וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטמן המוקטן: על הקשיים של עמרי אלטמן במכבי תל אביב

10.3.2014 / 14:20

בבאזל הוא נשבר, בליגה הוא מיואש. באנגליה הוא איבד המון קרדיט, אבל דווקא בנבחרת הצעירה הוא מוכיח את כל מה שדורשים ממנו בישראל. עמרי אלטמן הגיע בקיץ למכבי תל אביב כהברקה, אבל יותר מדי סיבות גורמות לו ולחבריו להבין שטעה. מה קרה שם באמת?

הדקה ה-43 במשחק בבאזל הייתה אולי העצובה ביותר של עמרי אלטמן מאז הצטרף למכבי תל אביב בקיץ. אלטמן פתח בהרכב ברגע האחרון בגלל פציעתו של ברק יצחקי, ולמאמן פאולו סוזה לא הייתה סבלנות לחכות למחצית. שתי דקות להפסקה אלטמן הוחלף בניקולה מיטרוביץ', וכשירד לספסל סינן לעצמו כמה מילים ונראה מאוד מתוסכל. אחד השחקנים חידד את ההגדרה: "זה אפילו לא נקרא מתוסכל. הוא היה עצוב, הרגיש שהוא לא מקבל קרדיט בליגה ומאוד רצה את זה. הוא לא התכונן לשחק, נכנס לא מוכן וקיבל עוד בום עם החילוף, שאיך שלא מסתכלים עליו הוא משפיל גם אם המאמן לא התכוון לזה".

אלטמן הגיע למכבי תל אביב בקיץ כחוליה משלימה בהתקפת הקבוצה ולא היה מתוכנן להיות שחקן הרכב, אך עדיין ציפה לקבל יותר קרדיט, לפחות במשחקי הליגה. באירופה סוזה נתן לכישרון הצעיר קרדיט גדול יחסית, אך במשחקי הליגה אלטמן כמעט ואינו קיים. גם הפציעות לא מהוות תירוץ לכמות כל כך נמוכה של דקות משחק בליגה, כפי שתראו בטבלה למטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

הנתון אינו מקרי. בלא מעט משחקים באירופה סוזה אוהב את המחוייבות הטאקטית של אלטמן על פני זאת של טל בן חיים, לדוגמא. בן חיים פתח רק בארבעה משחקים באירופה, ואפילו לאחר הפציעה של יצחקי, כשסוזה היה צריך לקבל החלטה מהירה של אינסטינקט, הבחירה הייתה אלטמן. שחקן במכבי הוסיף ואמר: "בתחילת העונה נראה היה שאלטמן הוא מהפייבוריטים של סוזה. אי אפשר להגיד שהוא לא אוהב אותו או מחזיק ממנו, הוא נתן לו לפתוח לפני בן חיים וזה אומר הכול. הוא עדיין צעיר ועובר את התהליך שלו, ובקבוצה עם לחץ כמו מכבי תל אביב, במצבים כאלה מעדיפים מנוסים שנותנים תוצרת עם גולים ובישולים".

בנוגע לשערים ובישולים המצב של אלטמן אינו מזהיר. באירופה עומד השחקן על בישול אחד נגד גיורי ואפס שערים, בליגה המאזן שלו מאופס. אותו שחקן חזר והסביר: "באירופה אנחנו מתרכזים טקטית ביריבות ואיך לעצור אותן, בארץ עובדים על תקיפה עם כמה שיותר שחקנים, שניים בכנפיים שכל הזמן למעלה ומנסים לשבור את היריב, אז טבעי שהצוות המקצועי יעדיף שחקנים מנוסים יותר ששוים גולים ויכריעו משחקים. אפילו דור מיכה נפגע מזה הרבה פעמים".

עומרי אלטמן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כשצריך לתקוף הוא על הספסל. אלטמן/ברני ארדוב

בסביבתו של השחקן החשש הוא אחר. לאחר מה שהיה בבאזל היה חשש כי סוזה יאבד את האמון באלטמן וייבש אותו בהמשך העונה: "נגמר אירופה. אם הוא יקבל בליגה דקות כמו שקיבל עד עכשיו, הוא לא יוכל לבוא לידי ביטוי וירגיש שבזבז עונה", אומרים בסביבתו.

אלטמן כבר לא שייך לפולהאם. הוא השתחרר מהקבוצה האנגלית וחתם במכבי תל אביב עד לתום העונה עם אופציה לשני הצדדים. הכול נעשה מתוך ריספקט וכבוד הדדי, ובסוף העונה יוחלט אם מכבי תממש את האופציה. גם לשחקן, כמובן, יהיה מה לומר בנושא. על פניו, קשה להאמין שמכבי תל אביב תרצה לוותר על אלטמן. הוא אולי לא פרח עדיין השנה, אך עדיין מדובר באחד הכשרונות הגדולים בדור הצעיר של הכדורגל הישראלי.

היה מעט מוזר לשמוע שפולהאם ויתרה על אלטמן. סוכן השחקנים הבריטי ג'רום אנדרסון הסביר: "היה לו שם של כישרון צעיר, אבל לא יותר מזה. בליגה האנגלית, גם ברמת הפרמיירליג וגם ברמת הצ'מפיונשיפ, יש אינספור כשרונות ואם שחקן הוא לא יוצא דופן בגיל צעיר, לא עושים יותר מדי מאמצים להשאיר אותו אם הוא רוצה לעזוב. כמה ישראלים הצליחו באנגליה? רק ברקוביץ' ובניון, שהיו בעלי כישרון יוצא דופן".

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ייתן עוד צ'אנס או שיגרום לשחקן להרגיש שבזבז עונה? סוזה/קובי אליהו

מקצועית, אלטמן מרגיש מצויין במדי הנבחרת הצעירה. הוא מקבל שם קרדיט גדול ונחשב לאחד מעמודי התווך שלה. במשחקה של הנבחרת בהולנד בשבוע שעבר הקשר-חלוץ היה המצטיין במשחק יחד עם קני סייף. קפטן הנבחרת אלי דסה סיפר על אלטמן: "במחצית הראשונה יותר התגוננו. כשעמרי וקני סייף נכנסו בתחילת המחצית השנייה השתלטנו על המשחק, הם עשו מה שהם רוצים על המגרש, ההולנדים לא הצליחו לעצור אותם. עמרי הכין לקני את השער והם עשו עוד 3-4 מהלכים דומים שכמעט הסתיימו בגול. הם שלטו במשחק באופן מוחלט".

ההסבר פשוט ומתחיל ונגמר בביטחון, בעיקר בסיטואציית הקיירה של אלטמן. אלטמן לא עבר שום שלב לחץ משמעותי לפני מכבי תל אביב. ביחס לשאר שחקני ההתקפה הוא עדיין בוסר. בקבוצה אמרו השבוע: "לאלטמן אין המרפקים שיש לשחקני ההתקפה האחרים, אנשים כאן באים לקחת בלי לראות ממטר. כל שחקן כאן עבר משהו גדול לפני מכבי. אם טל בן חיים היה מגיע ישר ממכבי פתח תקוה הוא היה קורס, השנה בהפועל חישלה אותו, לימדה אותו מה זה מועדון גדול ולחץ. אלטמן בשנה הראשונה שלו ולא צריך לייצר רף ציפיות סביבו. צריך לתת לו לעבור אותה בשלום".

ואולי זאת הנקודה. אולי אלטמן היה צריך לעבור שלב ביניים לפני מכבי תל אביב, קבוצה שתבטיח לו דקות משחק ובה יוכל להתחשל לפני שהוא חוזר להתמודדות על דקות משחק. מאמנו של אלטמן בנבחרת הנוער אלי אוחנה משוכנע כי הכול עניין של זמן: "אלטמן כישרון גדול, בוגר ואין לי ספק שהוא יעשה קריירה יפה. גם אני הרמתי גבה כשהגיע למכבי תל אביב בקיץ, כי אני חושב שהוא חייב את דקות המשחק. לא נכון לו להתייבש כל כך. אם בדור מיכה אני חושב שההרכב-ספסל פוגע בו, המקרה של אלטמן גרוע יותר, משום שהוא הוא ממש לא נמצא בשלב שהוא צריך לחמם ספסל. מצד שני, אפשר להבין את סוזה, יש לו בסגל שחקנים איכותיים ומנוסים ששווים עבורו תוצאות. ההעדפה שלו ברורה".

מאמן נבחרת הנוער של ישראל, אלי אוחנה. מגד גוזני
"הוא לא נמצא בשלב שהוא צריך לחמם ספסל". אוחנה/מגד גוזני

אגב, בניגוד לרושם שנוצר, אולי, חברתית אלטמן חזק בעניינים: "הוא מסתדר מצוין", אומרים בקבוצה, "לא אאוטסיידר כפי שאולי חושבים, הוא יודע להתחבר לכולם ולהיות אחד מהחבר'ה. אולי לקח לו קצת זמן בהתחלה, אבל מהר מאוד הוא התאקלם". אלטמן מאוד אוהב את ברק יצחקי, מסתכל עליו ברמה של הערצה. לאחר שיצחקי נפצע, בשיחה עם מספר שחקנים נאמר לאלטמן כי עכשיו, אחרי הפציעה של יצחקי והעזיבה של מונס דאבור, הוא צריך לנצל את זה ולקבל יותר דקות והוא ענה "בלי ברק זה לא אותו דבר". עם כל האהבה ליצחקי, אלטמן חייב להבין שאחרי הפציעה שלו והעזיבה של מונס הוא צפוי גם בפלייאוף לזכות לדקות משחק שעשויות להיות מכריעות במאבק האליפות. הוא חייב להתחשל ולהתמודד במצבי לחץ אמיתיים ולהגיע לקיץ עם תובנות ברורות, לפני ההחלטה שלו לאן לכוון את הקריירה בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully