וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קימלי שבר את שיא מרתון ירושלים

הקנייתי קיצץ ב-20 שניות את השיא באירוע שמתקיים זו השנה הרביעית אחרי שקבע 2:16:09 שעות. גברה ניצח בחצי מרתון

שיא מרתון חדש נקבע היום (שישי) במרתון ירושלים שנערך הבוקר כאשר רונאלד קימלי מקניה שבר את השיא עם תוצאה מצוינת של 2:16:09 שעות וקיצץ ב-20 שניות את השיא שנקבע עד כה. בזכות הזכייה, קימלי יקבל פרס כספי כפול 10 אלף שקל נוספים. קימלי הקדים את פטריק וצ'ירה, גם הוא קנייתי, שסיים ב-2:16:35 דקות. לוקה קיפקמוי מקניה הגיע למקום השלישי.

בקרב הנשים זכתה במרתון דמסמסטשיי מספין מאתיופיה שעברה את המסלול ב-2:47:24 שעות. במקצה חצי המרתון סיים ראשון נלי גברה עם 1:11:37 שעה.

למעלה מ-26 אלף רצים מ-54 מדינות נטלו חלק במרתון ירושלים הרביעי, המרתון הבינלאומי הגדול בארץ שכלל 2,500 רצים שהגיעו מחו"ל. כ-50 צוותי תקשורת הגיעו מחו"ל כדי לסקר את האירוע. האירוע עצמו כלל גם פסטיבל שהתקיים ברחבי העיר עם הופעות, להקות, במות ומגוון פעילויות.

בסך הכול טופלו על ידי כוחות מד"א 76 פצועים, בהם אחד קשה ואחד בינוני, היתר קל. 12 נזקקו לפינוי רפואי לבתי החולים שערי צדק והדסה, והיתר טופלו במקום.

המרתון עבר בין השאר במשכן הכנסת, לאורך חומות העיר העתיקה, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, המושבה הגרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת רץ את מקצה חצי המרתון ועשה זאת בזמן של 2:22:47 שעות, ואמר: "כרץ מרתון שסיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצרי נשימה ומלאי השראה, אוויר צלול ומסלול אתגרי. מרתון ירושלים ביסס את מעמדו בפסגת המרתונים הגדולים והחשובים בעולם כמרתון ייחודי ומאתגר שחובה לרוץ בו".

שלמה דוידוביץ, 57, מהיישוב יקיר, הוא הזוכה בגביע ההתמדה והנחישות במרתון ירושלים, לאחר שסייים את המרתון ב-6 שעות, 29 דקות ו-48 שניות - 12 שניות לפני תום המועד החוקי של המרוץ. גביע ההתמדה והנחישות מחולק זו השנה השנייה ברציפת לאצן שרץ יותר מכולם, לא התייאש והשלים את המסלול.

בסיום אמר הזוכה: "התרגשתי מאוד כשראיתי את כולם מחכים לי על קו הסיום, יפה שיש מי שמעריך את הספורטאי באשר הוא". קלוד גנור, מנכ"ל מרכז ספורט הבירה אמר כי: "היום קיבלנו הוכחה נוספת לנצחון הרוח והספורטיביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully