וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר: "אחרי שנה וחצי קשות, נחמד שעכשיו הולך לי"

רוג'ר פדרר זכה בטורניר דובאי, עקף את מקנרו ברשימת התארים, עבר את רף 80 מיליון דולר בקריירה ומהלל את המחבט החדש: "עכשיו אני משוחרר"

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
מאזו 2:14 השנה. פדרר/AP

רוג'ר פדרר זכה אתמול (שבת) בטורניר דובאי בפעם השישית בקריירה, אחרי שחזר מפיגור מערכה ושבירה במערכה השנייה, וניצח 6:3, 4:6, 3:6 את תומאס ברדיך. "אני שמח שידעתי לנצל את המומנטום שלי, היו רגעים שבהם המשחק יכול היה ללכת לכיוונים אחרים", אמר פדרר בסיום, "היו לי הרבה רגעים קשים בשנה וחצי האחרונות, אז זה נחמד ששוב הדברים הולכים לטובתי".

פדרר בן ה-32 זכה בתואר ה-78 שלו בקריירה, אחד יותר מג'ון מקנרו, וכעת השוויצרי במקום השלישי ברשימת זוכי התארים (אחרי לנדל וקונורס). פדרר זכה בתואר אחד לפחות בכל שנה מאז 2000, והניצחון אמש קבע שהוא עבר את רף 80 מיליון הדולרים בפרסי זכייה.

פדרר, שזכה ב-465 אלף דולר, עלה למאזן 6:12 מול ברדיך, אחרי שהפסיד לצ'כי בשני המפגשים האחרונים (רבע גמר ארה"ב ב-2012 ובחצי גמר דובאי אשתקד). ברדיך נעצר אחרי 11 ניצחונות רצופים, שכללו זכייה בטורניר רוטרדם. המאזן של פדרר השנה עומד על 2:14, כשההפסדים היו בגמר בריסביין (ללייטון יואיט) ובחצי גמר אליפות אוסטרליה (לרפאל נדאל).

"הוא השחקן הטוב בכל הזמנים, והוא אף פעם לא יוותר ולעולם לא ייתן לך מתנות", אמר ברדיך בסיום, "ידעתי את זה מראש והתכוננתי לזה, אבל הביצועים שלי לא הספיקו".

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר לצד תומאס ברדיך, טורניר דובאי. AP
עצר את הרצף של ברדיך. פדרר/AP

אחרי שגבר בצורה מרשימה על נובאק דג'וקוביץ' בחצי הגמר, זו הפעם הראשונה מאז 2012 שפדרר מנצח שני שחקני טופ-10 בחצי גמר ובגמר. רק השנה המאזן שלו מול שחקני עשירייה הראשונה עומד על 1:4, כשבשנה שעברה הוא עמד על 10:4. הפעם השישית שלו בדובאי מצטרפת לדומיננטיות בווימבלדון (7), האלה (6) וטורניר גמר הסבב (6).

אחרי שהחל להשתמש במחבט עם ראש גדול יותר בתחילת העונה ונחל הצלחות יפות, פדרר מצהיר ש"אני פשוט שמח שעכשיו זה ברור, ואני לא צריך יותר לחשוב על זה ויכול פשוט לשחק טניס. זה כבר לא עובר לי בראש, האם זה המחבט הנכון בשבילי? הייתי משוכנע בכך גם באימונים, אבל אז אתה מקווה שזה יתבטא גם בתוצאות, וזה אכן קרה. וכשאתה משחק חופשי עם ראש פתוח, אתה יותר מצליח. זה מה שקרה".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

דירוג זוכי התארים:

1. ג'ימי קונורס - 109
2. איוון לנדל - 94
3. רוג'ר פדרר - 78
4. ג'ון מקנרו - 78
5. ביורן בורג - 64
6. פיט סמפראס - 64
7. רפאל נדאל - 62
8. גיז'רמו וילאס - 62
9. אנדרה אגאסי - 60
10. איליה נאסטסיה - 58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully