וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א-הפועל ת"א: גרסיה עדיין בספק, עמוס בשער

הצהובים סיימו את ההכנות לקראת הדרבי (ב', 21:00, ערוץ 1). ראדי כשיר אך ספק אם יפתח. קליימן וטועמה חוזרים לספסל

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זה יהיה הדרבי ה-144 מאז קום המדינה. אחרי הדרמה של השבוע שעבר, מכבי מובילה 45:47 בניצחונות על הפועל תל אביב. עוד 51 משחקים נגמרו בתיקו. מכבי כבשה 163 פעמים, הפועל 145.

* כשמכבי מארחת היא מובילה 13:30 בניצחונות ועוד 24 משחקים נגמרו בתיקו. שערים כשמכבי מארחת: 52:88 לטובתה. להפועל 35.88 אחוזי הצלחה בדרבי כשמכבי מארחת לעומת 57.65 אחוזי הצלחה לצהובים.

* מכבי עם חמישה ניצחונות רצופים בדרבי והיא מתחילה להתקרב לשיא שלה: שבעה, מהדרבי הראשון של 91/92 ועד הדרבי השני של 93/94. הפועל, אגב, מעולם לא השיגה יותר משלושה ניצחונות רצופים בדרבי.

* פעם אחת בהיסטוריה קרה שהדרבי התל אביבי שוחק על פני שני מחזורים ברציפות – בעונת 2000/01, במחזורים 33 ו-34 (ליגה סדירה ופלייאוף עליון). השורה התחתונה בשני המשחקים הייתה זהה – נקודה לכל קבוצה (2:2 ו-1:1).

* מלך השערים במשחקי הדרבי הוא שייע גלזר עם 11 שערים, כולם לזכות מכבי. סגניו הם אבי נמני ושייע פייגנבוים עם 8 כל אחד, כולם לזכות הקבוצה איתה הם מזוהים, ויחד איתם נמצא גם הלהיט התורן, ערן זהבי, עם שישה שערים במכבי ושניים בהפועל.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. יוסי ציפקיס
הבקיע בכל אחד מארבעת משחקי הדרבי האחרונים. אם יכבוש בשני משחקי הדרבי שנותרו העונה הוא ישווה את השיא של שייע גלזר מהשנים 1952 עד 1955. ערן זהבי/יוסי ציפקיס

* ערן זהבי הבקיע בכל אחד מארבעת משחקי הדרבי האחרונים. אם יכבוש בשני משחקי הדרבי שנותרו העונה הוא ישווה את השיא של שייע גלזר מהשנים 1952 עד 1955.

* מעולם לא קרה שקבוצה כבשה שני פנדלים באותו דרבי.

* חמש פעמים קרה ששתי הקבוצות כבשו בפנדל באותו דרבי. מה שמדהים הוא שבשלושת המקרים הראשונים (66/68, 84/85 ו-01/02, המשחק נגמר בתיקו 2:2). בפעם הרביעית מכבי ניצחה 2:4 (הדרבי האחרון בעונה שעברה) ובפעם החמישית, נו, אתם יודעים, 2:3 למכבי.

* זה הדרבי התשיעי שאלון יפת ישפוט. הפועל ממש אוהבת אותו – יש לה חמישה ניצחונות איתו לעומת שני ניצחונות למכבי ועוד משחק אחד שנגמר ב-0:0.

* יפת שרק לשני פנדלים בשמונת משחקי הדרבי ששפט, שניהם באותו משחק ב-2012/13, שהיה גם הניצחון האחרון של הפועל: אלירן עטר החטיא, עומר דמארי כבש.

נתונים: אתר דריבליסט

השופט אלון יפת עם ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הפועל ממש אוהבת אותו – יש לה חמישה ניצחונות איתו לעומת שני ניצחונות למכבי ועוד משחק אחד שנגמר ב-0:0. אלון יפת/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

מכבי תל אביב סיימה היום (ראשון) את הכנותיה לקראת הדרבי נגד הפועל תל אביב בבלומפילד, שייערך מחר (21:00, ערוץ 1) באצטדיון בלומפילד. הצהובים ינסו לנצח בדרבי שני ברציפות בתוך שבוע, ושישי ברציפות בסך הכל בשנתיים האחרונות, כדי לפתוח שוב פער של שבע נקודות על פני הפועל באר שבע, שתגיע גם היא לבלומפילד במשחק העונה בשבוע הבא.

המאמן פאולו סוזה זימן את כל שחקני הסגל שלו, 19 בסך הכל, להתכנסות מחר לקראת המשחק. גם הבלם קרלוס גרסיה, שסוחב פציעה ועדיין לא כשיר לחלוטין, נכלל בסגל, אולם רק מחר יוחלט סופית אם יתלבש למשחק או שינוח שבוע נוסף, כדי לשמור אותו למשחק נגד באר שבע בשבוע הבא. בהנחה שגרסיה לא יוכל לשחק, צפוי סוזה להמשיך עם אותה רביעיית הגנה שפתחה בשבוע שעבר, שתכלול את שרן ייני, עומרי בן הרוש, איתן טיבי ורמי מרבאל, כאשר יואב זיו עשוי להחליף את מרבאל בעמדת המגן השמאלי.

מהראן ראדי, שהחלים ממתיחה בשרירי הגב, יעמוד לרשותו של המאמן, אם כי עדיין לא ברור אם ייכנס להרכב או ששלישיית הקשרים ניקולה מיטרוביץ', גל אלברמן ודן איינבינדר שפתחה בדרבי הקודם, תפתח גם הפעם. בחלק הקדמי יהיה שינוי אחד לפחות בהרכב, כאשר טל בן חיים או ברק בדש יפתחו במקומו של ראדה פריצה המורחק. ישנה אפשרות שגם בן חיים וגם בדש יפתחו יחד, ובמקרה כזה עשוי דור מיכה או אחד משלישיית הקשרים לרדת לספסל. מקומו של כובש השלושער ערן זהבי מובטח כמובן.

בימים האחרונים התפתח שוק שחור של מכירת כרטיסים במאות שקלים לדרבי וזאת בשל העובדה שלא נפתחה מכירת כרטיסים עבור אוהדי מכבי תל אביב למשחק, כפי שצפוי לקרות כמעט בכל משחקי הבית של הפלייאוף, לאחר מכירתן של כ-500 חבילות פלייאוף במהלך השבוע שעבר. בחלק מאתרי המכירות ובפורומים השונים, הגיעו המחירים לכ-500-800 שקל לכרטיס בודד.

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יקבל הזדמנות לצד בדש? בן חיים/יוסי ציפקיס

מפתחות והכנות: הפועל תל אביב

אחרי שבוע סוער במיוחד, ערכה היום (ראשון) הפועל תל אביב את האימון המסכם שלה לקראת המשחק מול מכבי תל אביב מחר. רן בן שמעון יערוך שלושה שינויים בהרכב לעומת זה שפתח בשבוע שעבר: אחרי שהתלבט בין שני שועריו, החליט היום המאמן כי דני עמוס הוא זה שיפתח בשער, ולא בוריס קליימן. המהלך הזה לא הפתיע אנשים בקבוצה. "רן מחפש את בוריס מתחילת העונה", אמר אחד השחקנים. "הוא גמר אותו בכל מיני אשמות ומנסה להפיל עליו את התיק של הדרבי. זו התנהלות של מאמן בלחץ שאין לו פתרונות".

ברנקו איליץ' אמור לחזור להרכב על חשבונו של סלים טועמה ויפתח במרכז ההגנה לצידו של אוראל דגני ובכך יוסט בריאן חרסיסיץ' לקישור האחורי שם ינסה לעצור את התקפות מכבי יחד עם שי אבוטבול ולוקאס סאשה. גילי ורמוט, ישראל זגורי ועומר דמארי ישלימו את ההרכב של בן שמעון למשחק מחר.

המאמן לא ערך אסיפה לכל הקבוצה, אלא לקח את שחקני ההתקפה לחוד ושחקני ההגנה לחוד לאסיפות נפרדות. בשתי האסיפות לא נכנס בן שמעון לאמירות לקראת המשחק, אם כי ניתח את הטעויות של הקבוצה במשחק הקודם וביקש משחקניו להיות מרוכזים יותר, וכך אולי ימנעו מטעויות לא מחויבות כמו שביצעו בסיום המשחק הקודם.

"חייבים להאמין" ,אמר אחד השחקנים. "עבר עלינו שבוע קשה שייקח עוד הרבה זמן לשכוח, אבל לפחות מחר אנחנו חייבים לשים הכל בצד ולהיות מרוכזים. אין דבר שאנחנו רוצים יותר מניצחון. ניתן הכל על המגרש ונקווה שזה יספיק. אם נעשה שוב טעויות של טירונים - אין לנו סיכוי במשחק".

שוער הפועל תל אביב, דני עמוס. קובי אליהו
חוזר את בין הקורות. עמוס/קובי אליהו

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: טל בן חיים

החלוץ המוכשר נכנס בדקה ה-88 של הדרבי הקודם, כשקבוצתו נקלעה לפיגור של 2:1 והיה אחד הגורמים הישירים למהפך המדהים שעשו הצהובים. בן חיים הראה בכמה דקות כמה כישרון יש לו ברגליים, והפעם הוא צפוי לקבל דקות משמעותיות יותר ועשוי אף לפתוח בהרכב. בן חיים יצטרך להוכיח לפאולו סוזה ששבע הדקות בדרבי בשבוע שעבר לא היו הבלחה חד פעמית ושהוא מסוגל להשפיע על המשחק כבר מהדקות הראשונות.

הפועל תל אביב: ברנקו איליץ'

מעניין יהיה לראות איך הבלם הסלובני חוזר מהשעייה - האם הניעור של רן בן שמעון יעיר אותו או רק יגרום לו להציג יכולת אפילו חלשה יותר. איליץ' שהתחיל את העונה טוב, המשיך אותה בצורה נוראית שכללה טעויות קריטיות וחוסר איכפתיות באימונים. הפועל תל אביב זקוקה למעט יציבות בחולייה האחורית וצריכה את איליץ' של השבועות הראשונים של העונה.

שחקני הפועל תל אביב ברנקו איליץ', פטר אורלנדיץ'. ברני ארדוב
איך איליץ' יראה אחרי ההשעייה?/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, איתן טיבי, עומרי בן הרוש (קרלוס גרסיה), רמי מרבאל (יואב זיו), גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ', דן איינבינדר (מהראן ראדי), ערן זהבי, טל בן חיים (דור מיכה), ברק בדש.

הפועל תל אביב: דני עמוס, ליאור לוי, ברנקו איליץ', אוראל דגני, שמעון הרוש, בריאן חרסיסיץ', שי אבוטבול, לוקאס סאשה, גילי ורמוט, ישראל זגורי, עומר דמארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully