וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'רד קילטי: "אני על גג העולם, הוכחתי משהו"

האצן הלבן ריצ'רד קילטי הפתיע בגדול כשניצח בגמר ריצת ה-60 מטרים באליפות העולם. פירסון הפסידה, ולאסיץ' אכזבה

יומה השני של אליפות העולם באולם באתלטיקה הביא איתו את הגמרים הראשונים וגם לא מעט הפתעות. הגדולה שבהן נרשמה בריצת הגמר ל-60 מטרים לגברים, שבה ניצח ריצ'רד קילטי הבריטי. האצן הלבן בן ה-24 המכונה "טיסייד טורנאדו" היה יחסית אלמוני מחוץ לבריטניה. הוא השיג תוצאות טובות בתחרויות לנוער ולצעירים, אבל לא התקבל לסגל הבריטי למשחקי לונדון 2012 למרות שקבע קריטריון, וזה בגלל שלא הצליח בתחרות שהוגדרה כמכרעת. מאז הוא שיפר את שיאו האישי ב-100 מטרים ל-10:10 שניות, ואפילו שקל לייצג את אירלנד במקום בריטניה אבל חזר בו. ובכל זאת, גם לאליפות העולם באולם הוא לא היה אמור לצאת, אבל החליף ברגע האחרון את חברו לנבחרת ג'יימס דסאולו, שהיה החורף הספרינטר המהיר בעולם ב-60 מטרים עם 6.47 שניות.

אז בסופו של דבר קילטי הצליח לנצל את היעדרותו של דסאולו כמו גם של ג'רמי ויקו הצרפתי, וגבר עלך שמות אחרים כמו מרווין ברייסי, דווין צ'יימברס ונסטה קרטר כדי לנצח בסופוט בזמן של 6.49 שניות, שיא אישי עבורו. "פעם אמרתי להורים שלי שיום אחד אהיה אלוף עולם והנה סוף סוף עשיתי את זה,, אמר קילטי והוסיף: "אני על גג העולם, וגם הוכחתי משהו לאנשים שלא בחרו בי פעם". ברייסי האמריקאי זכה במדליית הכסף עם 6.51 שניות ופמי אוגונדה שמייצג את קטאר סיים שלישי (6.52 שניות). אגב, קילטי הוא האצן הלבן השני בהיסטוריה שזוכה בריצת 60 המטרים באליפות העולם, הראשון היה הרלאבוס פפאדיאס שעשה זאת ב-1997.

ריצ'רד קילטי אצן בריטי חוגג ניצחון בריצת ה-60 מטרים באליפות העולם באולם באתלטיקה. GettyImages
"אני על גג העולם, הוכחתי משהו". צ'רלס קילטי/GettyImages

הפתעה נוספת נרשמה בריצת ה-60 משוכות לנשים, האלופה האולימפית מאוסטרליה, סאלי פירסון, הגיעה כפייבוריטית לניצחון וגם כמחזיקת תוצאת השנה בעולם, אבל ניה עלי האמריקאית הוכיחה שלפחות בריצת משוכות קצרה היא כנראה טובה יותר וניצחה בזמן של 7.80 שניות, כשהיא מקדימה את האוסטרלית ב-5 מאיות. טיפאני פורטר הבריטית זכתה במדליית הארד עם 7.86 שניות.

ריצת הגמר ל-400 מטרים התעלתה לרמה גבוהה יחסית ובסיומה ראינו אלוף עולם חדש, פאבל מסלק הצ'כי שהוא גם אלוף אירופה ושעצר את השעון בשיא אישי עבורו, 45.24 שניות. כריס בראון מאיי בהמה, אלוף עולם לשעבר באולם, סיים שני בזמן של 45.58 שניות וקייל קלמונס האמריקאי זכה בארד.

האמריקאים התנחמו במדליית זהב בריצה המקבילה לנשים, כשהפייבוריטית פרנסנה מקורורי ניצחה בזמן של 51.12 שניות והקדימה בפער משמעותי את קאליס ספנסר הג'מייקנית (51.54 שניות). הכוכב הגדול של הנבחרת האמריקאית ביומיים הראשונים של האליפות היה אשטון איטון, שיאן העולם בקרב 10 שניסה לשפר את שיאו מלפני שנתיים גם בקרב 7 אבל פיספס אותו במעט. בכל מקרה, אף אחד לא יכל לאיים על השליטה של איטון, שהרשים מאוד עם התוצאות הבאות - 60 מטרים: 6.66 שניות, קפיצה לרוחק: 7.78 מטרים, כדור ברזל: 14.88 מטרים, קפיצה לגובה: 2.06 מטרים, 60 משוכות: 7.64 שניות, קפיצה במוט: 5.20 מטרים, 1,000 מטרים: 2:34.72 דקות. איטון סיים עם 6,632 נקודות שהקנו לו פרס כספי של 40 אלף דולר, אבל שיא העולם יכל לסדר לו בונוס של 50 אלף דולר נוספים. הוא יכל להתנחם בהצלחה של אשתו, בריאן טיסן איטון, שמייצגת את קנדה וזכתה במדליית הכסף בקרב 5 אחרי נאדין ברורסן ההולנדית.

אשטון איטון אתלט קרב רב אמריקאי. GettyImages
כמעט שיא עולם. אשטון איטון/GettyImages

בלנקה ולאסיץ הקרואטית, שהחמיצה את המשחקים האולימפיים בלונדון וגם את אליפות העולם האחרונה בגלל פציעה, קיוותה לחזור לעניינים בסופוט, אבל נאלצה להסתפק רק במקום השישי בגמר הקפיצה לגובה לנשים, וגם זה אחרי שעלתה בקושי מהמוקדמות. ולאסיץ' סיימה את האליפות הזאת עם גובה של 1.94 מטר, וראתה את הכוכבת החדשה מרוסיה, מריה קוצ'ינה, מנצחת בצוותא עם קמילה ליצ'ווינקו הפולניה כשהשתיים עברו גובה של 2.00 מטרים. רות בייטיה הספרדיה זכתה במדליית הארד עם תוצאה זהה אבל בניסיון השני.

שיאן העולם בקפיצה במוט, רנו לאבילני הצרפתי, נעדר מהאליפות בגלל פציעה. הפייבוריט לניצחון היה מאלטה מור הגרמני, אבל הוא עבר גובה של 5.80 מטרים רק בניסיון השני, ותואר אלוף העולם הלך לקונסטנטינוס פיליפידיס היווני שעשה זאת בניסיון הראשון. עוד מישהי שבלטה בהיעדרה הייתה האתלטית הישראלית הבכירה כיום, אנה קנייזבה-מיננקו, שלא נסעה לאליפות בגלל פציעה. המנצחת בגמר הקפיצה המשולשת לנשים, אקתרינה קונייבה הרוסיה, קבעה 14.46 מטרים, שזה מרחק שקנייזבה-מיננקו הייתה יכולה להתמודד מולו ביום טוב.

הודפת הכדור ברזל הניו זילנדית, ולרי אדאמס, זכתה בפעם השביעית בקריירה בתואר אלופת העולם (באצטדיון ובאולם) כשהפעם היא ניצחה עם 20.67 מטרים, תוצאת השנה בעולם. גם בתחרות המקבילה לגברים הושגה תוצאה מרשימה כשריאן וויטינג האמריקאי ניצח עם 22.05 מטרים.

מריה קוצ'ינה קופצת רוסיה לגובה. GettyImages
כוכבת חדשה בקפיצה לגובה. מריה קוצ'ינה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully