוקיה לא היה הפסד רגיל. 93:65 - אחת מהתבוסות הגדולות ביותתר שספגו הצהובים בביתם. לאורך כל הפיאסקו צרח המאמן דיוויד בלאט "הגנה!", אך ללא הועיל. אפילו היו"ר שמעון מזרחי יצא מגדרו ברבע השלישי והפציר בתקיפות בשחקנים "להילחם ולשחק על הכבוד" – אך הסחרור השלילי כבר תפס תאוצה.

בסיום נראו הצהובים, שחקנים וחברי הנהלה כאחד, המומים מגודל ההשפלה. גורם בקבוצה סיפר שבחדר הלבשה אף היו כמה שחקנים שבכו. בלאט השתמש במלים קשות ואמר בין היתר: "ביזיתם את המועדון. זו בושה, זה משחק מביש, אי אפשר לשחק ככה". השחקנים הפנימו היטב את הדברים. "הם היו פשוט מדוכאים , לקחו את זה קשה, גם בלי הדברים", אמרו במועדון, כשהמילה "כבוד" חוזרת על עצמה שוב ושוב.

בהנהלה מאוד לא אהבו את ההפסד: "זה הפסד משפיל. לא ראוי למועדון כמו מכבי. אסור לנו ולא מקובל שניראה כך". עוד נודע כי יש בהנהלה מי שסבורים שיש לקנוס את השחקנים על התצוגה המשפילה. שמעון מזרחי מיהר לעזוב את ההיכל לאחר שיחת הסיום. המאמן בלאט ואלון שטיין מצוות האימון, נשארו לעבוד עד חצות במשרד שבהיכל.

גם ניקולה וויצ'יץ' יצא מההיכל לקראת חצות. המנהל אמר לוואלה! ספורט: "זה היה יום מוזר. לא התאוששנו אחרי פרטיזן ונלחמנו עם השופטים. כל מה שעשינו הלך הפוך. ניסינו לחזור, אבל לא הייתה אנרגיה ולא הוצאנו לפועל בדרך הנכונה".

על השיחה הקשה בחדר ההלבשה הסכים להגיד וויציץ': "בחדר ההלבשה ערכנו את השיחה הכי שקטה העונה. השחקנים עצובים כי הם מבינים היטב את הסיטואציה ולא לקחו את זה בקלות. שחקנים מבינים איפה הם. כמובן שזה הפסד לא מקובל, אבל לא נשאב לזה. זה הפסד מביש, אבל מה אפשר לעשות? בעוד כמה ימים כבר יש לנו משחק נגד ריאל מדריד".

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. מגד גוזני
ביש מהשחקנים להחזיר את הכבוד נגד ריאל מדריד. בלאט/מגד גוזני

2. בסיום המשחק פרצו למתחם חדר ההלבשה כ- 30 אוהדים של מכבי תל אביב ונזפו בשחקנים: "תחזירו את הכבוד, איפה הכבוד של מכבי?". ניקולה וויצ'יץ' מנע בגופו כניסה פיזית של האוהדים לתוך חדר ההלבשה עצמו והשומרים מיהרו להרחיק אותם. גם גיא פניני מיהר החוצה כדי להרגיע את האוהדים. השחקנים – בעיקר הזרים - נראו המומים וכולם מלבד פניני סירבו להתראיין.

"יש לנו קשר טוב עם הקהל", אמר פניני, "כל השנה, גם בניצחונות וגם בהפסדים, אנחנו יושבים ומדברים. אני שמח שיש קשר כזה בין הקומץ אלינו. הם רצו להגיד כמה דברים, אני רציתי לומר להם כמה דברים וככה זה משפחה".

פניני הוסיף: "באנו עם תכנית משחק ולא ביצענו אותה כמו שצריך. הם ברחו לנו מההתחלה ויכול להיות שנסחפנו עם הזרם של המשחק ולא היינו מרוכזים. זה כואב לקהל ועכשיו אנחנו צריכים להיכנס למצב של ביחד. ביום חמישי כבר יש לנו את ריאל מדריד והתרופה הכי טובה היא ניצחון".

פניני נשאל על דבריו של בלאט לפיהם הקבוצה לא התאוששה מההפסד לפרטיזן בלגרד, והשיב: "אם מסתכלים על התוצאה - אז כנראה שלא התאוששנו. ביום שבת היה לנו אימון מצוין, אבל המשחק התפתח כמו שהוא התפתח ולא הצלחנו להתרומם או להוריד את ההפרש. צריך להגיד כל הכבוד להפועל ירושלים, ששיחקה מצוין".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. מגד גוזני
ניסה להרגיע את האוהדים. פניני/מגד גוזני

3. מסתבר שעוד לפני המשחק מפלס העצבים במכבי תל אביב היה גבוה. זה התחיל כשסופוקליס שחורציאניטיס בישר שהוא לא בטוח שהוא יוכל לשחק בשל הפציעה ברגלו. באופן אירוני, הדילמה נפתרה במהרה לאחר שסופו ספג שתי עברות טכניות במהלך הרבע הראשון – החלטה שהקפיצה הן את הספסל והן את האוהדים הצהובים. בשיחה עם וואלה! ספורט, טענו השופטים שהיווני קילל את אחד מהם לאחר מהלך, ועל כן ספג את הטכנית השנייה.

גורמים בקבוצה זעמו ואמרו: "לא ייתכן האופן בו השופטים מתנהגים לסופו בליגה הישראלית. זה פשוט לא בסדר ולא הוגן. שורקים לו עבירות כל הזמן, אבל הפוך? דוחפים אותו, מטפסים עליו וזה בסדר. לא שורקים לשחקנים היריבים, רק לו. למה? בגלל שהוא חזק?".

ההפסד אתמול היה השני ברציפות של מכבי תל אביב בכל המסגרות ובקבוצה חוששים מהידרדרות. נפילה מנטלית היא הדבר האחרון שהצהובים זקוקים לו כעת, בטח לאור העובדה שביום חמישי תגיע ליד אליהו ריאל מדריד, אחת מהקבוצות הטובות באירופה. "צריך לקום מזה. זה משחק חשוב ואנחנו לא רוצים להמשיך במומנטום הרע הזה. נעשה שיחות, נדבר עם השחקנים, נשב על הווידאו ונתקן טעויות", אמרו בקבוצה.
בחדר ההלבשה אף דרש בלאט מהשחקנים: "להחזיר על ההפסד בניצחון מול ריאל מדריד".

ניקולה וויצ'יץ' נשאל כיצד נחלצים מהמצב ובאילו פעולות יש לנקוט: "אי אפשר לעשות דברים קיצוניים, אלא לעשות מה שאנחנו עושים - ולצאת מהבור הזה. כולם שוכחים שהבסנו את ז'לגיריס והפועל תל אביב, אבל זו מכבי. הפסד אחד מוציא ממך אנרגיה. זה מה שקרה עם פרטיזן. ההפסד הוציא מהקבוצה את כל האנרגיות".

סנטר מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. מגד גוזני
במכבי כועסים על היחס של השופטים בארץ כלפיו. שחורציאניטיס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully