וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: בורוסיה דורטמונד העפילה לרבע הגמר

סגנית אלופת אירופה הפסידה 2:1 לזניט, אבל ניצחה 4:5 בסיכום. הולק (16) ורונדון (73) כבשו, קל (38) איזן זמנית

שחקן זניט סנט פטרסבורג הולק. AP
נפרדים עם טעם טוב מאירופה. הולק חוגג/AP

בורוסיה דורטמונד ידעה שרק משהו באמת יוצא דופן ימנע ממנה להשיג את הכרטיס לרבע גמר ליגת האלופות, ואכן ההפסד הערב (רביעי) 2:1 לזניט זנט פטרסבורג בסיגנל אידונה פארק יכול לשבש מעט את מצב הרוח של יורגן קלופ ושחקניו, אבל לא להרוס את החגיגות. סגנית אלופת אירופה שאיבדה כמעט לגמרי כל סיכוי תיאורטי לזכות באליפות בגרמניה יודעת שהמטרה שלה לשחזר את ההישג מהשנה שעברה באירופה חי וקיים, בעיקר בזכות ה-2:4 הגדול מהמשחק הראשון. דורטמונד שיחקה בהילוך ראשון ושילמה על כך בהפסד.

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד לפני אקסל ויטסל, ויקטור פאיזולין שחקני זניט סנט פטרסבורג. AP
פתחו בלחץ. ויטסל ופאיזולין נאבקים בלבנדובסקי/AP

דורטמונד שניצחה בשמונה מתוך תשעת משחקי הבית האחרונים שלה באירופה הרסה לעצמה מעט את הסטטסטיקה במשחק שניתן היה להגיד עליו לפני תחילתו שהוא משוחק כמעט לפרוטוקול בלבד, אבל זניט הוכיחה שהיא באה להילחם ובאה על שכרה אחרי 16 דקות כשהולק, השחקן הכי מסקרן של הקבוצה הרוסית, הבקיע עם טיל מרחוק את שער היתרון. דורטמונד נלחצה כשהיא יודעת שהרוסים זקוקים לשני שערים כדי להעפיל לרבע הגמר, ולמרות שהיא שיחקה לא טוב, היא מצאה את השוויון אחרי שסבסטיאן קל כבש את שערו הראשון בקריירה בליגת האלופות ואיזן בדקה ה-38.

המחצית השנייה הייתה לא טובה מבחינת שתי הקבוצות, אבל זניט הצליחה לעקוץ פעם שנייה בדקה ה-73 אחרי שחוסה רונדון נגח מקרוב את שער הניצחון. אלא שהשער הזה כבר לא עזר לזניט שהחליפה השבוע מאמן כשאנדרה וילאש בואש החליף את לוצ'יאנו ספאלטי, אבל לא זכה לעמוד על הקווים בגרמניה. מבחינתה של דורטמונד היה זה משחקה ה-200 במסגרת אירופית, אבל ההזדמנות להשיג את ניצחונה ה-100 באירופה פשוט יאלץ להמתין לרבע הגמר כשבמשחק הראשון היא תצטרך להסתדר ללא רוברט לבנדובסקי שספג כרטיס צהוב וייעדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוהדי זניט סנט פטרסבורג שורפים דגל של גרמניה. AP
הרגע המגעיל של הערב: אוהדי זניט שרפו דגל גרמניה ביציע/AP

מחצית ראשונה

דקה 6 - פייר אמריק אובמיאנג קיבל כדור רוחב ממרסל שמלצר ונגח כדור מסוכן, ויאצ'סלב מאלפייב יצא אליו ולמזלו הכדור פגע בעמוד ויצא.

דקה 16 - גול! מבצע אישי מצוין של הולק שפרץ מהאגף הימני, חתך לאמצע וסיים עם בעיטה מצוינת מרחוק ברגל שמאל שהסתיימה בשער. 0:1 לזניט, ההתמודדות נפתחת.

דקה 18 - צהוב מטופש של רוברט לבנדובסקי שנגע בכדור בידו יעלה לו כנראה ביוקר: החלוץ ספג צהוב שלישי ולכן יחמיץ את המשחק הראשון ברבע הגמר, אם דורטמונד כמובן תעפיל.

דקה 37 - אולג שאטוב קיבל את הכדור באגף השמאלי, עשה כמה צעדים וסיים עם בעיטה לפינה הרחוקה, אבל לרוע מזלו הכדור שלו פספס את המסגרת בסנטימטרים ספורים.

דקה 38 - גול! מרסל שמלצר הגביה כדור נהדר מצד שמאל לעברו של סבסטיאן קל שהמשיך עם נגיחה. ויאצ'סלב מאלפייב נגע בכדור בשתי ידיו, אבל לא הצליח למנוע את ה-1:1.

* השער של קל הוא הראשון שלו ב-30 משחקים במסגרת ליגת האלופות שבהם הוא היה שותף.

שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים שער. AP
כבשו בניגוד למהלך המשחק. שחקני דורטמונד/AP

מחצית שנייה

דקה 51 - זניט לא ויתרה והמשיכה לנסות. הולק שיגר כדור חופשי מצוין ברגל שמאל, אבל הכדור שלו חלף מעל השער.

דקה 59 - נורי שאהין העביר את הכדור לאובמיאנג בצד שמאל ששיגר כדור מרחוק שעבר מעל השער.

דקה 73 - גול! הומלס טעה בסגירה ואיפשר לחוסה רונדון המחליף לקבל כדור מדומניקו קרישיטו, לרדת ולנגוח מול ויידנפלר כדי לעלות ל-1:2. כעת לזניט חסרים שני שערים כדי להעפיל לרבע הגמר.

יורגן קלופ מאמן בורוסיה דורטמונד. AP
יכול לחייך למרות התוצאה. יורגן קלופ/AP

הרכבים

דורטמונד: רומן ויידנפלר, לוקאש פישצ'ק, מאטס הומלס, סוקרטיס פפאסטאטופולוס, מרסל שמלצר (אריק דורם 77), נורי שאהין, סבסטיאן קל, קווין גרוסקרויץ, הנריך מחיטריאן (מילוש יואיץ' 69), פייר אמריק אובמיאנג (יוהאס הופמן 90), רוברט לבנדובסקי.

זניט סנט פטרסבורג: ויאצ'סלב מאלפייב, אלכסנדר אניוקוב, תומאש הובוצ'אן, ניקולא לומברטס (לואיס נטו 46), דומניקו קרישיטו, אלכס ויטסל, ויקטור פאיזולין (איגור סמולניקוב 84), הולק, אולג שאטוב, דני, אלכסנדר קרז'אקוב (חוסה רונדון 62).

חוסה רונדון שחקן זניט סנט פטרסבורג עם הולק. AP
נכנס כמחליף, וכבש. רונדון חוגג עם הולק/AP
סרגיי סמאק מאמן זמני של זניט סנט פטרסבורג. AP
עמד על הקווים של זניט. סמאק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully