וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים את לאבילני. הבלוג האולימפי לקראת אליפות העולם באתלטיקה באולם

4.3.2014 / 16:18

שיאן העולם המדהים בקפיצה במוט לא יתחרה באליפות העולם באתלטיקה באולם שתיערך בסופוט, אבל עדיין מחכה לנו שיאנית לא פחות מטורפת שיכולה לעשות היסטוריה, קופץ ענק לגובה שהגיע הכי קרוב להיסטוריה וישראלי שסתם יכול לנו טוב. הבלוג האולימפי

ביום שישי הקרוב תצא לדרך בסופוט שבפולין אליפות העולם באולם באתלטיקה קלה. המפעל הזה מתקיים מדי שנתיים, ובדרך כלל אנחנו הישראלים לא מוצאים בו יותר מדי עניין. זה קורה משתי סיבות: 1. משנת 2008 ישראל שלחה לתחרות הזאת נציג אחד בלבד בכל פעם. 2. בדומה לרוב הישראלים, גם כוכבים רבים באתלטיקה העולמית מוותרים על עונת האולמות באתלטיקה.

אז גם בסופוט 2014 נראה רק אתלט אחד עם מדי נבחרת ישראל וזה רץ ה-400 מטרים דונלד סנפורד. לא נראה שם את יוסאין בולט ואת בכירי הספרינטרים האמריקאים, ולמרבה הצער גם לא את השם החם של 2014 באתלטיקה העולמית - שיאן העולם בקפיצה במוט רנו לאבילני, שלא יתחרה בגלל פציעה. דרך אגב, קופצת המשולשת הישראלית אנה קנייזבה שהגיעה לגמר באליפות העולם האחרונה באצטדיון, לא משתתפת באליפות הזו בגלל פציעה.

מצד שני, אם אתם אוהבים אתלטיקה ואם אתם מחפשים כמה תחרויות צמודות וברמה גבוהה, יש לכם מה לראות בסופוט או ליתר דיוק בערוץ יורוספורט, שיעביר שידורים ישירים מהאליפות בין הימים שישי לראשון.

דונלד סנפורד רץ ישראלי אחרי שקבע את השיא ב-400 מטרים. ברני ארדוב
אפשר לפנטז על חצי הגמר. דונלד סנפורד/ברני ארדוב

נתחיל עם דונלד סנפורד, שהוא למעשה הישראלי היחיד שקבע החורף תוצאה מספיק טובה כדי להגיע לאליפות העולם. זה קרה בתחרות בבוסטון, שם סנפורד רץ 400 מטרים בזמן של 46.46 שניות. המטרה שלו באליפות העולם היא ברורה אבל לא פשוטה בכלל - לעבור שלב מהמוקדמות לחצי הגמר. כפי שזה נראה ערב התחרות בסופוט, הוא יכול לעשות את זה אבל זה יהיה גבולי מאוד. כרגע סנפורד מדורג במקום ה-16 מבין רצי ה-400 שיתחרו בסופוט לפי התוצאות שקבעו השנה, מה שיוכל להכניס אותו לחצי הגמר. מצד שני צריך לזכור שזה לא אומר כלום. לזכותו של הישראלי-אמריקאי יאמר שבגיל 27 עושה רושם שהוא נמצא בקו עלייה. בקיץ האחרון הוא שיפר את השיא הישראלי ב-400 מטר באצטדיון, והחורף הוא שבר את שיאו האישי באולם. אם ישפר אותו פעם נוספת במוקדמות בסופוט, זה ככל הנראה יעלה אותו לשלב הבא.

ריצת המוקדמות של סנפורד תתקיים ביום שישי ב-11:45 (שעון ישראל) ואם הוא יעלה לחצי הגמר הוא יתחרה שוב באותו יום ב-22:25. ריצת הגמר תתקיים ביום שבת ב-21:30 ושם נראה ככל הנראה קרב בין האתלטים שסיימו במקומות 1 ו-3 באליפות לפני שנתיים - נרי ברנס מקוסטה ריקה וכריס בראון מאיי בהאמה. גם אלוף אירופה הצ'כי פבל מסלק יכול לאיים על התואר, כמו גם לאלונדה גורדון מטרינידד (מדליסט הארד מהמשחקים האולימפיים בלונדון).

דונלד סנפורד אצן ישראלי. ברני ארדוב
תקופה טובה. דונלד סנפורד/ברני ארדוב

עם כל הכבוד לאתלטים, נראה שהאליפות בסופוט שייכת לאתלטיות. לדוגמה, בריצת הספרינט ל-60 מטרים לגברים לא ממש תמצאו שמות המשוייכים לצמרת העולמית חוץ מדווין צ'יימברס, שהיה שם לפני שנים רבות. לעומת זאת, בריצת ה-60 מטרים לנשים נהנה מקרב אדיר בין שתי הספרינטריות הג'מייקניות הטובות ביותר: שלי אן פרייזר פרייס (אלופה אולימפית פעמיים ב-100 מטרים) לורוניקה קמפבל בראון שהיא אלופת העולם פעמיים ב-60 מטרים. מה שיותר מעניין הוא שהפייבוריטית לניצחון היא דווקא מוריאל אהורה מחוף השנהב, שהיא סגנית אלופת העולם ב-100 ובנוסף גם מחזיקה בתוצאת השנה בעולם ב-60 (7.03 שניות) וגם היחידה מבין השלוש שכבר ירדה מגבול 7 השניות (שיא אישי של 6.99 שניות). אגב, השיא העולמי של אירנה פריבלובה הרוסיה עומד על 6.92 שניות.

בעוד שגמר ה-60 מטרים לנשים אמור להיות האטרקציה של שבת על המסלול, האטרקציה של יום ראשון תהיה ריצת הגמר ל-3,000 מטרים לנשים. אז אולי רנו לאבילני הצרפתי הרשים בכך שהוא שבר שיא עולם עתיק יותר שהיה שייך לאגדה כמו סרגיי בובקה, אבל שיאה העולמי של גנזבה דיבאבה האתיופית ב-3,000 שנקבע החורף, היה לא פחות מרשים. זה גם היה אחד מבין שלושה שיאים עולמיים שהיא קבעה בחודש האחרון, וכל זה כשהפריצה הגדולה של הרצה בת ה-23 קורית ממש עכשיו והיא מעולם לא זכתה בתואר גדול בתחרות לבוגרים. דיבאבה קיצצה יותר משבע שניות משיא העולם הקודם של מסרט דפאר ב-3,000 ולאור העובדה שלא צפויה לה תחרות מיוחדת מצד היריבות בסופוט, לא מעט אנשים יצפו ממנה להתמודד מול שיאה העולמי גם הפעם.

גנזבה דיבאבה רצה אתיופית למרחקים ארוכים. GettyImages
הכוכבת העולה של האתלטיקה העולמית. גנזבה דיבאבה/GettyImages

המוזר הוא שעד עכשיו ציינו בעיקר מקצועות מסלול, ובתחרויות אתלטיקה באולם בדרך כלל רואים רמה גבוהה יותר במקצועות השדה שהן למעשה קפיצות והדיפת כדור ברזל. אז דווקא הפעם נראה שהעניין המרכזי יהיה במזרן הקפיצה לגובה, אבל למרבה הצער תחרויות הקפיצה במוט יהיו רחוקות מלהיות אטרקטיביות. אצל הגברים ייעדר שיאן העולם הטרי רנו לאבילני שנפצע כשניסה לעבור גובה של 6.21 מטרים באותה תחרות זכורה באוקראינה שבה שבר את שיא העולם. אצל הנשים כולם יתגעגעו לשיאנית העולם אלנה איסינבאייבה, חוץ מהפולנים שיעודדו את גיבורת האתלטיקה שלהם אנה רוגובסקה.

אלוף העולם בקפיצה לגובה, בוגדן בונדרנקו האוקראיני שניתר בקיץ האחרון ל-2.41 מטרים, לא נוהג להתחרות בעונת האולמות והוא לא חורג ממנהגו גם הפעם. למרבה המזל, זה לא פוגע יותר מדי באיכות התחרות. איבן אוחוב הרוסי ניתר בחורף הנוכחי לגובה מדהים של 2.42 מטרים, סנטימטר אחד בלבד פחות משיאו העולמי באולם של חאבייר סוטומאיור ושלושה סנטימטרים פחות משיא העולם באצטדיון של סוטומאיור - לא רע בכלל עבור מי שהתפרסם בעולם כקופץ לגובה שהתחרה שיכור. לאוחוב גם תהיה תחרות מצד מוטאז עיסא בארשים הקטארי שמחזיק בשיא אישי של 2.40 מטרים ואריק קיינארד האמריקאי.

בקפיצה לגובה לנשים נראה בסופוט את מי שבלטה בהיעדרה במשחקים האולימפיים בלונדון ובאליפות העולם האחרונה במוסקבה - בלנקה ולאסיץ' הקרואטית. הפעם היא אמורה להתיצב לתחרות בריאה וגם להתמודד על התואר אחרי שניתרה העונה לגובה של 2.00 מטרים. נראה שהיריבה העיקרית שלה תהיה מריה קוצ'ינה הרוסיה, שקבעה השנה 2.01 מטרים.

אז יש לא מעט תחרויות מעניינות בסוף השבוע הקרוב, אבל הסיכוי לשיא עולם במקצועות שהוזכרו כאן עדיין נמוך. בדיוק בשביל זה מגיע לפולין אשטון איטון, שיאן העולם בקרב 10 וקרב 7 (באולם לגברים) שינסה לשפר את שיאו העולמי מלפני שנתיים העומד על 6,645 נקודות.

איבן אוחוב קופץ לגובה רוסי. GettyImages
רק סנטימטר פחות משיא העולם באולם של סוטומאיור. איבן אוחוב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully