וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק אושר: כספי הטוטו יועברו ישירות לקבוצות

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את המהלך שהובילה שרת הספורט לבנת, לפיו לא יעברו כספי התמיכה דרך האיגודים

שרת התרבות והספורט לימור לבנת. ניב אהרונסון
הסכמה גורפת לתיקון. לבנת/ניב אהרונסון

היום (רביעי) אישרה הכנסת פה אחד בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הקצבות הספורט. על פי החוק החדש, שאת המהלך לאישורו הובילה שרת התרבות והספורט ח"כ לימור לבנת, הקבוצות ינהלו באופן עצמאי את כספיהן, בעלי הקבוצות יחויבו בהכשרה מקצועית כתנאי לקבלת התמיכה, השרה לבנת תקבע תקנות שיקבעו לאלו מטרות.

"היום הסתיים הליך חקיקה היסטורי, ציון דרך משמעותי בספורט הישראלי, שיהפוך את הניהול שלו למקצועי יותר ושקוף יותר", אמרה לבנת, "מעתה יהיו הקבוצות בכל ענפי הספורט עצמאיות לנהל באופן חופשי, שקוף וברור את כספיהן, ולדעת באופן מדויק את גובה התמיכה לו הן זכאיות ומתי. התיקון לחוק מהווה נדבך חשוב ומרכזי ברפורמה אותה אני מובילה בספורט הישראלי ומטרתו להבטיח את טוהר המידות, השקיפות ושמירה על מנהל תקין. העובדה שהתמיכה בחוק זה חצתה מפלגות, היא ההוכחה לכך שהמניע לחוק לא היה פוליטי".

החוק אושר לאחר דיונים סוערים שהתקיימו בשבועות האחרונות בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. עוד אושר במסגרת התיקון לחוק, שייכנס לתוקפו ב-1.1.2015, כי בעלי קבוצות הספורט יחויבו לעבור הכשרה מקצועית, שתסייע להם בניהול כספי הקבוצות ותהווה תנאי לקבלת כספי התמיכה. עוד נקבע כי שרת הספורט תקבע בתקנות את המטרות וסוגי השירותים אשר מרכזי הספורט אמורים לספק לקבוצות, בגין ארבעת האחוזים שאותם הם מקבלים מדי שנה מרווחי הטוטו.

תיקון חוק זה היה אחת מההמלצות החשובות בדו"ח הוועדה הציבורית בראשות פרופ' זליכה, אשר קבעה כי "כספי תמיכת הטוטו יועברו באופן ישיר לקבוצות בכל ענפי הספורט וביטול האפשרות, הקיימת כיום בחוק המועצה להסדר ההימורים בספורט, של העברת כספי הקבוצות דרך 'גופי צינור', כלומר, מרכזי הספורט או האיגודים וההתאחדויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully