וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים הביסה את מכבי חיפה 60:85

האדומים נקמו באלופה עם 60:85 משפיל במיוחד במלחה, הרכז הפגיז מחוץ לקשת. גם ראשל”צ, אילת וגלבוע/גליל ניצחו

שחקני הפועל ירושלים יותם הלפרין, ליאור אליהו. מגד גוזני
דריסה משוגעת. הלפרין ואליהו/מגד גוזני

המחזור ה-23, שפותח את משחקי הפלייאוף העליון והתחתון יצא לדרך הערב (שבת) עם חמישה משחקים, ויסתיים ביום שני בדרבי התל אביבי. במוקד עמדה ההתעללות של הפועל ירושלים באלופה מכבי חיפה, כשקבוצתו של בראד גרינברג הביסה את הירוקים 60:85. הקהל שהגיע לאולם בנס ציונה זכה למופע הטבעות מרהיב של טיילר האניקט שהוליך את קבוצתו ל-66:75 על בני הרצליה, כשגם נועלת הטבלה, מכבי אשדוד נוצחה, הפעם בידי הפועל גלבוע/גליל 88:78. מכבי ראשון לציון חזרה עם ניצחון גדול מחולון, 71:86, אילת רשמה ניצחון 68:79 על ברק נתניה.

שחקן הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן מול בריאן רנדל שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
כמעט טריפל דאבל. קיצ'ן/מגד גוזני

הפועל ירושלים - מכבי חיפה 60:85

רק לפני שבוע הריעו אוהדי הפועל ירושלים לשחקן מכבי חיפה, דגן יבזורי שגבר על קבוצתם כשרשם הופעת שיא עם 36 נקודות. הערב חזרה חיפה למלחה, אבל הפעם, לא היה זכר ליכולת של יבזורי או חבריו. מה שכן היה שם זו השפלה מהדהדת של האדומים, שפשוט דרסו ללא רחמים את האלופה, ושלחו לעברה מסר ברור לקראת השלבים המכריעים של העונה. בהמשך השבוע תפגוש ירושלים את ניז'ני נובגורד הרוסית ברבע גמר היורוקאפ, ואם שחקניו של בראד גרינברג ייראו כפי שנראו הערב, הם בהחלט מסוגלים לחלום על חצי הגמר.

דופרי פתח את המשחק עם דאנק נהדר, פרחוסקי חפר היטב בצבע, וקיצ'ן הטיס את הקבוצה של גרינברג ל-0:10 מהיר. דופרי הוסיף עוד דאנק, קיצ'ן עוד שלשה וצליפה של הלפרין קבעה 4:22 משפיל במיוחד. יבזורי צלף את השלשה הראשונה שלו והזכיר נשכחות לקהל במלחה, אך שלשה גדולה של הלפרין על הבאזר קבעה 12:29 בסיום הרבע הראשון. דאנקן והלפרין המשיכו להתעלל באורחים וכבר עלו ל-20 הפרש, אך חיפה לא אמרה את המילה האחרונה: ריצת 4:12 עד לסיום המחצית בראשות יבזורי והנינג קבעה 40:28 בלבד לירושלים.

מי שסבר שחיפה תתעורר אחרי ההפסקה, התבדה מהר מאוד: קיצ'ן, אליהו ודופרי עשו ככל העולה על רוחם בצבע, דונטה סמית' חטף עבירה טכנית ששלחה את דאנקן לארבע קליעות עונשין מוצלחות, וההגנה של הירוקים פשוט התפרקה כשחטפה 28 נקודות ברבע הדרך לפיגור 68:43 בסיום הרבע השלישי. הרבע האחרון היה כמובן לפרוטוקול בלבד, ובצד הירושלמי זכו גם רפי מנקו, אדם אריאל ותום מעיין לקבל קצת יותר פרקט. גם זה לא ממש סייע לחיפה לצמק, ובסיום ניצחו שחקניו של בראד גרינברג 60:85.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 18 ו-8 ריבאונדים, יותם הלפרין 16 (4 מ-6 לשלוש) ו-6 חטיפות, דרווין קיצ'ן 13 (5 מ-6 מהשדה), 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, רונלד דופרי 10, ליאור אליהו ויניב גרין 8 נקודות כל אחד, מייק ברוסביץ' 6, ארטיום פרחוסקי 4, תום מעיין 2.

קלעו למכבי חיפה: דגן יבזורי 14 (2 מ-9 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, דונטה סמית' 13, בריאן רנדל 11 ו-6 ריבאונדים, אדריאן הנינג 7, אלכס צ'וברביץ' 6, טרנס רודריק 5, עידו קוז'יקרו ובן רייס 2 כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו מול שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל. מגד גוזני
בדרך לנקמה? אליהו מול רנדל/מגד גוזני

עירוני נס ציונה - בני הרצליה 66:75

שבוע לאחר שנחלה הפסד כואב, שבו שחקניו של נדב זילברשטיין למסלול הניצחונות ונותרו חזק במאבק שלהם על המקום החמישי. נס ציונה היתה רחוקה מהלרשים, אך קיבלה רבע אחרון נפלא של מי אם לא - טיילר האניקט, שעם שלל מהלכים נהדרים הוביל את קבוצתו לניצחון הביתי. מנגד, מולי קצורין חיפש להשיג ניצחון בכורה בקבוצתו החדשה, אך כשהרצליה קולעת בסך הכל שמונה נקודות בתשע הדקות האחרונות של המשחק, קשה מאוד לנצח.

מיטשל וואט העלה את המארחים ליתרון מוקדם, אך דונאלדסון וגרונפלד השלימו את המהפך והעלו את הרצליה ליתרון 12:15. נס ציונה ענתה עם שתי שלשות של רובי בוסטיין, והאניקט הוריד את המארחים ביתרון 23:25 בסיום הרבע הראשון. המטווח מחוץ לקשת של נס ציונה נמשך גם ברבע השני, נואלס הפגיז שמונה נקודות רצופות, ומנגד רק שתי נקודות מהקו של בורל העבירו את הרצליה מעבר לקו 10 הנקודות ברבע, בעוד הכתומים הוליכו 33:39 במחצית.

דונלדסון המשיך להיות אקטיבי מאוד בהתקפת הרצליה וצימק את ההפרש ל-5, אך וואט וסימפסון הקפיצו את יתרון העולה החדשה ל-41:51. שלשות של מייקל אומה וגיא לביא העירו את הרצליה, והרכז השלים ריצת 0:7 והביא את קבוצתו בפיגור מינימלי לרבע האחרון, כשנס ציונה הוליכה 54:55 בלבד. האניקט רשם הטבעת ווינדמיל נפלאה והוסיף אחת נוספת כדי להקפיץ את נס ציונה ליתרון 58:64. הקבוצה של קצורין פשוט לא הצליחה למצוא את הטבעת פעם אחר פעם, האניקט היה בכל מקום והפך עוד ריבאונד התקפה לנקודות, ועם האלי אופ שללא ספק יתחרה על מהלך העונה מאסיסט הזוי לחלוטין של מאיר טפירו משלושת רבעי מגרש, הבטיח את הניצחון. 66:75 לנס ציונה בסיום.

קלעו לעירוני נס ציונה: טיילר האניקט 18, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, פרסטון נואלס 15, מיטשל וואט 14 ו-7 ריבאונדים, דיימון סימפסון 9, מאיר טפירו 8 ו-11 אסיסטים, רובי בוסטיין 6, טל דן 3 ו-7 ריבאונדים, גיל אמיתי 2, קורי קאר, נטע סגל, מיכאל זלמנוביץ' שיחקו ולא קלעו.

קלעו לבני הרצליה: ג'ואקים דונלדסון 12 ו-13 ריבאונדים, דן גרונפלד 11 ו-6 ריבאונדים, מייקל אומה (3 מ-9 מהשדה) ועידן זלמנסון 10 נקודות כל אחד, אבירם זליקוביץ' 9 ו-4 אסיסטים, סטנלי בורל וגיא לביא 6 כל אחד, פרנק האסל 2, עוז בלייזר שיחק ולא קלע.

שחקן עירוני נס ציונה טיילר האניקט. יוסי ציפקיס
מפגן הטבעות שלא רואים כל יום. האניקט/יוסי ציפקיס

הפועל חולון - מכבי ראשון לציון 86:71

ארבעה הפסדים רצופים כבר הספיק צביקה שרף לספור בשבועות האחרונים, אך הוא הוא יכול להיות מרוצה מכך שהרצף נעצר, ועוד איך נעצר. הכתומים הציגו את אחד המשחקים הטובים שלהם העונה כשהתעללו בקבוצה הלוחמנית מחולון (ועוד באולם הפחים), התרחקו מהתחתית הבוערת, ואם הם ימשיכו כך הם עוד עלולים להתחיל ולהדאיג את גלבוע/גליל המדורגת שמינית. חולון לעומתה מתחילה לאבד גובה, ואם היא לא תתעשת, היא עלולה למצוא את עצמה במקום לא נוח בסדרות הפלייאוף (אם היא תגיע לשם).

המשחק היה צמוד כבר מהרגע הראשון. חנן קולמן ודווין ווייט העלו את ראשון ליתרון מוקדם, רוזפלט עוד צימק אך חולון סבלה מרבע ראשון חלש ממנו ירדה בפיגור 16:14. ג'ונסון פתח את הרבע השני עם שבע נקודות רצופות והיתרון של ראשון צמח ל-9 הפרש. שגב לקח על עצמו את ההתקפה החולונית, רוזפלט הוסיף סל ועבירה, ואל המחצית ירדה חולון בפיגור מינימלי, 39:35.

שלומי הרוש ודווין ווייט החליפו שלשות בפתיחת הרבע השלישי, דאוסן חדר מצויין ושלשה של קולמן סימנה את רגע הבריחה של האורחים. דאוסן הקשה מאוד על ההגנה של חולון, ושלשה גדולה שלו על הבאזר הביאה את ראשון ביתרון 52:71 לפני הרבע האחרון. חולון עוד פינטזה על קאמבק, אך תומאס ודאוסן המשיכו לדרוס בדרך ל-28 הפרש, ורק הורדה של הרגל מהגז בסיום סייע לחולון לצמק ל-86:71 בלבד בסיום.

קלעו למכבי ראשון לציון: טזמין מיטשל וטריי ג'ונסון 16 נקודות כל אחד, שון דאוסן 14, דווין ווייט 11, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, חנן קולמן 10 ו-5 אסיסטים, איגור נסטרנקו וג'יימס תומאס (12 ריבאונדים) 6 נקודות כל אחד, אור סולומון 5, ג'ייק כהן 2.

קלעו להפועל חולון: די ג'יי קנדי 18 (4 מ-14 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, אייזק רוזפלט 13 ו-10 ריבאונדים, סקוטי ריינולדס 12 (3 מ-10 מהשדה), בריאן אסברי 11, שלומי הרוש 7 (1 מ-5 לשלוש), יחזקאל סקוורר 6, איתי שגב 4.

שון דאוסן שחקן מכבי ראשון לציון עם טזמין מיטשל. ניב אהרונסון
ניצחון חוץ גדול. דאוסן ומיטשל/ניב אהרונסון

הפועל גלבוע/גליל - מכבי אשדוד 78:88

דווקא כשהיה נדמה שנועלת הטבלה מתאוששת עם ניצחון על גלבוע/גליל ומשחק קרוב במיוחד מול הפועל תל אביב, חזרה מכבי אשדוד לסורה, ולא השכילה לנצל עוד הפסד של בני הרצליה. האורחים עלו בצורה נוראית, נפלו לפיגור דו ספרתי כבר אחרי מספר דקות, ומשם נאלצו לרדוף אחרי המארחים. מנגד, הקבוצה של שרון דרוקר נהנתה מערב נפלא של עמית שמחון (20 נקודות ו-10 ריבאונדים), והיא שומרת על המקום השמיני.

אשדוד כלל לא הופיעה למשחק, ונפלה לפיגור דו ספרתי בתוך ארבע דקות: רובינסון ויאנגר הטיסו את גלבוע ל-0:11. ליפשיץ עוד קלע שלשה, אך טישמן ענה לו עם צמד שלשות משלו, ושלשה של שמחון מחצי מגרש על הבאזר קבעה 14:27 בסיום הרבע הראשון. סימס ויאנגר המשיכו להתעלל באורחים וכבר עלו ל-15 הפרש, אך אז התעורר מרכוס דאב, ויחד עם שלשה גדולה של אלעד הופמן ושש נקודות של קני הייז, צימקה אשדוד ל-44:36 בסיום המחצית.

הופמן ודאב המשיכו לנגוס ביתרון של גלבוע/גליל גם ברבע השלישי וכבר הורידו ל-51:46, אך רובינסון הפגיז שלשה, סימס היה בלתי ניתן לעצירה ושלשה של יאנגר הביאה את המארחים ביתרון 51:67 לרבע האחרון. שמחון עוד העלה את גלבוע/גליל ל-21 הפרש ברבע הרביעי, אך אשדוד עשתה ניסיון חזרה אחרון. ליפשיץ צלף שלשה, הייז וגווין הוסיפו נקודות משלהם, ושתי דקות לסיום זה רק 9. אלא שאז הגיע ג'אמפ גדול של שמחון, ונקודות של רובינסון סגרו סופית את המשחק, 78:88 להפועל גלבוע/גליל עליון בסיום.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: עמית שמחון 20 (9 מ-16 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, ג'ראלד רובינסון 19, 5 חטיפות ו-5 איבודים, טוני יאנגר 15, דשון סימס 14, נמרוד טישמן 9 (3 מ-4 לשלוש) ו-8 אסיסטים, קני בוינטון 8, אנטון קזרנובסקי 2, סטו דגלאס 1.

קלעו למכבי אשדוד: מרכוס דאב 18 ו-16 ריבאונדים, קני הייז 16 ו-6 אסיסטים, אר טי גווין 14, ליאור ליפשיץ 13 ו-6 ריבאונדים, אלעד הופמן 9, אלייג'ה מילסאפ 5 (2 מ-9 מהשדה), משה מזרחי 3.

עמית שמחון שחקן גלבוע/גליל. מגד גוזני
ברחו כבר ברבע הראשון. שמחון/מגד גוזני

הפועל אילת - ברק נתניה 68:79

קלעו להפועל אילת: אלישי כדיר ואפיק ניסים 15 נקודות כל אחד, יינסי גייטס 14, טריקו ווייט 13, יובל נעימי 9, כריסטיאן ווטפורד 7, קווין פאלמר 6.

קלעו לברק נתניה: דוואן רובינסון 18, אנטואן רייט 15, ראשון פרימן 14, ג'וליאן מילס 9, אייל שולמן 8, אלירן גואטה 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully