וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א-מכבי ת"א: קליימן יפתח בשער, טיבי בספק

בן שמעון עשוי להחזיר את השוער להרכב בדרבי במקום עמוס. במכבי: אימון מלא ל-3 הבלמים, טיבי בספק (ב', 20:50, ע' 1)

ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זה יהיה הדרבי ה-143 מאז קום המדינה.

* מכבי מובילה 45:46 בניצחונות ועוד 51 משחקים הסתיימו בתיקו.

* הפרש השערים הכללי של משחקי הדרבי בתל אביב הוא 143:160 למכבי.

* כשהפועל מארחת היא מובילה 16:32 בניצחונות ויש עוד 27 משחקים שנגמרו בתיקו.

* הפרש השערים כשהפועל מארחת הוא 72:91 לטובת האדומים.

* מכבי מגיעה לדרבי הזה עם 4 ניצחונות רצופים – פעם שנייה בהיסטוריה.

* בפעם היחידה בה מכבי רשמה יותר מ-4 ניצחונות רצופים בדרבי היא הגיעה עד 7 ניצחונות רצופים.

* ב-7 הדרבים האחרונים הפועל הבקיעה רק 3 פעמים – פעמיים בפנדל ושער שדה אחד.

* ב-5 הדרבים האחרונים נשרקו 6 פנדלים (בארבעה משחקים שונים). ארבעה לטובת מכבי (אלירן עטר החמיץ אחד), שניים לטובת הפועל (שניהם ברשת).

* ערן זהבי הבקיע בכל אחד מ-3 משחקי הדרבי האחרונים.

* מלך השערים בדרבי התל אביבי הוא שייע גלזר עם 11, ואחריו אבי נמני עם 8. הכובש המוביל של הפועל הוא שייע פייגנבוים, גם לו יש 8.

* התוצאה הפופולארית ביותר היא 0:0 (23 פעמים) ואחריה 1:1 ו-0:1 להפועל (17) ו-0:1 למכבי (15).

נתונים: דריבליסט

שחקן הפועל תל אביב, לוקאס סאשה, מול ערן זהבי, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עוד קרב על היוקרה העירונית/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: הפועל תל אביב:

לעיני כמה עשרות אוהדים שהגיעו לעודד את הקבוצה וערכו מופע זיקוקים קל במתחם חודרוב, ערכה היום הפועל תל אביב את האימון המסכם שלה לקראת הדרבי התל אביבי מחר. מלבד העובדה שהפועל יודעת שהיא חייבת לנצח אם היא רוצה להישאר במאבק על הכרטיס האירופי, האדומים ינסו גם להתחמק מאפשרות של שני משחקי דרבי ברציפות. אם הקבוצה של רן בן שמעון לא תפסיד מחר, היא תסיים במקום החמישי ותפגוש את הפועל באר שבע בשבוע הבא, אולם אם תיכנע לאלופה היא תסיים במקום השישי ותפגוש את מכבי שוב בשבוע הבא. "זה תסריט שאף אחד לא רוצה", אמר היום אחד השחקנים. "כולם ייתנו הכל כדי לנצח מחר. אסור לנו שוב לאכזב את האוהדים. זה הדבר היחידי שנשאר לנו כדי להחזיר להם על התמיכה בעונה הזו".

אחרי שהשעה את ברנקו איליץ' ביום שישי, הכין היום בן שמעון עוד הפתעה. המאמן שוחח לפני האימון עם בוריס קליימן, ונתן לו להבין כי הוא זה שאמור לפתוח מחר בשער במקום דני עמוס. בנוסף, אמורים להיות שני שינויים נוספים בהרכב. בריאן חרסיסיץ' יוסט לעמדת הבלם על חשבון איליץ', שאמור לעמוד לועדת משמעת פנימית אחרי הדרבי, ובן שמעון עדיין מתלבט בין רמזי ספורי, סלים טועמה ובסארט עבודרחימי, כשאחד מהם אמור לתפוס את המקום של חרסיסיץ' בקישור. השחקנים העריכו אתמול כי דווקא ספורי הוא זה שיפתח, אבל נראה כי רק מחר יחליט סופית המאמן מי יעלה בהרכב.

אתמול ערך בן שמעון אסיפה טקטית לקראת המשחק והראה קטעי וידאו של מכבי. המאמן דיבר על העובדה שהצהובים מוותרים העונה במשחקים רבים על הנעת כדור סבלנית ודוחפים את הכדור לעומק בכל הזדמנות, ובעיקר הראה לשחקניו את התנועה לעומק שעושה ערן זהבי שמייצרת יתרון לצהובים בהתקפה. "כולכם מבינים את המשמעות של הדרבי", אמר היום המאמן. "זה משחק שחשוב למועדון ולאוהדים, ואני רוצה לראות אתכם נותנים את הכל על המגרש".

שוער הפועל תל אביב, בוריס קליימן. טל לוי
יקבל הזדמנות דווקא בדרבי? בוריס קליימן/טל לוי

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

הצהובים סיימו היום את ההכנות עם אימון טקטי מסכם בקרית שלום. למרות שהאימון היה סגור לאוהדים ולתקשורת, הגיעו עשרה אוהדים צהובים לדרבן את הקבוצה וברוח חג הפורים זרקו מספר נפצים ושרו לשחקנים 'רק תביאו ת'דרבי". שלושת הבלמים קרלוס גרסיה, שרן ייני ואיתן טיבי שמחלימים מפציעה השלימו היום אימון מלא, לשמחתם של אנשי הצוות המקצועי. גרסיה וייני כשירים לחלוטין ויפתחו בהרכב, בעוד טיבי עדין בספק קטן וצפוי לעבור מבחן כשירות נוסף לקראת המשחק. חלוץ קבוצת הנוער דור ז'אן עשוי להיכלל שוב בסגל, כפי שקרה בשני משחקי הליגה האחרונים.

החלוץ ברק יצחקי שנותח בברכו ביום חמישי שעבר הגיע היום למתחם האימונים כדי לעבור טיפול אצל הצוות הרפואי, כחלק מהליך השיקום אותו החל. יצחקי ניצל את ההזדמנות כמובן גם כדי לעודד את חבריו לקראת הדרבי. הקבוצה תיפגש מחר כהרגלה בקרית שלום ומשם תמשיך בשעות הצהריים להתכנסות בבית מלון בתל אביב, בו תשהה עד מועד המשחק.

שחקני מכבי תל אביב באימון. קובי אליהו
הכל מוכן. מכבי תל אביב באימון המסכם/קובי אליהו

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב: בריאן חרסיסיץ'

מה לא נאמר על הגנת הפועל תל אביב העונה. לאדומים יש את ההתקפה השנייה הטובה בליגה, אך רק ארבע קבוצות ספגו יותר מהם. אחרי הרביעייה שחטפה בשבוע שעבר באשדוד, המטרה של הקבוצה תהיה קודם כל תהיה לשמור על שער נקי. אם חרסיסיץ' יצליח להתאקלם בצורה טובה כבלם לצידו של אוראל דגני, הסיכויים של קבוצתו לרדת עם נקודות יעלו משמעותית.

יעמוד למבחן: חואן פאבלו

למרות ליקויים כאלה ואחרים, בעיקר בפרמטר הוצאת הכדור שלו ביד לכיוון ההתקפה, מציג חואן פאבלו עונה בהחלט טובה במדים הצהובים. על אף שספג רק 16 שערים מתחילת העונה, קשה לציין משחק אחד שממש רשום על שמו. במשחק הליגה האחרון נגד בית"ר ירושלים, רשם חואן פאבלו מספר הצלות ונראה בהחלט טוב, אבל בדרבי זה יהיה מבחן של ממש עבורו, מול מלך השערים של הליגה, עומר דמארי, שכובש כמעט מכל מצב. הספרדי חתום על חוזה עד לסיום העונה, כאשר כל משחק מעתה, יהיה סוג של מבחן עבורו בשיקולים אם להחתימו לעונה נוספת, למרות גילו המתקדם יחסית.

הרכבים משוערים

הפועל תל אביב: בוריס קליימן, ליאור לוי, בריאן חרסיסיץ', אוראל דגני, שמעון הרוש, שי אבוטבול, לוקאס סאשה, רמזי ספורי (בסארט עבודרחימי), גילי ורמוט, ישראל זגורי, עומר דמארי.

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני (יואב זיו), איתן טיבי, קרלוס גרסיה, יואב זיו (עומרי בן הרוש, רמי מרבאל), גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ', מהראן ראדי, ערן זהבי, דור מיכה (ברק בדש), ראדה פריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully