וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי שבחון: "טוב שהשחקנים המעורבים הוזזו הצידה"

פרשת ההימורים, הבעיות, חדר ההלבשה וחיים שאבו והצעירים. יוסי שבחון עם ניתוח מעמיק למצב של רמת השרון. הראיון המלא

ברני ארדוב

קשר הפועל ניר רמת השרון יוסי שבחון התארח הבוקר (ראשון) באולפן "תמונת מחזור" לדבר על מאבקי התחתית, על כדורגל בצל פרשת ההימורים שאופפת את המועדון ועל הדברים הטובים במועדון הכי מושמץ בליגת העל. הראיון המלא.

"באני במטרה לנצח את מכבי פתח תקוה, אבל אחרי שאתה בפיגור של 2:0 אחרי כמה דקות וחוזר ל-2:2, שוב כובשים נגדך ושוב אתה חוזר לקראת הסיום אז אי אפשר להגיד שלא יצאנו מרוצים. היינו יותר טובים במשחק הזה, אבל אנחנו מרוצים מהנקודה. לא היה משחק קל".

3:3 זה לא משחק תחתית טיפוסי. אתם מסרבים להיכנע.

"רמת השרון לא הולכת להרים ידיים ואם מישהו חשב אחרת, הוא טועה. יש משהו במועדון הזה. ידענו מראש שלא נלקק דבש בליגה וזה הפך אותנו מוכנים למצב. גם השחקנים וגם המאמן ובמיוחד הוא לא מרימים ידיים. חיים שאבו כל הזמן מזכיר לנו את זה ואני מבטיח שתראו אותנו עד הדקה האחרונה עושים הכול כדי להישאר בליגה".

יוסי שבחון באולפן תמונת מחזור. ברני ארדוב
רמת השרון לא הולכת להרים ידיים ואם מישהו חשב אחרת, הוא טועה. שבחון/ברני ארדוב

קני סייף שחקן צעיר שמקבל את הבמה ולוקח את הצ'אנס בשתי ידיים.

"קני הוא אחד מהצעירים היותר טובים שיש קבוצה לצד בן בן יאיר ובן רייכרט. חיים נותן להם ביטחון מלא וגם אנחנו. יש שילוב טוב בינינו לבינם. הם לא מרגישים שהם מאויימים על ידי מישהו ויש להם חופש פעולה גם בהתקפה והם עושים את זה. לא קל לקחת את ההזדמנות, אבל הם עושים את זה וצריך להצדיע להם".

אתם סופגים בממוצע שני שערים למשחק. לא קל להישאר בליגה כשסופגים כל כך הרבה.

"נכון, בגלל כמות השערים שספגנו אנחנו במקום הזה. קרה משהו לקבוצה והיא עברה תהליך. התחלנו מאוד גרוע, רצינו לעצור את הסחף וחשבנו איך לא להפסיד, לשמור על השער וכמה שפחות לקבל. לא חשבנו על משחק התקפי ולשחק וככל שהעונה התקדמה רמת השרון משחקת יותר טוב ולא משנה באיזה מגרש. באנו לטדי ולא סגרנו את המשחק, באנו למכבי חיפה ושיחקנו התקפי. גם במשחק תחתית לחוץ אתמול, באנו ועשינו צירופי מסירות. אחרי שראיתי את כל הקבוצות שנלחמנו מולם, אני יכול להגיד בוודאות שאין קבוצה בתחתית שיותר טובה מרמת השרון ולכן הסיכויים שלנו להישאר שווים".

זנדברג, קובי מוסא ואתה בתפקיד המבוגרים האחראיים. איך אתה רואה את התפקיד שלך?

"מצפים ממני מקצועית להביא שזה בישולים, שערים ולשפר את משחק הנעת הכדור של הקבוצה. צעירים פועלים לפי הרגש ויש מצבים בעונה שצריך לשחק עם ההיגיון ופחות עם הלב ובשביל זה אנחנו שם - לעזור להם לקבל החלטות יותר טובות".

נדדת בין קבוצות. נראה שיש לך מקום שנוח לך וטוב לך להיות בו. מרגישים שאתה יותר נהנה השנה.

"הייתה לי שנה לא פשוטה במכבי נתניה, לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מנטאלית. הייתה אווירה לא כל כך טובה והשחקנים לא היו מחוברים. השנה זה הפוך ב-180 מעלות. אנחנו באים לחדר הלבשה כאילו באנו לבית שני. האווירה טובה בין השחקנים ואני אישית כשאני רואה שחקן טוב עם פוטנציאל אני רק רוצה לפרגן ולהפוך אותו לשחקן יותר טוב. אם יש לי הזדמנות לעשות את זה עם שחקנים בקבוצה שלי, זה עוד יותר טוב".

שחקני הפועל ניר רמת השרון קני סייף (משמאל) קובי מוסא. ברני ארדוב
יש שילוב טוב בינינו לבינם. סייף עם מוסא/ברני ארדוב

אתה מדבר על אווירה טובה, אבל מתחילת העונה אנחנו מדברים על דברים שמסביב. יש הרגשה שהפכו אתכם לבית שאן וכולם רוצים שתרדו ליגה.

"אמת. הקבוצה סופגת מהלומות במגרש וגם מחוץ למגרש ודווקא בזמן הזה לא שמעת מילה אחת רעה משחקן על שחקן ובטח לא מהמאמן. אף פעם לא שמעת את חיים מאשים בתקשורת את ההגנה, את ההתקפה, את הקישור. זה מראה שמשהו טוב קורה בקבוצה. עם כל הבעיות, הקבוצה בריאה מאוד. עברנו הרבה בעיות - לא קיבלנו משכורות, היה חשד שמישהו מתוך הקבוצה מכר אותנו - אבל השחקנים לוקחים כל החלטה פה אחד. אנחנו נפגשים לערבי גיבוש בלי שזה מתוכנן על ידי המאמן. יש אווירה טובה וזה משהו שייתן לנו יתרון לקראת הסיבוב השלישי. כשאנחנו במצב רע ועם הגב לקיר, אחד תומך בשני".

איך אתם מתפקדים בצל הפרשה?

"קודם כל השחקנים שהיו מעורבים בפרשה - גם מאיר וגם עשהאל בן שבת - הוזזו הצידה מיד כשהועלו החשדות. היו הרבה שמועות בכדורגל הישראלי ואתם יודעים איך זה נגמר בסוף: זה בלון שמתנפח ונעלם. כל עוד לא הוכיחו את אשמתם אי אפשר להצביע עליהם שהם מכרו את המשחק. הם לא בקבוצה ולא צריך להתעסק בזה".

אתה בטוח שאין עוד אף אחד?

"השאלה לא רלוונטית. אין ספק בכשירות של השחקנים".

בהנחה ותוכח אשמתו של שחקן זה או אחר, איך תרגיש?

"אם יוכח ששחקן מכר משחק של הקבוצה שלו, זו העבירה הכי חמורה בספורט והוא יצטרך להיענש בכל חומרת הדין".

כשהתפוצצה הפרשה, על מה דיברתם בחדר ההלבשה? ניסיתם להיזכר במשחקים החשודים?

"אתה חי את זה ורואה את זה בשידורים ובתקשורת. מראים את המשחקים של הקבוצה ולא מפסיקים לדבר על זה וברור שדיברנו גם בחדר ההלבשה. היו שמועות, אבל היה מרחק גדול בין מה שידענו למה שקרה. פתאום נופל עליך דבר כזה וזה לא פשוט. מה שיפה ברמת השרון, שגם דני לאופר וגם חיים שאבו בלי להאשים אף אחד הזיזו הצידה את השחקנים המעורבים. הם לא היו בחדר ההלבשה ולא נפגשנו איתם. לא היינו צריכים להתעסק בהם ולא הרגשנו אי נעימות בחדר ההלבשה. רמת השרון טיפלה בזה בסדר ועכשיו המשטרה מטפלת בזה. התגברנו על הפרשה".

הפרשה עדיין כעננה מעל המועדון. זה ימשיך ללוות אתכם בפלייאוף?

"זה משהו שלא ישפיע על הקבוצה. גם אנחנו וגם המאמן יודעים לעשות את ההפרדה וזה לא יהווה תירוץ ליכולת או חלילה אם נרד ליגה. אני גם מקווה שהנקודות שלקחו או לא לקחו לנו לא יחרצו את גורל הקבוצה".

שחקן רמת השרון מאיר גבאי יוצא מבדיקת פוליגרף. מגד גוזני
מה שיפה ברמת השרון, שגם דני לאופר וגם חיים שאבו בלי להאשים אף אחד הזיזו הצידה את השחקנים המעורבים. הם לא היו בחדר ההלבשה ולא נפגשנו איתם. גבאי/מגד גוזני

בוא נדבר על הפלייאוף התחתון. איך אתה רואה את המאבקים הצפויים?

"במשחקי תחתית לאו דווקא הקבוצה שמקצועית יותר טובה לוקחת את הנקודות, להבדיל ממשחקי צמרת. בתחתית הרבה קבוצות באות לא להפסיד, לסגור משחק ולשבש את המשחק של היריבה במיוחד במשחקי חוץ. בתחתית אתה צריך שחקנים שיודעים להבקיע שערים וכמה שיותר שקט מהמאמן וההנהלה ופחות לחץ, כי המשחקים גם ככה לחוצים. שחקנים צריכים את הרוגע והשקט כדי שיבואו למשחק מוכנים ויראו מה שהם יודעים".

רמת השרון תישאר בליגה?

"אני מאמין שכן".

שתי האקסיות שלך מכבי תל אביב ובאר שבע נאבקות על האליפות. באר שבע יכולה לתת פייט?

"בשני המועדונים יש לחץ גדול, אבל הלחץ במכבי תל אביב קצת יותר גדול. עד עכשיו באר שבע עושה עונה מעבר לכל הציפיות, מבחינה קבוצתית ואישית. שחקנים כמו מאור, אליניב ודובב גבאי משחקים נהדר. אם הם הגיעו עד עכשיו, הם ימשיכו לתת פייט ואין סימן שאלה. מכבי יצטרכו לדעת שיש קבוצה שנושפת בעורף שלהם ולא תוותר. מה שטוב בסיבוב השלישי בתחתית ובצמרת הוא שאתה מתמודד מול הקבוצות שמולך ואתה תלוי בעצמך".

רז משולם עוזר מאמן הפועל ניר רמת השרון. ברני ארדוב
הפרשה לא תשפיע על הקבוצה. שבחון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully