וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעז להיות זלאטן: דירוג המצטיינים השבועי באירופה

10.3.2014 / 14:00

הצייד ההולנדי, מלך הפנדלים הגרמני והאיש שהעלים את ניימאר - כולם לא מתקרבים אפילו לזלאטן איברהימוביץ', שכובש את פסגת דירוג המצטיינים. עם שלל שיאים, שערים ותרגילי קונג-פו קסומים, כבר אין ספק: השחקן הכי מרגש באירופה נמצא בעיצומה של העונה הכי מרגשת בקריירה

שחקני צ'לסי, אדן הזאר, סמואל אטו. רויטרס
למי קראתם זקן? סמואל אטו עם חגיגת השבוע/רויטרס

10. סטפנו אוקאקה - סמפדוריה

זוכרים אותו? כשהיה בן 16, החלוץ הניגרי שנולד באיטליה כבר ערך את הבכורה במדי רומא. הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר שלובש את מדי הג'אלורוסי במסגרת אירופית וגם כבש באותה עונה, אבל לא ביצע בהמשך את הפריצה המיוחלת, למרות שעבר דרך הנבחרות הצעירות של איטליה. אחרי שש תקופות השאלה שונות וקדנציה כושלת בפארמה, סטפנו אוקאקה עבר ביום האחרון של ינואר לסמפדוריה . באיטליה גיחכו על העסקה, אבל כעת תורו של אוקאקה לצחוק. החלוץ בן ה-24 פתח בהרכב סמפדוריה בשלושה משחקים, והיא ניצחה בכולם. אחרי שכבש את שער הבכורה ב-0:2 בחוץ על טורינו, אוקאקה סייע לסמפ להפוך פיגור 2:0 מול ליבורנו לניצחון גדול 2:4. הוא הבקיע את השער השלישי בבעיטה מרחוק ובחלוף שבע דקות בישל למנולו גביאדיני, לפני שזכה לסטנדינג אוביישן מפתיע למדי במראסי. ההימור של סינישה מיכאילוביץ' השתלם. סמפדוריה תהיה בסרייה A גם בעונה הבאה.

9. סמואל אטו - צ'לסי

היום, בדיוק היום חוגג סמואל אטו את יום הולדתו ה-33. לא 35, ז'וזה - 33. אחרי שמוריניו התבדח על חשבונו, יצר סערה (שהובילה לשמועות כי השחקן נולד בכלל ב-1974) והתנצל, הגיעה התשובה של אטו לכל הסיפור. החלוץ הקמרוני עלה ממש ברגע האחרון בעקבות פציעה של פרננדו טורס, ושיחק כמו בן 23. אטו היה גדול על הגנת טוטנהאם ובמחצית השנייה גם שבר את הקרח עם בעיטה בין רגליו של הוגו לוריס, לפני שסחט את הפנדל והאדום שסגרו את הסיפור. צ'לסי ניצחה 0:4 והגדילה את יתרונה בפסגה לשבע נקודות, כשהחלוץ ציין את שער הליגה השביעי שלו העונה (כולם בסטמפורד ברידג') וה-300 בקריירה, ובעיקר סיפק את החגיגה היצירתית של סוף השבוע. אתם תקראו לו זקן, הוא יקרע אתכם מצחוק.

אנטוניו רוקאבינה שחקן ויאדוליד לפני פדרו שחקן ברצלונה. GettyImages
לתקשורת בברצלונה הוא הזכיר את קאפו. אנטוניו רוקאבינה לפני פדרו/GettyImages

8. אנטוניו רוקאבינה - ויאדוליד

מבין כל שחקני ההרכב של ויאדוליד, רק אחד שיחק במדי נבחרתו באמצע השבוע. אנטוניו רוקאבינה אמור היה להיות העייף מכולם, אך דווקא הוא היה חתום על אחת התצוגות הטובות ביותר של מגן כלשהו העונה בלה ליגה והוביל את ויאדוליד ל-0:1 מפתיע על ברצלונה. על המגן הסרבי בן ה-30 הוטלה המשימה לעצור את ניימאר. הברזילאי כיכב עם שלושער בניצחונה של ברזיל בדרום אפריקה, אבל מול רוקאבינה הנמרץ לא יצר פעולה חיובית אחת. המגן הימני נטרל אותו לחלוטין, ניצח במאבקים הישירים וגם לא חשש לצאת קדימה עם גיחות שלתקשורת הקטלאנית הזכירו את אלוף העולם קאפו. ויאדוליד עם ניצחון ראשון על ברצלונה מאז אוקטובר 2002, בארסה עם הפסד חוץ שני ברציפות לראשונה זה שש שנים ורוקאבינה עם ההופעה הכי טובה שלו מאז המעבר לספרד.

7. דויד וייה - אתלטיקו מדריד

הוא אולי לא מהיר כבעבר, פחות מורגש במשחק וגם נפצע לעתים קרובות, אבל דויד וייה לא שכח להבקיע. בהיעדרו של דייגו קוסטה המוצהב, כל הנטל בהתקפה נפל על מלך שערי נבחרת ספרד בכל הזמנים. זה החזיר אותו לימיו בסראגוסה ואפילו ולנסיה. התלות הזו רק עושה לו טוב. אז וייה, שוב, אולי נגע ארבע פעמים בלבד בכדור במחצית הראשונה, אך לאחר ההפסקה עט על הטרף והבקיע פעמיים תוך שלוש דקות ב-0:2 על סלטה ויגו. ההגנה המקומית חילקה מתנות, אז "אל גואחה" אמר תודה וסימן וי גם על אצטדיון בלאידוס - המגרש ה-26 בו הוא כובש שער במסגרת הליגה הספרדית. אתלטיקו עדיין נושפת בעורפה של ריאל מדריד, בעוד וייה, בלי שאף אחד ישים לב, הגיע ל-13 שערים ומוביל יחד עם פדרו את טבלת הכובשים תוצרת ספרד. כן, דייגו קוסטה הוא ברזילאי.

ברנד לנו שוער לברקוזן. GettyImages
עצר חמישה מששת הפנדלים שנבעטו מולו העונה. ברנד לנו/GettyImages

6. אמרסון בויס - וויגאן

אחד המקומות בדירוג היה שמור ללוק שואו הנהדר מסאות'המפטון, אבל כשמנצ'סטר סיטי נתקלת בוויגאן כל הקלפים נטרפים מחדש. הפסד הגביע האחרון של וויגאן היה בינואר 2012, ללא אחרת מאשר סווינדון טאון. מאז, היא בלתי ניתנת לעצירה במפעל העתיק של הכדורגל האנגלי. גם כקבוצת ליגת המשנה, וויגאן שבה להכות בסיטיזנס, שכאילו חוו את טראומת גמר הגביע מחדש. סיטי כבר חשבה שהסיפור נסגר בזכות ה-0:5 בגביע הליגה בספטמבר, אך הפעם הלאטיקס הגדילו לעשות עם ניצחון חוץ 1:2 ברבע גמר הגביע. חמישה שרידים מהנפת הגביע בוומבלי היו על המגרש גם הפעם, כאשר מעל כולם היה הקפטן אמרסון בויס. הבלם בן ה-34, בעונתו השמינית במועדון, היה הראשון לכל כדורי הגובה, הנהיג את ההגנה ומנע שער בטוח מאדין דז'קו עם חילוץ נדיר בדקה ה-84. גארי ליניקר קרא לגלישה ההירואית הזו "חסימת המאה" והתקשורת האנגליה יצאה מגדרה בפרגונים לשחקן שבעבר היה מקור ללא מעט בדיחות. עכשיו הוא חוזר לעוד ביקור בוומבלי, הפעם מול ארסנל אותה אהד בילדותו.

5. ברנד לנו - לברקוזן

סבולץ' הוסטי הבקיע בעונה שעברה שני פנדלים במשחק אחד לרשת של ברנד לנו והעניק להאנובר ניצחון 2:3 על לברקוזן. למעשה, ההונגרי החזיק במאה אחוזי הצלחה מהנקודה הלבנה בבונדסליגה, עד שפגש שוב את לנו. השוער בן ה-22 החליט לעשות סוף לרצף ההפסדים של לברקוזן, וכבר אחרי חמש דקות עצר את הפנדל של הוסטי ושיפר את המאזן המדהים שלו. עד כמה מדהים? שישה פנדלים נשרקו לחובת לברקוזן העונה, לנו עצר חמישה (!) מהם, כולל ארבעת האחרונים. הוא רחוק כעת רק הדיפה אחת משיא שש העצירות שקבע תומאס זאנדר ב-1979/80 במדי מינכן 1860, אבל זה לא היה הסוף. השוער הגרמני שמר על ה-1:1 עם שלוש הצלות נוספות במחצית השנייה והגיע לשיאו עם עצירה מול ארטיום רודנבס בדקה ה-89. "למזלנו, יש לנו שוער סנסציוני", סיכם המנהל הספורטיבי רודי פלר. בלברקוזן כבר הכתירו את מלך הפנדלים.

סטיבן קולקר שחקן קרדיף סיטי. GettyImages
האיש שישאיר את קרדיף בליגה? סטיבן קולקר/GettyImages

4. סטיבן קולקר - קרדיף סיטי

"הוא בן 22, הוא מנהיג, כדורגלן מאוד מוכשר, אבל מעל הכול הוא שחקן הגנה, ואת זה הוא עשה בצורה פנטסטית", כך החמיא אולה גונאר סולשיאר לקפטן שלו סטיבן קולקר, שהצטיין בקרב התחתית החשוב בו ניצחה קרדיף סיטי 1:3 את פולהאם. הבלם שהגיע בקיץ מטוטנהאם במטרה לשחק באופן קבוע, הפך לקפטן של קרדיף והצליח לתפוס מקום בסגל נבחרת אנגליה. אחרי שכבש לרשת פולהאם בניצחון החוץ 1:2 בסיבוב הראשון, קולקר עשה זאת שוב, רק הפעם עם צמד. הבלם האנגלי דחק מקרוב את הראשון ושם את הראש לאחר מכן כדי לבטל את שער השוויון של לואיס הולטבי. תוסיפו לכך סגירה מצוינת של קוסטאס מיטרוגלו וכן 10 הרחקות כדור ושתי חטיפות, ותבינו מדוע סולשיאר הרעיף שבחים. ארבעת שעריו של קולקר העונה שווים לקרדיף תשע נקודות ולמעשה השאירו לה תקווה לשרוד. פולהאם, לעומת זאת, נראית כמי שזקוקה לנס.

3. תומאס מולר - באיירן מינכן

אחרי שלא היה בסגל ב-1:5 של באיירן מינכן על שאלקה בגלל פציעה קלה, תומאס מולר הוצב כחלוץ החוד ורצה להוכיח לפפ גווארדיולה שמקומו בהרכב, בכל עמדה שהיא. הוא חשב שכבש את השוויון לרשת וולפסבורג, אך עם העלייה למחצית השנייה שוחח עם השופט והבין כי השער נרשם לזכות ג'רדאן שאקירי. "הוא אמר שהשער לא שלי, זה רק הדליק אותי עוד יותר". אז מולר עלה נחוש למחצית השנייה והתפוצץ יחד עם באיירן כולה בדרך לניצחון ליגה 16 ברציפות, 1:6 דורסני דווקא מול יריבה שעשתה לאלופה חיים קשים בשעה הראשונה. הזאבים הוציאו חמישה כדורים מהרשת בין הדקות 63-80, כאשר מולר היה זה שהחל בבליץ שהשלים את המהפך וגם חתם אותו עם שער שני ובישול למריו מנדז'וקיץ'. היה זה צמד שני ברציפות של מולר, אחרי שעשה זאת גם במשחק החוץ הקודם מול האנובר. כעת חסר לו רק שער אחד כדי להשוות את הישג השיא שלו בליגה. עוד שיא בעונה בה הבווארים לועגים לשיאים של עצמם.

קלאס יאן הונטלאר שחקן שאלקה חוגג. רויטרס
מתמקד בשלושער ולא בפנדל המוחמץ. קלאס יאן הונטלאר/רויטרס

2. קלאס יאן הונטלאר - שאלקה

אז מה יזכור קלאס יאן הונטלאר מהניצחון על הופנהיים: את השלושער ה-14 בקריירה או את הפנדל העלוב שבעט לידיו של קואן קסטלס? שאלקה נקמה בהופנהיים על ההדחה מהגביע עם 0:4 מוחץ, כשהחלוץ ההולנדי היה במוקד העניינים עם שני שערים יפים כבר אחרי 28 דקות. בדקה ה-31 הוא יכול היה להשלים שלושער, אך היה חתום על אחד מביצועי הפאננקה המגוחכים שנראו לאחרונה ובסיום טען: "סבלתי מהתכווצות, באמת". בכל מקרה, אותה "התכווצות" מסתורית עברה והצייד השיג את השער הנוסף שסידר לו את כדור המשחק בעקבות השלושער השלישי במדי שאלקה. תשעה משחקי ליגה, שבעה שערים - אין ספק שהפציעה כבר מאחורי הונטלאר, שמקדים את מריו מנדז'וקיץ' ורוברט לבנדובסקי עם ממוצע של 0.78 שערים למשחק. גם שאלקה שכחה מהתבוסות הקשות לריאל ובאיירן, וחזרה למאבק על המקום השני. בגלל הפנדל, גם הונטלאר יצטרך להסתפק במקום השני בדירוג שלנו.

1. זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

מסכן אסקיאל לאבצי. הוא כבש בשלושה מארבעת המחזורים האחרונים, הרוויח עוד שבוע בהרכב בזמן שאדינסון קבאני משלים את גירושיו באורוגוואי ואפילו חגג צמד ראשון בליגה הצרפתית. ובכל זאת, כולם מדברים רק על זלאטן איברהימוביץ'. החלוץ השבדי לא משאיר מקום לספק. הוא הסופרסטאר היחיד שלא רק רודף אחר המספרים, אלא חושב על הצופה ומנסה מדי משחק לארגן כמה רגעי קסם. העונה הוא מצליח לרגש אפילו יותר מבעונה שעברה וגם מספק השראה לאחרים עם המוטו הנפלא "Dare to Zlatan" (בתרגום חופשי: תעז להיות זלאטן). ראיתם את הגולאסו של בלס מטוידי לרשת הולנד? גם הוא למד מזלאטן. הקהל בקורסיקה חזה במאסטרו נוגח לרשת באסטיה את שערו ה-23 העונה בליגה וה-100 של פריס סן ז'רמן בכל המסגרות כבר אחרי שש דקות, אך הדובדבן הגיע בדקה ה-19. שוב בסגנון קונג-פו. זלאטן קפץ לעבר כדור במרכז המגרש והסיט אותו קדימה באקרובטיות עם העקב, היישר לעבר לאבצי שדאג לא לקלקל ומצא את הרשת. הארגנטינאי קיבל עוד אסיסט מאיברהימוביץ' לקראת הסיום, קבע 0:3 ואפשר לכוכב הכי גדול שידעה הליגה הצרפתית לבסס את מעמדו גם כמלך הבישולים (12). זלאטן נהנה, הקהל נהנה. כמה חבל שהוא לא יהיה בברזיל.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
מענה את ההגנות, מהנה את הקהל. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully