וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס, המספרים מאחורי ההיסטוריה

רשימת השיאים שנופצו, השוואה לבריאנט וצ'מברליין, המספרים עם המסיכה, ההחלטה של ספולסטרה וההסבר הפשוט: "כשאתה בזון, אתה מרגיש שאתה זורק כדור גולף לאוקיינוס". סיכום ליל ה-61

לברון ג'יימס, מיאמי היט. AP
הקרב על ה-MVP מול דוראנט מתחמם. לברון/AP

כצפוי, אחרי שלברון ג'יימס קלע הלילה (שלישי) 61 נקודות, חובבי הסטטיסטיקה בארה"ב מתפנים לנתח את המספרים של ה-MVP. אומנם 61 נקודות זה אפילו לא ההישג הכי גדול של העונה הנוכחית (כרמלו אנתוני קלע 62 נקודות), אבל כשמדובר בלברון ג'יימס, השחקן הטוב בעולם שזכה בשתי אליפויות וארבעה תארי MVP והלילה רשם את המשחק הכי גדול שלו ב-11 עונות ו-958 משחקים, אי אפשר להתעלם מההישג.

השיא הקודם שלו היה 56 נקודות, במדי קליבלנד ב-2005, אבל הלילה הוא ניפץ מספר שיאים: הכי הרבה קליעות מהשדה (22), הכי הרבה נקודות במחצית (37), הכי הרבה נקודות ברבע (25), כשכמובן כולם מהווים גם שיאי מועדון חדשים. יחד עם האסיסטים, הוא היה חתום על 75 נקודות לאלופה.

לברון ג'יימס, מיאמי היט. AP
מול ההגנה הרביעית בטיבה בליגה. לברון/AP

הוא סיים את המשחק באחוזים מצוינים (22 מ-33 מהשדה, 67 אחוז, עם 8 מ-10 מהשלוש ו-9 מ-12 מהעונשין) והוא רק אחד מארבעה שחקנים שקלעו 60 נקודות ב-66 אחוז ומעלה מאז עונת 1979/80: קדמו לו שאקיל אוניל (61 נקודות בשנת 2000), קרל מלון (61 נקודות ב-1990) וטום צ'יימברס (60 נקודות ב-1990).

"קודם כל, אני שמח שהצלחתי לעשות את זה במהלך ניצחון", אמר לברון, שהוליך את מיאמי לניצחון שמיני רצוף שצימק את הפער מאינדיאנה לשני משחקים בלבד, "אני שמח שעשיתי את זה לצד חבר'ה שאעשה הכול למענם, הם אחים אמיתיים שלי".

זו הפעם העשירית שבה לברון קולע 50 נקודות ומעלה, והפעם הראשונה שהוא עושה את זה במגרש הביתי. "אחרי שלושה רבעים, פשוט רציתי לקלוע 50 באולם שלי, אני שמח שהצלחתי לעשות את זה מול האוהדים שלי", אמר ג'יימס, "המאמן אמר שייתן לי רק כמה דקות ברבע האחרון, אבל אני שמח שהוא השאיר אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לברון ג'יימס, מיאמי היט. AP
ספולסטרה פתח את מסיבת העיתונאים אחרי המשחק ואמר בחיוך ש"ובכן, אני הבחור שכמעט הוציא אותו אחרי הרבע השלישי". לברון/AP

ואכן, ספולסטרה פתח את מסיבת העיתונאים אחרי המשחק ואמר בחיוך ש"ובכן, אני הבחור שכמעט הוציא אותו אחרי הרבע השלישי", אבל גם הוא ראה שלברון היה ממש באובססיה לשבור שיאי קליעה, כשהוא חודר בכוח ולא מרפה. "זה היה מאוד לא אופייני מצדו, לשחק כל כך באגרסיביות ולתקוף את הסל", אמר ספולסטרה, "זה רק מראה איזה סוג של שחקן הוא".

כריס בוש לא הרחיב ואמר ש"זה היה מדהים, בלתי רגיל, יוצא דופן, פנומנלי", בעוד שיין באטייה ש"זו תצוגה במימדים של ווילט צ'מברליין". בוש הוסיף ש"הוא כפה מעט מאוד זריקות, כולן היו תוך כדי משחק", כשצריך להזכיר שהוא עשה זאת מול ההגנה הרביעית בטיבה בליגה. לברון המחיש כמה חם הוא הרגיש, וסיכם ואמר ש"כשאתה בזון, אתה מרגיש כאילו אתה קולע כדור גולף לתוך סל בגודל האוקיינוס".

לברון ג'יימס, מיאמי היט. AP
פעם ראשונה שהוא קולע 50 מול הקהל הביתי. לברון/AP

עוד כמה נתונים:

* הממוצע של שלושת הגדולים של מיאמי (לברון-וויד-בוש) עומד העונה על 56.4 נקודות, כך שג'יימס קלע מספיק בשביל כל השלושה.

* בשלושת המשחקים האחרונים, מאז שלברון לובש את המסיכה על אפו השבור, הוא רושם ממוצעים של 37.3 נקודות ב-67 אחוז מהשדה, וחודר ללא חשש עם 28 מ-34 בצבע.

* שני השחקנים היחידים בעידן שעון ה-24 שקולעים 60 נקודות באחוזים גבוהים יותר היו ווילט צ'מברליין (82.9 אחוז) וקרל מלון (80.8 אחוז).

* זו הפעם השנייה בלבד בקריירה שלו שבה הוא קולע יותר מ-20 סלי שדה (הפעם הקודמת הייתה בפלייאוף 2009 מול אורלנדו).

* המשחק העלה את הממוצע העונתי של לברון מ-26.9 נקודות ל-27.5 נקודות למשחק.

* השחקנים הפעילים עם הכי הרבה משחקים עם 50 נקודות ומעלה: קובי בריאנט 24, לברון ג'יימס 10, כרמלו אנתוני 4.

* שארלוט הפכה לקבוצה השנייה בהיסטוריה של ה-NBA שמאפשרת לשני שחקנים שונים לקלוע מולה 60 נקודות ומעלה באותה עונה, אחרי שכרמלו חגג מולה מוקדם יותר העונה. אגב, דרון וויליאמס קלע מולם העונה 55 נקודות.

לברון ג'יימס, מיאמי היט. AP
עדיין רחוק מקובי. לברון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully