וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בנבחרת ישראל: "ההגנה חלשה. גוטמן יצטרך לעבוד קשה"

6.3.2014 / 8:42

בהתאחדות מאוכזבים מאוד מהנבחרת. המאמן מחפש פתרון לעמדת המגן השמאלי. שחקנים: "היכולת לא תספיק לפלייאוף"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בנבחרת ישראל עסקו במהלך השבוע האחרון ביחסים שבין אלי גוטמן לאבי לוזון והתקשורת. אחרי ההופעה אתמול (רביעי), כשהנבחרת הפסידה בבית 3:1 לסלובקיה, אפשר להבין גם למה. כמו בקמפיין הקודם, גם הפעם בנבחרת שוב מאוכזבים והיא רחוקה מאוד מלהציג יכולת ששווה העפלה ליורו.

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. ברני ארדוב
גוטמן/ברני ארדוב

השערים שספגה הנבחרת אתמול יצרו כמובן דילמה נוספת עבור גוטמן באשר לחוליית ההגנה שלו. "ההגנה שלנו חלשה מאוד. כל משחק ההגנה לא עבד. אין לנו משהו אחר להציע. זה פחות או יותר הסגל, במצב הנוכחי אי אפשר לדבר על העפלה, בטח שלא מהמקום השני. בשביל להגיע למקום השלישי בבית נצטרך להביא ערך מוסף". גם בהתאחדות נרשמה אכזבה גדולה מהמשחק. "ההגנה חלשה, וברור שגוטמן יצטרך לעבוד קשה כדי להביא אותנו לשלב הבא".

עומרי בן הרוש הציג יכולת חלשה מאוד וספק אם היכולת שלו תספיק להמשך הקמפיין. גם אוראל דגני, שזומן ברגע האחרון בעקבות פציעה של יובל שפונגין, לא הרשים. האפשרויות האחרות שגוטמן לוקח בחשבון לקראת ההמשך: אופיר דוידזאדה מהפועל באר שבע, או רמי גרשון כמגן שמאלי, כשהבלם המוביל יהיה איתן טיבי ולצדו ישחק בלם נוסף, טל בן חיים או בלם אחר שנמצא בכושר משחק. נקודת האור בהגנה אייל משומר. אבי ריקן התאכזב מאוד מכך שלא נכנס כמחליף. המגן ציפה לשחק בכל תפקיד, ובנבחרת היה מי שאמר שגוטמן טעה שלא תרגל אותו כמגן שמאלי למרות שזה לא התפקיד שבו הוא משחק בשוויץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן נבחרת ישראל ניר ביטון. ברני ארדוב
מספר דקות לפני הפציעה הוא רצה להתחלף. ביטון/ברני ארדוב

בנבחרת מוטרדים מאוד מהפציעה של ניר ביטון, למרות שעל פי הערכה ראשונית מדובר בקרע שבעקבותיו הוא עשוי להיעדר תקופה ארוכה. בנבחרת סיפרו כי מספר דקות לפני הפציעה ביטון רצה להתחלף, אך העניין התעכב. טורקיה ורומניה הוזכרו בסיום על ידי אלי גוטמן כ"נבחרות פחות טובות מסלובקיה". "אם נבחרת מהדרג שלנו מנצחת בכזאת קלות, המצב מדאיג מאוד", אמרו שחקנים, "זאת לא יכולת שתספיק מול נבחרות מהדרג השלישי. מי שחושב שנוכל לדלג בפלייאוף מעל נבחרות כמו טורקיה או רומניה טועה. במיוחד לא עם הגנה כמו שלנו. אי אפשר לקבל גולים של ילדים". בקבוצת הדירוג השלישית, שתכיל כנראה כמה נבחרות שיעלו לפלייאוף, נמצאות גם סרביה, פולין, טורקיה, סלובניה, נורבגיה, אוסטריה ופולין, מה שרק מחזק את ההנחה שהנבחרת תתקשה מאוד להעפיל ליורו.

ברדה: "משחק שהדליק נורה אדומה"

בנבחרת הייתה אכזבה גם מהיכולת של ביברס נאתכו, שעדיין לא מוכיח שהוא מסוגל להוביל את הנבחרת. שחקנים לא קיבלו בהבנה את ההחלטה לספסל את מאור בוזגלו, אבל לאור ההופעה אתמול נראה שהמאמן בהחלט ייקח אותו בחשבון לקראת משחקי ההכנה הבאים. הכניסה של השחקנים המחליפים נתנה אתמול מעט תקווה להמשך הדרך. אחד מהם, החלוץ אליניב ברדה, שוחח בסיום עם כוכב נאפולי מרק האמשיק, שהופתע לגלות שהוא חזר לשחקן בישראל.

שחקני נבחרת ישראל אליניב ברדה, טל בן חיים. ברני ארדוב
"מה אפשר ללמוד מהמשחק? לקבל ניסיון בינלאומי, לדעת שפערי הרמות מצטמצמים". ברדה/ברני ארדוב

החלוץ החליף חולצה עם שחקנה של גנק לשעבר (שיחק עם ברדה ב-2008/9), אדם נמץ. כשנשאל על פערי הרמות מול סלובקיה ענה ברדה: "התכנסו לראשונה לקראת הקמפיין, יש עוד חצי שנה לתקן את הליקויים. שחקנים בנבחרת צריכים להבין שצריך להתעלות בנבחרת. כל אחד כאן צריך להתעלות. יש לנו עוד הרבה עבודה, אני בטוח שבקמפיין זה ייראה יותר טוב. היינו חמישה שחקני הגנה על שלושה שלהם בגול השני, זה עניין של ריכוז ופוקוס, לקיחת אחריות. יש שחקנים שיכולים לעשות את זה, היום זה נראה פחות טוב".

"מה אפשר ללמוד מהמשחק? לקבל ניסיון בינלאומי, לדעת שפערי הרמות מצטמצמים. סלובקיה נראתה טוב מאוד, זה מדליק נורה אדומה שכל המשחקים יהיו קשים. בוזגלו? אני רגיל שמאור מבשל לי, היום אני בישלתי לו. הוא היה אפקטיבי וטוב, חיפש את העומק. בוזגלו הוא לא הבלחה, כל שבוע מוכיח את עצמו. הוא מתאים לרמות האלה. חובת ההוכחה עליו, גוטמן יחליט מתי הוא צריך אותו בהרכב ומתי הוא משלב אותו כמחליף. מאור צריך להתרכז בעבודה, לא להסתכל על שום דבר אחר".

כפי שפורסם אתמול, גוטמן הודיע ראשי ההתאחדות כי הוא שוקל לערוך מחנה אימונים באוסטריה מול יריבות נוחות, במקום מחנה מקוצר במקסיקו וארצות הברית, שם תקיים הנבחרת משחק אימון מול הונדורס. ההחלטה הסופית בעניין תתקבל בקרוב. אם גוטמן יחליט לטוס לאוסטריה, בולגריה ומולדובה כבר הוזכרו כאופציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully