וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשהאל בן שבת: "לא מאחל לאף אחד את מה שאני עובר"

10.3.2014 / 15:45

השער הענק שכבש הקל אמנם לרגע על הלב של עשהאל בן שבת, אבל בפנים הוא מתפוצץ. הפגיעה במשפחה, הקישור לאנשים רעים. עכשיו הוא מדבר על הכול במדור השגרירים. ואם הרמתם גבה למה הוא יוצא לחו"ל, זה רק כי אתם לא יודעים מה הוא עשה העונה

תקופה ארוכה ששמו של עשהאל בן שבת מככב בכותרות בהקשרים שרחוקים מכדורגל. שחקן הפועל ניר רמת השרון לשעבר נקשר בפרשת ההימורים שמטילה צל כבד על המועדון ובמהלך החקירות (ובלי קשר אליהן) עזב את ישראל וחתם בפנתראקיקוס היוונית. אתמול (ראשון) אחרי שוולה אדיר שלו טס לחיבורים וסידר לקבוצתו ניצחון, שב בן שבת לכותרות בהקשר הנכון. בראיון מיוחד למדור "המראות ונחיתות", הוא פורק תסכול, מדבר על התקופה הקשה והחיים ביוון.

עשהאל בן שבת שחקן פנתראקיקוס. מתוך הפייסבוק של עשהאל בן שבת, צילום מסך
"שער של פעם בחיים". בן שבת/צילום מסך, מתוך הפייסבוק של עשהאל בן שבת

ממריא: עשהאל בן שבת (פנתראקיקוס)

"לא היה לי בקריירה שער כזה וכשאני חושב על זה, קשה לי להאמין שיהיה עוד אחד כזה כי זה שער של פעם בחיים. אני עדיין לא מאמין שהבקעתי שער כל כך מיוחד. חיכיתי מאחור באזור ה-25-30 מטר מהשער, הבלם הרחיק את הכדור והוא הגיע אליי, לא חשבתי הרבה, הנפתי את הרגל ואמרתי: 'מה שיהיה יהיה'. פתאום אני רואה את הכדור הולך במסלול לתוך החיבורים. הייתי שמח וקצת בהלם. הכי חשוב שזה נכנס".

פנתראקיקוס היא קבוצה קטנה מהעיר קומוטיני שבצפון מזרח יוון. רק לפני שש שנים עלתה לראשונה לליגה הבכירה, ירדה כעבור שנתיים ושבה בעונה שעברה. אין לה מסורת, הסגל לא נוצץ ולכן ביוון מופתעים מאוד מההצלה - מקום שישי, במה שהולכת ומסתמנת כעונה הטובה ביותר בהיסטוריה של המועדון הצנוע.

"הקבוצה עלתה לפני שנתיים מהליגה השנייה ועושים פה דברים גדולים יחסית. יש כאן קבוצה טובה עם הרבה שחקנים מנוסים וגם צעירים והשילוב מצליח. השתלבתי בצורה נפלאה, החבר'ה עזרו לי ויש כאן אנשים חמים. אנחנו היום במקום השישי ויש עוד מטרה להיכנס לפלייאוף כי זה אומר ללכת לאירופה. אני שמח שאני מתקדם ממשחק למשחק, צובר דקות וזה חשוב בשביל ההתקדמות. אני לא רוצה שזו תהיה תחנה סופית, אלא להמשיך להתקדם ואולי להגיע לקבוצות יותר גדולות".

נכנסת מהר להרכב.

"המאמן לא הביא אותי בשביל לשבת על הספסל. במשחק הראשון שיחקתי 10 דקות ובמשחק השני פתחתי וניצחנו. הכול התחיל לרוץ וממשחק למשחק אני מרגיש שאני משתפר והכי חשוב שאני משחק את כל המשחקים. בשני משחקים שיחקתי בלם ועוד חמישה קשר אחורי. בליגה יש שש שבע קבוצות ממש חזקות, אולימפיאקוס, פאוק ופנאתינייקוס בלוול הגבוה ומתחתיהן קבוצות קשות עם שחקנים טובים. הליגה פה ברמה מצוינת".

הרבה אנשים הרימו גבה שעשהאל בן שבת מרמת השרון יצא לאירופה. איך הרגשת עם זה?

"רמת השרון זו לא קבוצה עם הרבה חשיפה. אם הייתי עושה את העונות שעשיתי בקבוצה עם יותר חשיפה ויותר עוקבים, היום לא היו מרימים גבה. מצד שני, זה בסדר ואני מבין אנשים. לא הכירו אותי, אבל יצאתי במטרה להתקדם. את האמת, אם יכירו או לא יכירו, זה לא משהו שיושב לי בראש. אני עובד קשה ומקווה שההתקדמות תגיע. אני רוצה להתקדם כמה שיותר, אם זה לקבוצות יותר גדולות... יש דברים שאני מפחד להגיד. דרך עבודה קשה אני רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר".

שחקן עירוני רמת השרון עשהאל בן שבת. קובי אליהו
אם הייתי עושה את העונות שעשיתי בקבוצה עם יותר חשיפה ויותר עוקבים, היום לא היו מרימים גבה/קובי אליהו

לא קל לבן שבת לדבר על פרשת ההימורים. "בחודשיים האחרונים אני עובר דברים לא קלים בכלל, ימים קשים מאוד. אני לא מאחל את זה לאף אחד, אבל אני מצליח להתנתק מהכל. אני עולה למגרש ושוכח למרות שזה לא קל. מה שקרה אתמול על המגרש שיפר לי את מצב הרוח חבל על הזמן וחלק מההתפרקות אחרי השער קשורה למה שאני מרגיש. אני מבחינתי רואה את הדברים שקורים בארץ וזה עושה לי רע, אבל אני ידע מי אני ומה אני. כל מה שקורה לא קשור אליי וזה הזוי בעיניי שמדברים עליי בקשר לפרשה הזאת. במיוחד כואב לי וקשה לי בגלל המשפחה שלי שמקבלת את הדברים בצורה קשה. אני ביוון ומנסה להתנתק ועל המגרש אני מצליח לעשות את זה".

יכול להיות שעזבת בגלל הפרשה?

"ההצעה מיוון הגיעה הרבה לפני כל מה שקרה. אחרי שהפרשה התפוצצה, הגעתי ליוון והשקט עשה לי טוב, להתרחק מכל הבלגן. טוב לי עם השקט, אבל אני לא יכול להגיד שזה היה חלק מהשיקול כי הייתי עובר כך או כך. זו התקדמות גדולה. אני פה בשקט שלי בלי כל הבלגן שקורה בארץ ואני שמח כי אם הייתי בארץ, זה היה הרבה יותר קשה".

ביוון שואלים על הנושא?

"אף אחד לא דיבר איתי, זה לא מעניין אנשים ואף אחד לא יאמין לדברים כאלה שלא היו ולא נבראו. מי שקרוב אליי יודע שזה הזוי לדבר על דברים כאלה בהקשר שלי".

מפחד שתיווצר סטיגמה סביבך?

"הנזק נעשה. אנחנו יודעים מה זה אנשים שקוראים דברים ורואים וגם כשהם לא מכירים את הבן אדם, הם חושבים מה שחושבים עליו. אני מקווה שיכירו אותי דרך העבודה הקשה ואני מאמין שכל זה ייגמר וייראו שלא היה לי קשר לזה כבר. עם יכולת טובה, כל הדברים ישתפרו ואנשים יסתכלו עליי בצורה אחרת ואולי לא תיווצר סטיגמה. קשרו אותי עם אנשים רעים שעשו דברים. זה הזוי".

החוזה עד סוף העונה עם אופציה לעונה נוספת. תחזור בקרוב לארץ?

"מבחינתי להמשיך עוד 10 שנים בחו"ל אם זה יהיה תלוי בי. אני מאחל לעצמי להמשיך ביכולת הטובה, להמשיך להתקדם ושבארץ כל הדבר ההזוי הזה ייגמר".

שחקן נבחרת ישראל ניר ביטון. ברני ארדוב
הפן המנטאלי ייכנס עכשיו לפעולה. ביטון/ברני ארדוב

נוחת: ניר ביטון (סלטיק)

שחקנים בנבחרת ישראל מספרים שדקות לפני הפציעה, ניר ביטון ביקש מאלי גוטמן להתחלף. הפעולה התעכבה, הקשר של סלטיק רדף אחרי שחקן יריב, חש כאב חד והבין מיד שלא מדובר בפציעה פשוטה. עוד לפני האבחון הסופי, ביטון ואנשי הנבחרת חששו ממה שאכן קרה - קרע במפשעה. הוא צפוי להיעדר מספר שבועות ובסלטיק מקווים שלא סיים את העונה. אלא שמבחינתו, הפציעה הגיעה בתזמון הכי גרוע שיכול להיות.

רגע לפני סגירת חלון ההעברות של חודש ינואר, מכרה סלטיק את קשרה ג'ו לדלי לקריסטל פאלאס מהפרמיירליג האנגלית במהלך שפינה מקום לביטון בהרכב. גם ההדחה הדי מביכה מול אברדין בגביע, במשחק בו ביטון לא שותף והמאמן ניל לנון התאכזב מאלו ששיחקו, עזרה לישראלי. ביטון רשם ארבעה משחקים מלאים והפך רשמית לבורג משמעותי במערך עד שהגיע הזימון לנבחרת וקטע את ההתקדמות.

"זו ההזדמנות הגדולה של ניר", אמר לנון לפני מספר שבועות. "יש עוד הרבה משחקים עד סוף העונה ונשתמש בו. אני רוצה לתת לו חמישה או שישה משחקים ברציפות כדי שיתאקלם בכדורגל הבריטי. הוא שיחק משחקים בודדים ועשה עבודה טובה, אבל כמו כל שחקן צעיר, התאקלמות לוקחת זמן. אנחנו מרגישים שהוא בנוי טוב ויש לו את הכישרון הדרוש ונמשיך לעבוד גם על החוזק המנטאלי".

הפן המנטאלי ייכנס עכשיו לפעולה. ביטון מאוכזב. אולי חש שחודשים של עבודה קשה, הסתגלות לסגנון המהיר יותר בסקוטלנד ולמזג האוויר ומלחמה על מקום בסגל ירדו לטמיון, אבל הוא צריך להתמקד בהחלמה וחזרה לעניינים. בסלטיק מחזיקים ממנו ורואים בו השקעה לטווח ארוך, לנון בישל אותו לאט וגם במשחקים בהם בחר ללכת עם שחקנים אחרים השתדל לשלב אותו גם למספר דקות כדי לקלוט אותו בתוך הקבוצה. הטיימינג אמנם רע, אבל לא אמור להוות יותר ממכשול קטן בדרך של ביטון להפוך לאחד השחקנים המובילים בסלטיק ובנבחרת ישראל.

השבוע שהיה

טל בן חיים שחקן סטנדרד ליאז' עם השוער אייג'י קוואשימה. GettyImages
מספיק טוב רק ללוזון אחד. בן חיים/GettyImages

המאזן הכולל: שלושה שערים (מונס דאבור, עדן בן בסט ועשהאל בן שבת) וארבעה בישולים (קובי מויאל, אלמוג כהן, משה אוחיון ועשהאל בן שבת). המשך ישיר לתקופה האחרונה.

מוכנים לקמפיין הבא: ביברס נאתכו, ליאור רפאלוב ורמי גרשון הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. עדן בן בסט (85), בן שהר (76) ותומר חמד (65) עלו מהספסל. מאור מליקסון (1) עלה מהספסל.

מתאוששים: גיא לוזון וסטנדרד ליאז' עצרו את רצף ההפסדים, רמי גרשון, חנן ממן ובוורן קרובים להבטחת ההישארות בליגה ובן שהר חגג ניצחון בכורה בארמיניה.

צל"ש השבוע: מונס דאבור לא עוצר. ארבעה שערים בארבעה משחקים ושער ניצחון יקר בדקה ה-90, החלוץ שעזב את מכבי תל אביב באמת לא יכול היה לבקש בכורה טובה יותר.

ביזאר השבוע: טל בן חיים הוקפץ בבהלה לנבחרת, שיחק 90 דקות כקפטן ולאחר מכן אפילו לא נכלל בסגל סטנדרד בניצחון על מכלן.

שימו לב ש: בנוסף לפציעה האיומה של רפי דהן, גם חסן אבו זייד הובהל לבית החולים עם חשש לפגיעה בברך. ג'ורדי מודאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully