וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "כל סל מרגיש במלחה כמו גול"

20.3.2014 / 8:58

הפועל ירושלים נלהבת מהניצחון, אבל לא מתפתה לחגוג, בקבוצה משוכנעים: "התקשורת עושה ליותם הלפרין עוול גדול"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל ירושלים עשתה אתמול (רביעי) צעד ענק לעבר חצי גמר היורוקאפ. הניצחון 78:81 על ניז'ני נובגורוד הרוסית במפגש הראשון ביניהן השאיר לירושלים לא מעט תקוות. המשחק אמנם היה צמוד עד שהרוסים יצרו יתרון ברבע הרביעי ושלשות של ג'וש דאנקן ושלשת סיום דרמטית של יותם הלפרין העניקו את הניצחון. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חגג בסיום וכך גם הקהל. הבעלים אורי אלון נראה מחויך במשך דקות ארוכות.

שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין חוגג. קובי אליהו
זכה למחמאות. יותם הלפרין/קובי אליהו

1. בירושלים מרוצים מהניצחון למרות שחלק מהשחקנים לא היו במיטבם. עם זאת בקבוצה מדגישים כי עד כה נעשתה "רק חצי עבודה" וכי "זה הולך להיות קשה מאוד מולם ברוסיה". גם בחדר ההלבשה האווירה הייתה שמחה, אך השחקנים לא מיהרו לחגוג כשגם המאמן בראד גרינברג הזכיר לשחקנים כי "זו רק מחצית".

יותם הלפרין אמר לוואלה! ספורט: " לאורך רוב הדקות לא שיחקנו כדורסל מספיק טוב. הם באו מוכנים להרבה דברים שאנחנו עושים טוב והם הצליחו לעצור הרבה שחקנים אצלנו שבדרך כלל קולעים. זו קבוצה מצוינת ומאומנת מאוד שבאה מוכנה לכל המשחקים. היא גדולה מבחינה פיזית ואגרסיבית עם הרבה כוח כמעט בכל עמדה. זה לא יהיה קל ברוסיה. לא לחינם ניז'ני פה ברבע הגמר".

ליאור אליהו: "היה סיום מדהים. היה משחק קשה, אבל אני שמח שניצחנו. הם לא פראיירים בכלל. אני לא מאמין שיש קבוצה שמגיעה לרבע גמר יורוקאפ והיא פראיירית, בטח לא קבוצה שמשחקת ב-VTB וניצחה את קובאן לפני שבועיים".

על המשחק הקשה שצפוי לירושלים מול נובגורוד בחוץ הוסיף אליהו: "זה הולך להיות סיפור אחר. במלחה יש לנו אווירה מדהימה. האוהדים עושים את העבודה כמו שצריך מהדקה הראשונה ועד הדקה האחרונה וכל סל מרגיש כמו גול. ברוסיה זה יהיה סיפור אחר לגמרי. נצטרך לבוא עם אנרגיות אחרות. אנחנו נוסעים בשבוע הבא לרוסיה עם שלוש הפרש. להגיד שזה מספיק? אני לא יודע. כל משחק לגופו וכל משחק מתפתח אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פורוורד הפועל ירושלים ליאור אליהו (שמאל) מול שחקן ניז'ני נובגורוד סמן אנטונוב (שמאל). קובי אליהו
"הם לא פראיירים בכלל". אליהו/קובי אליהו

רונאלד דופרי סבור שירושלים לא הייתה במיטבה אמש, ואמר: "הם קלעו טוב יותר מהשדה מאשר מטווח השלוש. הם שיחקו טוב בהגנה ושמרו היטב בחצי המגרש. לא הצלחנו להגיע למצב של זריקה טובה במהלך 24 שניות, אבל אנחנו נצטרך להגיע לגומלין חדים יותר. לא בדיוק היינו במיטבנו במשחק הזה ולכן נהיה חייבים לשחק טוב יותר".

הפורוורד הוסיף: "הם די דומים לנו כי הם עושים הרבה חילופים בחסימות. הם גדולים וזזים היטב על המגרש ולכן אנחנו נהיה חייבים להיות חדים יותר. היו לנו הרבה זריקות טובות שבדרך כלל נכנסות. במשחק הגומלין מולם נצטרך לשחק טוב יותר ולהגיע חדים יותר מבחינה התקפית. בהגנה אפשרנו להם לקלוע 12 נקודות מזריקות פנויות מהשלוש כשלא הצלחנו לפתור את בעיית המאצ' אפים שלנו בהגנה כנגד התקפות המעבר שלהם ונצטרך להיות חדים מולם".

על משחק החוץ אמר ברייסי רייס: "בשלב המתקדם הזה בין שמשחקים ביורוקאפ או ביורוליג חייבים לנצח משחקי חוץ ולא משנה באיזו סביבה אנחנו משחקים. חייבים להישאר מרוכזים, להוציא לפועל ולעשות את מה שאנחנו עושים הכי טוב. יחד עם זאת אנחנו לא יכולים להיות מוטרדים מהאוהדים הנלהבים. בכנות גם ככה אנחנו אוהבים לשחק מול קבוצות שיש להן קהלים נלהבים ששורקים לנו בוז, אבל כך או כך אנחנו נגיע לשם במטרה לסיים את העבודה".

הבעלים אורי אלון הוסיף: "היו שחקנים שהתעלו. יותם היה מצוין, וכך גם קיצ'ן. יש אופטימיות לראות שגם כשלא כל השחקנים מגיעים במלוא היכולת, אנחנו עדיין מנצחים בשלוש. ברוסיה אסור לנו להגיע כדי לנסות להפסיד בשתיים, אלא צריכים להגיע כדי לנצח".

המנכ"ל גיא הראל סיכם: "זו הייתה חוויה במלחה ואני שמח שניצחנו. אנחנו עולים לכל משחק במטרה לנצח. זו קבוצה פיזית מאוד, זה רבע גמר יורוקאפ ולכן בטח המשחק לא יהיה קל".

פורוורד הפועל ירושלים רונלד דופרי (ימין) מול שחקן ניז'ני נובגורוד דיז'ון תומפסון (שמאל). קובי אליהו
"בכנות גם ככה אנחנו אוהבים לשחק מול קבוצות שיש להן קהלים נלהבים ששורקים לנו בוז, אבל כך או כך אנחנו נגיע לשם במטרה לסיים את העבודה". דופרי/קובי אליהו

2. מי שזכה ללא מעט מחמאות בסיום המשחק הוא הלפרין שקלע את שלשת הניצחון, שלשה שהזכירה את השלשה המפורסמת שלו במשחק במדריד ב- 2008. הלפרין, שסיים את המשחק עם 17 נקודות, זכה בסיום ללא מעט תשואות מהקהל. אורי אלון אמר: "לא החתמתי אותו לשנה אלא לשלוש שנים. אני מאמין בו מאוד. כתבו עליו? התפקיד של התקשורת הוא לשאול שאלות קשות".

על השלשה אמר הלפרין: "אני שמח שהכדור נכנס, אבל בסך הכול אלה שלוש נקודות במשחק של 80 נקודות. לצערי הניצחון פחות רלוונטי. אני שמח שזה נכנס, זה הכול". על היכולת הטובה שלו בתקופה האחרונה הוסיף הלפרין: "אני שמח שהכדורים נכנסים ושזה באמת עוזר לקבוצה ובסך הכול כמו שאמרתי אם זו הייתה שלשה שמעלה אותה לחצי גמר הייתי יותר שמח. זו בסך הכול שלשה לחצי".

ליאור אליהו, ששיחק גם ב-2008 עם הלפרין, העיד: "אז זו הייתה שלשה לפיינל פור. זו אותה שלשה גדולה, אבל פה זו מחצית. גם השלשה ההיא הייתה של הארכה. מה שכותבים ואמרו העונה על הלפרין? אנשים מדברים ואוהבים לדבר ומדביקים להם סטיגמות כאלו ואחרות. יותם הוכיח את עצמו והוא מוכיח את עצמו לאורך כל השנה. רק שימשיך ככה. הוא שחקן שבא לכל מקום כל הזמן".

גיא הראל אמר: "יותם עלה למגרש בשביל לנצח, ולא בפעם הראשונה העונה שהוא עושה זאת. בהרבה משחקים אחרים הוא ניצח. זה תענוג גדול שהוא פה וחוויה גדולה. מה שכתבו עליו העונה? אני חושב שעושים לו עוול גדול ולא מבינים איזה ספורטאי ואישיות יותם. הוא עובד קשה. כולם עושים את העבודה. גם המאמן גרינברג לא מקבל את מה שהוא ראוי לקבל, וזו עובדה".

שחקן נוסף שזכה לשבחים אמש הוא ארטיום פרחוסקי, שסיים את המשחק עם 18 נקודות, שמונה ריבאונדים וחמש חסימות. "אני שמח שניצחנו ושמח שהצלחתי לעזור. לא הראינו משחק הכי טוב שלנו אבל העיקר שניצחנו". כפי שפורסם, הקבוצה נמצאת במשא ומתן מתקדם עם פרחוסקי ונראה כי זו שאלה של זמן עד שיודיעו הצדדים על המשך דרכו בקבוצה. "אני מרגיש שהפועל ירושלים זה בית עבורי וחשוב לי לתרום", הוסיף הסנטר. על המשך דרכו של פרחוסקי אמר אלון: "אני לא אכנס למשא ומתן, אבל אנחנו אוהבים את פרחוסקי. האם הוא יישאר? אם הוא רוצה להיות בהפועל ירושלים בשנה הבאה, הוא יהיה בהפועל ירושלים".

שחקן הפועל ירושלים ארטיום פרחוסקי. קובי אליהו
"האם הוא יישאר? אם הוא רוצה להיות בהפועל ירושלים בשנה הבאה, הוא יהיה בהפועל ירושלים". פרחוסקי/קובי אליהו

3. בעוד בהפועל ירושלים בניהולם של אורי אלון, אייל חומסקי , גיא הראל ושות' מצטיירת אידיליה, מתברר כי בעמותה נמשכים חילוקי הדעות והמאבקים. לוואלה! ספורט נודע כי ישנם חברי עמותה שמסתייגים מהאפשרות להעביר את מיליון השקלים שבידי העמותה לקבוצת הפועל. בישיבות ישנם הטוענים כי יש להשאיר את הכסף בידי העמותה ל"ימים גשומים".

כזכור, העמותה של הפועל ירושלים עדיין מחזיקה ב-40 אחוז מהקבוצה ויתרת המזומנים הנוכחית שלה עולה למעשה על מיליון שקלים. עוד נודע כי הקבוצה משלמת לעמותה כ-100 אלף שקלים בכל עונה זאת במסגרת הסכם הקיים עוד מימי תקופתו של גומא אגייאר. בחברת הפועל היו רוצים לראות את הכסף המדושן הזה חוזר למחלקת הנוער או לתמיכה באוהדים בהתאם למטרות העמותה ואולם לאנשי העמותה יש תוכניות אחרות לכסף שנותר בעמותה עוד מימי ארקדי גאידמק.

בקבוצה מבקשים כאמור להשתמש בכסף לקידום הנוער, אולם בעמותה חוששים אולי שאם הכסף יבוזבז, אנשי העמותה ייוותרו ללא עמדת השפעה. חיכוך בין החברה לעמותה בא לידי ביטוי בישיבת הדירקטוריון היחידה שהתקיימה עד היום לפני מספר חודשים, ובמהלכה שאל הבעלים אלון את דני קליין, דירקטור מטעם העמותה, מה הוא מתכוון לעשות עם התשלום שהקבוצה משלמת לעמותה והכסף שבאמתחתה. אנשי העמותה סירבו לשתף פעולה. ייתכן שמבחינת אנשי העמותה הכסף מהווה מקור כוח והם סבורים כי כשהם יאבדו את מקור הכוח הזה, השפעתם תצטמק ותהפוך לסמלית כשאולי אף תפקידם יסתיים.

הבעלים של הפועל ירושלים אורי אלון. ניב אהרונסון
"יש אופטימיות לראות שגם כשלא כל השחקנים מגיעים במלוא היכולת, אנחנו עדיין מנצחים בשלוש". אורי אלון/ניב אהרונסון

4. לאחר שחטפה סנוקרת באגו במשחק הקודם מול מכבי תל אביב, תגיע הפועל ירושלים בשנית להיכל נוקיה. זה יקרה ביום ראשון הקרוב, ויציב את האדומים בעמדת התגוננות נואשת: הדבר האחרון שירושלים רוצה זה לספוג חבטה נוספת במפגש היוקרתי והפיקנטי בין שני המותגים. בירושלים הבטיחו לאחר התבוסה למכבי תל אביב כי הם "יפיקו לקחים וילמדו מההפסד". בדומה למפגש הקודם, ירושלים נמצאת במומנטום מצוין, אך האם זה יבוא לידי ביטוי במפגש הקרוב?

הלפרין אמר לקראת המפגש: "המשחק מול מכבי הוא סופר קשה ובנוקיה. מכבי בטוח יבואו מוכנים. ננסה להגיע לשם ומכבי בטוח יגיעו מוכנים. כל משחק זה סיפור אחר לגמרי. היה את המשחק במלחה ואת המשחק בנוקיה. אנחנו 1:1 בינינו ואין ספק שיהיה משחק קשה, זו מכבי תל אביב". גיא הראל הוסיף: "זה משחק בין מקום ראשון למקום שני, מחכה לנו משחק גדול. נחכה ליום ראשון. אני מצפה להכול מהקבוצה שלנו". אורי אלון סיכם: "אנחנו מגיעים לכל משחק כדי לנצח בכל משחק. אני מקווה שלמדו מהמשחק הקודם ונראה מה יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully