וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרית שמונה - מכבי חיפה: "עמאשה פשוט מת לשים גול"

החלוץ נחוש במיוחד מול הקבוצה שויתרה עליו. בכר מתלבט לגבי ההגנה והקישור. צוצאליץ' ופלאח יפתחו (ש', 21:00, ספ' 1)

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגת העל: 18. מכבי חיפה מובילה 5-10 במאזן הניצחונות ועוד 3 משחקים הסתיימו בתיקו.

* כשקרית שמונה מארחת, הקבוצות מאוזנות וכל אחת מהן השיגה 3 ניצחונות. עוד 2 משחקים הסתיימו בתיקו.

* רק 12 שערים נכבשו ב-8 המשחקים שנערכו בין הקבוצות בקרית שמונה (1.5 שערים בממוצע למשחק) לעומת 32 שנכבשו ב-10 המשחקים בהם חיפה אירחה (3.2 שערים בממוצע למשחק).

* אלון תורג'מן פורח במשחקים נגד קרית שמונה. יש לו כבר חמישה שערים נגדה במהלך הקריירה.

* קרית שמונה לא ספגה שער ב-3 משחקי הבית האחרונים שלה. למעשה, היא ספגה רק 8 פעמים ב-13 משחקי בית העונה, כשרק הפועל תל אביב מצליחה להבקיע יותר משער במשחק נגדה.

* מכבי חיפה היא הקבוצה היחידה בפלייאוף העליון שקיבלה פחות צהובים במשחקי החוץ מאשר במשחקי הבית (בפלייאוף התחתון יש 4 קבוצות כאלה).

הנתונים באדיבות אתר דריבליסט

ויאם עמאשה שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
הכי פיקנטי שיש. עמאשה/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות: עירוני קרית שמונה

המארחת מתייחסת בעיקר למאבק על המקום השלישי אלא שלכולם ברור שהמשחק מחר יכלול גם צד פיקנטרי וחשוב מאוד לוויאם עמאשה. החלוץ שהודח בתחילת העונה מהסגל של חיפה מעוניין מאוד להוכיח לאריק בנדו שהוא טעה ובקרית שמונה מעידים שהשחקן נמצא בדריכות שיא לקראת שבת. "ויאם פשוט מת לשים מחר גול", העיד אחד מחבריו לקבוצה. "אנחנו נעשה הכל כדי שהוא יבקיע. בואו נגיד שאם יהיה פנדל, כולם ישמחו שוויאם יבעט אותו, כולם רוצים שהוא יוכיח לחיפה שהוא החלוץ הכי טוב שהיה להם בסגל".

המאמן ברק בכר מתלבט לגבי ההרכב כשההתלבטויות העיקריות שלו הן בין מתן אוחיון לשיר צדק במרכז ההגנה, כאשר לפי התרגולים האחרונים נראה שחן דילמוני יחזור לעמדת המגן השמאלי. בקישור בכר מתלבט בין אדריאן רוצ'ט לוובה בראון כשייתכן שבסופו של דבר השניים יפתחו יחדיו ודויד מנגה ימצא עצמו מחוץ להרכב. עמאשה יפתח כמובן בחוד. למאמן צפויה בעיה בכל הנוגע לספסל בשל הפציעות של אופיר מזרחי ורוג'רס קולה, ומשום שעדן השמיר הצעיר ייכלל בהרכב של קבוצת הנוער שתשחק במשחק חשוב מאוד מול מכבי תל אביב.

דויד מנגה עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
לא בטוח בהרכב. מנגה/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

במכבי חיפה יודעים שלמפגש הקרוב יש השלכות רחבות בנוגע למאבק על כרטיס לאירופה. הקבוצה של אריק בנאדו ממוקמת רביעית, עם יחס שערים פחות טוב מקריית שמונה. ניצחון בהפרש של שני שערים מחר לא רק שיפתח פער של שלוש נקודות מקריית שמונה, אלא גם יקנה לה עדיפות מבחינת יחס השערים. אריק בנאדו ערך אסיפה לחניכיו בה אמר: "אם היינו מרוכזים ומפוקסים יותר יכולנו להכריע אותם במחצית הראשונה. במחצית השניה הפגנתם הרבה יותר ריכוז ופוקוס, רמת השרון כמעט לא הגיעה למצבים. נתתם את הגול ושמרתם עליו כמו שצריך".

מבחינת ההרכב, אדין צוצאליץ' ימשיך ב-11 כשסארי פלאח יחזור על חשבון דקל קינן שספג כרטיס צהוב תשיעי העונה. ההיעדרות של רובן ראיוס הובילה שוב לתרגול של גוסטבו בוקולי לצד אביחי ידין. בנאדו צפוי לשנות שיטה ולשחק עם שני חלוצים יחד, אלון תורג'מן ותמאש פרישקין. שובל גוזלן תורגל לסירוגין, אך הסיכוי שיפתח נמוך יותר. המאמן ערך אסיפה לשחקני הקישור וההתקפה שבה שם דגש על התנועה בחלק הקדמי ועל יצירת מצבים.

בנושא אחר: הקשר גילי ורמוט, שעל מועמדותו פורסם בוואלה! ספורט בשבוע שעבר, עדיין חזק בתוכניות של הירוקים. כזכור, מלבד שחר הירש שחתם, חיפה סימנה אותו כמועמד מוביל, מתוך הנחה שהפועל תל אביב לא תוכל לעמוד בשכרו (יותר מ-300 אלף יורו) בקיץ. בחיפה טוענים כי טרם נעשתה פניה רשמית בעניין. "ורמוט שחקן מעניין, אבל זה תלוי בעיקר בו", אישר גורם במועדון. הגעתו של שוער זר שהיה אמור להגיע השבוע למבחנים, מתעכבת. חיפה מעדיפה לבחון רק שוער בכיר, ומתקשה למצוא כזה לאור העובדה ששוערים חופשיים אינם בכירים בדרך כלל. מיכאל טורנס הדני שנבחן שוחרר אחרי זמן קצר.

חיפה כבר החלה לבדוק את נושא ההתנדבות ברמב"ם של ראיוס ושם מאמינים שעד תחילת השבוע יגישו אישור לבית הדין על תחילת הפעילות, מה שיקל בעונשו.

שחקן הפועל תל אביב, גילי ורמוט. ברני ארדוב
יקבל פניה מחיפה רק אם יקצץ בשכרו. ורמוט/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

עירוני קרית שמונה: ויאם עמאשה

לא צריך להרחיב הרבה ולהסביר למה עמאשה נבחר למשבצת הזאת. השחקן שיובש לאורך חצי עונה ביציע של חיפה יהיה חייב להוכיח לבנדו ולשאר האנשים במועדון אליו הוא שייך שהם טעו, כשעל הדרך שער ניצחון יכול לסדר לו כרטיס חזרה בעונה הבאה לחיפה וכרטיס יציאה לבנאדו.

מכבי חיפה: אביחי ידין

מכבי חיפה לא יכולה לסבול מתנודות ביכולת של שחקני מפתח, שגם כך סובל מפציעות. היא צריכה קשר אחורי יציב שתוכל לבנות עליו בעונה הבאה כמי שיכול להחזיר אותה למאבק האליפות. מאז שהגיע למכבי חיפה, ידין רשם כמה משחקים טובים, אבל הוא עדיין לא השחקן היציב שהיא זקוקה לו במרכז השדה וגם כקשר אחורי הוא לא מספיק מאיים על השער. היכולת שלו תקבע האם חיפה הולכת בעונה הבאה על קשר זר בכיר, או בונה עליו כשחקן מפתח במרכז הקישור שלה. ידין מסוגל להרבה יותר.

אביחי ידין שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
חיפה צריכה קשר אחורי יציב. ידין/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

עירוני קרית שמונה: גיא חיימוב, עודד אלקיים, קאסיו פרננדס, מתן אוחיון (שיר צדק), חן דילמוני, מינדאוגאס פאנקה, וובה בראון (אדריאן רוצ'ט), רועי קהת, דויד מנגה (אדריאן רוצ'ט), אחמד עאבד, ויאם עמאשה.

מכבי חיפה: אמיר אדרי, אייל משומר, אדין צוצאליץ', סארי פלאח, טאלב טואטחה, אביחי ידין, גוסטבו בוקולי, חן עזרא, יניב קטן, אלון תורג'מן, תמאש פרישקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully