וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרקוד לפי החלילוביץ': על אלן חלילוביץ', הרכש החדש של ברצלונה

3.3.2014 / 14:30

בהתחלה קראו לו "מודריץ' החדש". מהר מאוד הוא השתדרג ל"מסי מהבלקן" ועבורנו, הוא תמיד יהיה הבן של סיאד. ברצלונה פתחה השבוע את הארנק כדי לשים את היד על אלן חלילוביץ', עוד לא בן 18 וכבר נחשב לאחת ההבטחות הגדולות ביותר בעולם

שחקן נבחרת קרואטיה אלן חלילוביץ'. GettyImages
מגיע לעולם חדש לחלוטין. חלילוביץ'/GettyImages

"תודה לדינמו זאגרב על הכול!!! המועדון הראשון שלי והאהבה הגדולה שלי. עכשיו זה הזמן ללכת לברצלונה". כך בחר לבשר ביום שישי החולף אלן חלילוביץ' לאלפי העוקבים אחריו באינסטגרם ולשאר העולם שהעסקה נסגרה והוא עוזב את הבית החם בקרואטיה ועובר לאחת החממות הטובות בעולם עבור כדורגלנים צעירים. אלא שאותו חשבון אינסטגרם, כבר הספיק גם לסבך את חלילוביץ', שמהר מאוד נתקל בעולם החדש המצפה לו, אחרי שבן לילה הפך מפוטנציאל ענק לאחד שיצטרך להצדיק את הכסף הגדול ששולם עליו.

כמה אנשים זריזים במיוחד ברחבי האינטרנט לא נזקקו ליותר מדי דקות כדי לעבור על פרסומי העבר בחשבון האינסטגרם של חלילוביץ' ולמצוא שם תמונה של פרק כף יד עליו מקועקע הכיתוב "Hala Madrid", קריאת העידוד של אוהדי היריבה הגדולה מכולן, ריאל מדריד. חלילוביץ' מיהר להכחיש וטען כי לא מדובר ביד שלו וגם עיתוני קטאלוניה נחלצו לעזרת היהלום החדש שלהם והציגו תמונה נוספת שלו, בה ניתן לראות בבירור כי הקעקוע לא שייך לאלן. בסופו של דבר, התברר כי אוהד הבלאנקוס הוא בכלל אחיו דינו, אבל משפחת חלילוביץ' כולה קיבלה שיעור מאלף בחשיבותם של יחסי הציבור, החל מרגע זה. ברוכים הבאים לברצלונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
האב הגאה. סיאד חלילוביץ' במרכז/מערכת וואלה, צילום מסך

גאון כדורגל צעיר או לא, שחקן העתיד של אירופה או לא, עבורנו, כאן בארץ הקודש, אלן חלילוביץ' תמיד יהיה קודם כל הבן של סיאד. העונה, כשהפועל באר שבע סוף כל סוף חזרה לצמרת הליגה אחרי שנים ארוכות של דשדוש, קשה שלא להיזכר בקשר הנפלא שהגיע היישר מויאדוליד לבירת הנגב בפעם הראשונה ב-1996/97 ובעונת הבכורה שלו במועדון עזר להביא גביע היסטורי לצד ג'ובאני רוסו והמאמן אלי גוטמן. בסיום אותה שנה הוא כבר המשיך הלאה ולקראת סיום הקריירה חזר לשני סיבובים נוספים, בבאר שבע ובראשון לציון.

רגע קט לפני אותה נחיתה ראשונה של חלילוביץ' האב בישראל, התרחש החלק המשמעותי ביותר בסיפור. ב-18 ביוני 1996, בדוברובניק, קרואטיה, נולד בנו הבכור של סיאד, אלן ועם כל הכבוד לאבא, הרי שהילד התגלה כמוכשר פי כמה וכמה. לפני ארבע שנים, כאשר אלן היה רק בן 14, הוא כיכב בטורניר בינלאומי לילדים והרשים את ראשי ריאל מדריד, שרצו מאוד לרכוש אותו. דינמו זאגרב, הקבוצה בה גדל, סירבה והעניקה לו מלגה לארבע שנים, על מנת שימשיך להתפתח בתוך המועדון. תוך כדי אותן ארבע שנים, הפך חלילוביץ' הצעיר מכישרון חבוי לכוכב גדול ולשם שנכנס לפנקסים של כל הקבוצות הבכירות ביבשת. אלכס פרגוסון ניסה להשיג אותו כמתנת הפרידה שלו למנצ'סטר יונייטד, גם ארסנל, מנצ'סטר סיטי ובאיירן מינכן התעניינו והכי קרוב הגיעה טוטנהאם.

בקיץ האחרון כבר הודיעה דינמו זאגרב כי התרנגולים רכשו את חלילוביץ', אולם סיאד הטיל וטו על המהלך ממש ברגע האחרון. השבוע, אחרי שהסבלנות התבררה כמשתלמת, אמר האב המאושר: "ברצלונה זה המועדון היחיד בו רציתי שאלן ישחק אחרי דינמו. הוא מאוד שמח וגם אני, זו הגשמת חלום. הרבה קבוצות גדולות באירופה רצו אותו, אבל לרגע לא חשבנו על ההצעות האחרות". בארסה פתחה את הארנק וסגרה על חוזה לחמש שנים. על הילד שיחגוג 18 רק במהלך המונדיאל הקרוב שילמו הקטאלונים לא פחות מעשרה מיליון יורו, כאשר הסכום עשוי לצמוח עד ל-16 מיליון, בכפוף להישגים. אגב, סיאד כבר הודיע: "כל המשפחה תעבור לברצלונה", מה שכולל גם את שני האחים הצעירים שיצטרפו למחלקת הנוער של המועדון, דינו בן ה-16 (כישרון ענק בפני עצמו, שהוביל את דינמו זאגרב לזכייה בטורניר נוער יוקרתי באולד טראפורד לאחרונה, על חשבון ארסנל ומילאן ויצטרך לשים כפפות כדי להסתיר את אותו קעקוע מדובר) ודאמיר בן התשע. העיתונים בברצלונה כבר חגגו את עסקת החבילה הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד לשעבר ביציע. GettyImages
ניסה להביא את אלן כמתנת פרידה. פרגוסון/GettyImages

כאן עולה השאלות: על סמך מה הוציאה ברצלונה כל כך הרבה כסף? ולמה אלן חלילוביץ' נחשב לדבר הגדול הבא במועדון בפרט ובכדורגל העולמי בכלל? לפחות בכל האמור לכדורגל הקרואטי, אלן חלילוביץ' שבר עד היום כמעט כל שיא אפשרי. בגיל 16 ושלושה חודשים הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות דינמו זאגרב, כאשר נכנס למספר דקות ב"דרבי הנצחי" בו גברה הקבוצה 1:3 על היריבה השנואה היידוק ספליט. חלילוביץ' כמעט כבש באותו משחק, עם צ'יפ מבריק מעל השוער, שהורחק מקו השער. בסיום הוא סיפר: "זו הייתה הרגשה מדהימה. אנסה להמשיך ולהשתפר כדי להגשים את חלום חיי. בלי העצות שקיבלתי מאבא שלי, לא הייתי מגיע עד לכאן".

שבוע לאחר מכן, חלילוביץ' כבר מצא את הרשת וב-1:4 על סלאבן בלופו הוא הפך לכובש הצעיר בתולדות הליגה הקרואטית, בגיל 16 ו-112 ימים בלבד. עם השער הזה, שבר חלילוביץ' את שיא הגיל של חברו לקבוצה דאז ועוד אחד משחקני דור הזהב החדש של קרואטיה, מתאו קובאצ'יץ', רק בן 19 וכבר מככב היום באינטר. עוד כמה מחזורים עברו וחלילוביץ' כבר הפך לסנסציית יוטיוב בינלאומית. דינמו הביסה 0:5 את זאדאר וילד הפלא התכבד בשער נוסף, בעיטה מסובבת יפהפייה, היישר אל בין החיבורים. באותה עונת בכורה מקצוענית הוא גם שותף בהפסד הביתי 2:0 לפ.ס.ז' בליגת האלופות והפך לשחקן השני הכי צעיר שמופיע במפעל היוקרתי ביותר.

להשוואות לא לקח הרבה זמן להגיע. בכתבה שהתפרסמה לפני קצת יותר משנה באתר "Give Me Sport" ודנה בצעירים הטובים ביותר בכדורגל העולמי נכתב על חלילוביץ': "קל לראות למה כל המועדונים רודפים אחרי מי שמכונה 'לוקה מודריץ' החדש'. מפחיד לראות שחקן צעיר כל כך ומוכשר כל כך". ב"אל מונדו דפורטיבו" יישרו קו: "קרואטיה כבר מצאה את מודריץ' החדש שלה. לחלילוביץ' יש אפילו יכולות פיזיות גבוהות יותר מהכוכב של ריאל. הוא יהיה גבוה וחזק יותר ממודריץ'". ראיית המשחק, היכולת לשלוט במרכז המגרש והובלת הכדור הבטוחה והרגועה של חלילוביץ' הן משהו שלא רואים בכל יום, בטח שלא משחקן צעיר בגיל. מיד לאחר שפרץ לראשונה, ב"סקיי ספורטס" בחנו אותו במדור הסקאוטינג שלהם, שנערך בשיתוף עם המשחק "פוטבול מנג'ר". חלילוביץ' זכה לציון הגבוה ביותר ביכולת הבעיטה, הנגיחה והכישרון הכללי וכמעט הכי גבוה בקצב המשחק ובפוטנציאל.

צפו בביצוע האדיר של חלילוביץ' מול זאדאר

ה"בעיה" הייתה שחלילוביץ' המשיך להתקדם ולהשתפר בקצב בלתי נתפש עד שמהר מאוד גם השוואה למודריץ' נראתה קטנה עליו והדיון עבר למדרגה גבוהה יותר, הכי גבוה שיש. רוברט יארני, מגן העבר הנפלא של ריאל מדריד ונבחרת קרואטיה, אמר: "הוא לא כמו מודריץ'. יש לו את המגע של אינייסטה ובעיקר של מסי. המשחק של ברצלונה מושלם עבורו, הילד אוהב את הכדור". בהתאם, הלך הרוח בקטאלוני השתנה מהר מאוד ובמקום "מודריץ' החדש", הכינוי העכשווי ששולט הוא "מסי מהבלקן". חלילוביץ' עצמו ניסה לצנן מעט את ההתלהבות: "זה מוגזם לגמרי. יש רק מסי אחד ואני מעריץ אותו. הוא מודל לחיקוי. אני לא יודע אם מישהו יכול להיות טוב כמוהו בכלל".

את אוהדי ברצלונה קנה חלילוביץ' מהר מאוד ובסקר שנערך בעיתון "ספורט" הקטאלוני נשאלו המצביעים האם מדובר לדעתם בהחתמה טובה של המועדון. 92 אחוזים השיבו "כן". יחד עם זאת, לכולם ברור שהילד עוד צריך להשתפשף המון ולהתרגל לשיטה המסורתית של המועדון ולשאלה באותו עיתון האם חלילוביץ' צריך להיות חלק מהקבוצה הבכירה או להתחיל את דרכו בברצלונה ב', 65 אחוזים הצביעו לטובת קבוצת המשנה של הבלאוגרנה.

ליאונל מסי ברצלונה מול לוקה מודריץ' ריאל מדריד. GettyImages
התחיל ממודריץ', עבר למסי/GettyImages

שישה ימים לפני יום הולדתו הקרוב של חלילוביץ', קרואטיה תיפתח את מונדיאל 2014 עם משחק מול המארחת ברזיל. אלא אם יקרה משהו יוצא דופן במיוחד, קשה להאמין שחלילוביץ' יהיה חלק מהסגל העמוס בכל טוב של הקרואטים. אלא אם יקרה משהו יוצא דופן במיוחד, קשה להאמין גם שהוא לא יהיה חלק מהסגל של אותה נבחרת לטורנירים הגדולים הבאים, החל מיורו 2016 בצרפת וכן הלאה. בניגוד לאבא סיאד, ששיחק פעם אחת במדי נבחרת קרואטיה ועבר ל-15 הופעות במדי בוסניה בשנים בהן מדינות הבלקן היו תחת חוסר יציבות מתמשך ומלחמה בלתי נגמרת, אלן שיחק מהרגע הראשון אצל ה"ואטרני" וביוני 2013 כבר ערך בכורה בנבחרת הבוגרת.

חלילוביץ' הצעיר בקושי הספיק לשחק עם הנבחרות הצעירות של קרואטיה, כאשר בכל פעם הוא נחטף במהרה לנבחרת גילאים בוגרת יותר. אחת מאותן הופעות בודדות בנבחרת עד גיל 17 הייתה במוקדמות יורו 2013, ב-2:4 של קרואטיה על נבחרת ישראל. חלילוביץ' דווקא החמיץ פנדל באותו משחק, כאשר השוער שעמד מולו היה רז רחמים, בנו של אסי רחמים. היו זמנים בהם ההורים של שניהם שיחקו בהפועל באר שבע. כאמור, פעם הבן של סיאד, תמיד הבן של סיאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully