וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני חולון-ראשל"צ: החשמל באולם הפחים נפל

9.3.2014 / 17:53

הזרם הופסק בעקבות הגשם, וחודש בהמשך (19:45). מכ' חיפה נגד הפ' ירושלים (19:50, ספ' 5). גלבוע/גליל-הרצליה

שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל. אדריאן הרבשטיין
חיפה תשמור על המקום השלישי? בריאן רנדל/אדריאן הרבשטיין

המחזור ה-22 בליגת העל, והאחרון בעונה הסדירה, ייצא לדרך הערב (ראשון) כשבסיומו נדע את חלוקת הליגה לפלייאוף העליון והתחתון. עוד לפני שהחלו המשחקים, התגלתה בעיה מוזרה: זרם החשמל באולם הפחים הופסק בעקבות הגשם, וג'אמפ הפתיחה של המשחק בין הפועל חולון למכבי ראשון לציון נדחה בעשר דקות. המשחק המרכזי של הערב יפגיש במלחה את השנייה בטבלה הפועל ירושלים, רגע לפני הגומלין החשוב ביורוקאפ, עם מכבי חיפה שרוצה לשמור על המקום השלישי שלה (75:82 לירושלים ברוממה בסיבוב הראשון). גלבוע/גליל של שרון דרוקר תארח את בני הרצליה עם מולי קצורין על הקווים בהופעת בכורה (74:75 להרצליה בביתה בסיבוב הראשון).

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. ברני ארדוב
מארח את קבוצתו מאשתקד. בראד גרינברג/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - מכבי חיפה (19:50, ספורט 5)

הקבוצה של בראד גרינברג מגיעה למשחק לאחר ההפסד המתסכל במשחק הראשון ביורוקאפ בגרמניה בידי אולם, ושלושה ימים בלבד לפני הגומלין הגורלי שיכול לקחת אותה אל רבע גמר המפעל. בירושלים יודעים שרגע לפני הכניסה לפלייאוף העליון עליהם לנצח את מכבי חיפה כדי לשמור על סיכוי ריאלי לקחת את המקום הראשון ממכבי תל אביב, מקום שנותן יתרון ביתיות בכל הפלייאוף. בקבוצה מקווים להציג את משחק ההגנה מהניצחון בנתניה בשבוע שעבר ולא מהמשחקים נגד מכבי תל אביב ואולם.

"עברו כבר שלושה שבועות מאז שיחקנו משחק ביתי", אמר מאמן ירושלים בראד גרינברג לקראת המפגש עם קבוצתו מהעונה שעברה, "החבר'ה שלנו כבר לא יכולים לחכות לעלות על הפרקט במלחה ולשחק מול הקהל הטוב בליגה. זהו המשחק האחרון במסגרת העונה הסדירה ויש לנו הזדמנות לסיים את החלק הזה של העונה עם המאזן הטוב בליגה, מה שלדעתי אמור לגרום לתחושת גאווה למועדון ולאוהדים. חיפה נמנתה עם 3 הקבוצות הטובות בליגה במשך כל העונה ואני צופה שיתפתח משחק עיקש וללא פשרות".

ההפסד להפועל תל אביב בבית גרם לכך שמכבי חיפה עשויה להתדרדר למקום הרביעי בתום הסיבוב השני. כדי להמנע מכך יצטרכו הירוקים לנצח במלחה, או לקוות שהפועל תל אביב תפסיד ביום שני למכבי אשדוד. במקביל בחיפה עושים מאמצים גדולים על מנת לצרף גארד עד לתום מועד ההעברות ביום חמישי, כשעל הפרק נמצאים לא מעט שחקנים, ובין היתר - טרנס רודריק, ששוחרר מהפועל אילת והשבוע התגלה כי עבר בהצלחה את בדיקת הסמים בגמר הגביע, וטריי ג'ונסון ששוחרר מהליגה בונצואלה.

"ירושלים קבוצה טובה ועקבית ואנו נצטרך להישאר ממושמעים לכל אורך המשחק כדי להצליח", אמר הפורוורד בריאן רנדל, שיחזור לאולם בו שיחק במשך שנתיים, "גם כשהם ירוצו, נצטרך להישאר קרי רוח. לשחק נגדם בחוץ זה מבחן קשה, אבל בשביל דברים כאלה הקבוצה נבנתה. המאצ'-אפ שלנו איתם הוא טוב, גם בגודל וגם בכישרון ואנחנו נבוא מפוקסים ומוכנים להילחם".

המספר הנוסף

5.7 - נקודות בממוצע בלבד ליותם הלפרין בשלושת המחזורים האחרונים.

6 - ניצחונות רצופים לירושלים על חיפה במלחה.

16.2 - נקודות בממוצע לדגן יבזורי בששת המחזורים האחרונים.

יעמוד למבחן: יותם הלפרין. הגארד, שנמצא בתקופה פחות טובה מבחינתו, יצטרך להרים את רמת המשחק שלו כדי למנוע הפסד שעשוי לסבך את ירושלים לקראת המשך הדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן מכבי ראשון לציון בריאן הופקינס. ברני ארדוב
יצליח לקנות את מקומו בקבוצה? בריאן הופקינס/ברני ארדוב

הפועל חולון - מכבי ראשון לציון (19:35, פריצות בספורט 5)

דאגה בחולון: שעות ספורות לפני שריקת הפתיחה, הופסק זרם החשמל באולם הפחים שמארח את המשחק. כרגע מועבר גנרטור לכיוון האולם, אך אין צפי לחידוש הזרם. בחולון מודעים להבדלים הגדולים ביכולת בין המשחקים בתקופה האחרונה, וינסו לייצר רצף טוב של משחקים כדי להגיע במצב טוב לקראת הישורת האחרונה לפני הפלייאוף. בקבוצה לא מרוצים מהיכולת של די ג'יי קנדי בשבועות האחרונים, למרות משחק טוב מאוד שלו בניצחון באשדוד.

ההפסד למכבי תל אביב, שהיה השלישי ברציפות של הקבוצה, החזיר את הכתומים למרחק נגיעה מהמקום שמוביל לליגה הלאומית. בצוות המקצועי היו מאוד מאוכזבים מהירידה המשמעותית ביכולת במחצית השנייה במשחק נגד המוליכה, ויודעים שאם ישחזרו את ההופעה הזאת במשחק מול חולון, סיכוי גבוה שיעשו צעד נוסף לעבר ירידת ליגה. למרות הכחשותיו של המאמן צביקה שרף, בראשון לציון מעוניינים לחזק את הסגל בשבוע האחרון לפני תום מועד ההעברות, כשמי שצפוי לשלם את המחיר הוא בריאן הופקינס, שמאכזב מאוד העונה.

"ניצחון הוא כמעט הכרחי", אמר הגארד דווין וויט לקראת המשחק, "עוד לא יצא לי לשחק נגד הפועל חולון, אבל ממה שראיתי היא קבוצה טובה ומאומנת וקל לא הולך להיות לנו. נצטרך לשפר עוד יותר את ההגנה וההתקפה שלנו כדי לחזור משם עם ניצחון. במחזורים האחרונים הפסדנו משחקים על הפרשים קטנים ובדקות האחרונות של המשחק ובשבוע שעבר אחרי שהובלנו במחצית ב-10, זה מתסכל אבל אנחנו חייבים להסתכל תמיד קדימה ולהמשיך בעבודה הקשה".

המספר הנוסף

7 - שלשות קלע העונה אור סולומון מ-35 נסיונות, לעומת 25 שלשות מ-88 נסיונות בעונה שעברה.

25 - נקודות המטיר בריאן אסברי על הראש של ראשון לציון בסיבוב הראשון, שיא עונה עבורו.

67.6 - אחוז מהעונשין להפועל חולון העונה, הנתון הגרוע בליגה. ראשון לציון מדורגת מקום אחד מעליה עם 68.1 אחוזים בלבד.

יעמוד למבחן: בריאן הופקינס. הקלע של ראשון לציון ידע להתעלות בכל משחק שלפניו דיברו על שחרורו. אם לא יידע לעשות זאת באולם הפחים, הוא צפוי לעזוב את המועדון.

מולי קצורין מאמן פרנקפורט. Martin Rose, GettyImages
בכורה מחודשת בליגה. מולי קצורין/GettyImages, Martin Rose

הפועל גלבוע/גליל - בני הרצליה (19:30, פריצות בספורט 5)

העונה הרעה של הקבוצה מגן נר נמשכה בשבוע שעבר עם הפסד מביך לאחרונה בטבלה מכבי אשדוד, הפסד שישי בשבעת המחזורים האחרונים. המעמד של המאמן שרון דרוקר אינו יציב, והעובדה שהוא והבעלים חיים אוחיון החליפו הערות לא מחמיאות על גלי הרדיו המקומי במהלך השבוע האחרון, כשנשאלו על מצב הקבוצה, לא הוסיפה לסיטואציה. בצוות המקצועי היו מעוניינים להתחזק בשחקן זר לפני תום מועד ההעברות, אך בהנהלה לא צפויים לעשות כך, ובקבוצה יקוו שהסגל הזה יספיק לסיומת טובה יותר של העונה.

זעזוע גדול מאוד בבני הרצליה לאחר ההפסד התשיעי בסיבוב השני. המאמן אפי בירנבוים הודיע ביום רביעי בבוקר ליו"ר אלדד אקוניס כי הוא לוקח אחריות ומתפטר, ובקבוצה מיהרו למנות את מולי קצורין הותיק, שחוזר לליגת העל אחרי 15 שנים. קצורין כבר הודיע כי אין בכוונתו לבצע שינויים בסגל, ושהוא מאמין בחומר הקיים, והמבחן הראשון שלו יהיה לנסות להשיג ניצחון שירחיק את הרצליה מעט מהאחרונה מכבי אשדוד. בקבוצה תוהים האם קצורין יעניק לדן גרונפלד הזדמנות אמיתית, לאחר שבירנבוים בחר ללכת עם אבירם זליקוביץ' על חשבונו.

המספר הנוסף

3 - משחקים רצופים בהם קולע עמית שמחון בספרות כפולות, לאחר שעשה זאת קודם לכן בעונה רק פעמיים.

6 - ניצחונות לקבוצת הבית במפגש בין הקבוצות בשבעת המפגשים האחרונים.

334 - משחקים אימן מולי קצורין בליגת העל. המאזן שלו: 206 ניצחונות מול 128 הפסדים.

יעמוד למבחן: מולי קצורין. המאמן הותיק חוזר לליגת העל ויצטרך להפגין את יכולותיו והניסיון שלו כדי להוציא את בני הרצליה ממלחמת ההשרדות כמה שיותר מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully