וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוסון: "ונגר אדם מיוחד שהביא הצלחה ענקית לארסנל"

הצרפתי יציין ביום שבת את משחקו ה-1,000 על הקווים של התותחנים. פרגוסון החמיא: "בנה שחקנים נהדרים וקבוצות גדולות"

ארסן ונגר בשנת 1996. GettyImages
17 וחצי שנים ו-999 משחקים. ונגר ב-1996/GettyImages

ב-30 בספטמבר 1996, קראה הכותרת של אחד מהעיתונים באנגליה: "ארסן מי?". מאז אותו יום בן אותו ארסן ונגר מונה למאמן ארסנל עברו 17 וחצי שנים והוא עדיין עומד על הקווים של התותחנים. מחר (שבת, 14:45, ספורט1 וספורט1 HD) ארסנל תתארח אצל צ'לסי והיריב המר ז'וזה מוריניו, והצרפתי בן ה-64 יציין את המשחק ה-1,000 שלו בקבוצה.

עד עכשיו המאזן נראה כך: 572 ניצחונות, 235 תוצאות תיקו ו-192 הפסדים. היו שם לא מעט אכזבות, בעיקר בשנים האחרונות, אבל גם שלוש אליפויות, ארבעה גביעים וארבעה מגני הקהילה. שלושה תארי מאמן העונה בפרמיירליג, כניסה להיכל התהילה של הכדורגל האנגלי ועוד שלל תארים אישיים.

ב-BBC עשו אייטם פנטסטי במסגרתו הם ציינו שמאז שונגר מונה למאמן התותחנים, התחלפו בפרמיירליג 153 מאמנים. ב-18 השנים של הצרפתי על הקווים, הזמן הממוצע שמאמנים החזיקו במשרה שלהם היה 1.86 עונות. עוד ציינו שם שאחרי פרישתו של סר אלכס פרגוסון בשנה שעברה, מתוך 19 המאמנים האחרים שהיו אז בפרמיירליג, רק אחד עדיין פעיל: הארי רדנאפ.

ב-BBC חזרו לכל הקבוצות ששיחקו בעונה הראשונה של ונגר בפרמיירליג וציינו כמה מאמנים הן החליפו מאז. סאות'המפטון ונוטינגהאם פורסט למשל, החליפו 15 כל אחת, ועל הקווים של קובנטרי סיטי עמדו 13 מנג'רים שונים. בנוסף, ראיינו שם חלק מהמאמנים שפגשו אותו באותה עונה.

ארסן ונגר עם עמנואל פטי אחרי הזכייה של ארסנל באליפות ב-1998. GettyImages
גנב לפרנסיס את עמנואל פטי. ונגר עם הקשר ב-1998/GettyImages

אלכס פרגוסון, ששימש במשך שנים ארוכות כיריב מר, שפע מחמאות: "היכולות שלו כמאמן, מנג'ר ומורה הביאו הצלחה ענקית לארסנל. האמונות והפילוסופיה שלו תמיד יזכירו לי שהוא אדם מיוחד, מישהו שהתווה את הדרך במועדון גדול ובנה שחקנים נהדרים וקבוצות גדולות".

ג'רי פרנסיס, שאימן ב-1996 את טוטנהאם, סיפר כיצד ונגר גזל ממנו את עמנואל פטי שכבר היה על סך חתימה אצל התרנגולים, ואמר: "אנשים לא מבינים מה זה להיות מאמן כדורגל. הלחץ הוא חסר רחמים, שנה אחר שנה. כך שלנהל 1,000 משחקים באותו מועדון זה הישג מרשים".

ג'ורג' גרהאם, שהוביל את ארסנל לשתי אליפויות ועזב ב-1995 בגלל שהושעה לשנה בעקבות פרשת תשלומים בלתי חוקיים, הדריך את את לידס. הוא אמר: "הייתי משוכנע שארסנל לוקחת סיכון. ארסן הצליח במונאקו וביפן, אבל אני מודה שהייתי בטוח שזה היה צעד מסוכן למנות אותו. אבל הוא רשם הצלחה מהירה, זכה בתארים והסתגל לשינויים בכדורגל".

בריאן רובסון, שאימן באותה עונה את מידלסברו: "הוא היה סוג של טיפוס והביא רעיונות חדשים. טוני אדאמס היה מספר לי על הדברים שהוא חידש. הוא הוסיף רמה חדשה של משמעת, דאג שהשחקנים יתחילו לקחת ויטמינים ושיפר את האימונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלכס פרגוסון עם ארסן ונגר בשנת 2008. GettyImages
יריבים מרים, אבל גם לא מעט כבוד. ונגר ופרגוסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully