וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם נרכש: שנת המהפך של לוקה מודריץ' בריאל מדריד

2.3.2014 / 10:00

הוא נבחר לרכש הגרוע של 2012, לאוהדי ריאל מדריד לקח זמן להתרגל אליו ומוריניו לא מצא לו מקום, אבל לוקה מודריץ' נלחם והפך לעוגן משמעותי במערך של אנצ'לוטי. "השחקן הטוב ביותר של ריאל לצד רונאלדו" מציג: המהפך הגדול

לוקה מודריץ' שחקן ריאל מדריד (מימין) עם כריסטיאנו רונאלדו. Denis Doyle, GettyImages
על פי מיאטוביץ', אלה שני השחקנים הטובים ביותר של ריאל מדריד העונה. לוקה מודריץ' עם כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, Denis Doyle

ציון הדרך המשמעותי ביותר של לוקה מדריץ' בריאל מדריד היה לפני כשבועיים. זה קרה בניצחון החוץ 0:3 על חטאפה, ולאו דווקא בגלל שער הליגה הראשון שלו לעונה זו שחתם את התוצאה בדקה ה-66. תשע דקות לאחר מכן, הקשר הקרואטי זינק בפתאומיות לעבר כדור במרכז המגרש. עם הידיים, ממש כמו שוער. הפעולה המשעשעת הזו הייתה מכוונת ומתוזמנת היטב. מודריץ' ספג כרטיס צהוב והחיוך שלו לאחר מעשה הסגיר את שביעות רצונו. גם קרלו אנצ'לוטי שמח. בניגוד לסרחיו ראמוס, שניסה באופן נואש למדי וללא הצלחה להיכנס לפנקס של השופט פדרו פרס, מודריץ' מילא כהרגלו אחר הדרישות ו"הרוויח" את הצהוב החמישי. הכרטיס הזה גרם לו להחמיץ את המשחק הבא מול אלצ'ה, אך בעיקר הבטיח שיעמוד לרשותו של אנצ'לוטי בדרבי הגדול מול אתלטיקו מדריד. עד כדי כך ריאל זקוקה לו.

סימאונה לפני הדרבי (18:00, 5): "ריאל המפחידה באירופה"

שחקני ריאל מדריד חסה סרחיו ראמוס לוקה מודריץ'. GettyImages
אחד ניסה לקבל צהוב וכשל, השני עשה זאת בצורה משעשעת ומוצלחת. סרחיו ראמוס עם לוקה מודריץ', משמאל/GettyImages

מודריץ', כמו ראמוס ובצורה פחות בוטה מפארסת ההרחקות באמסטרדם ב-2010, התבקש לקבל את הכרטיס הצהוב החמישי. אם נשיג לרגע בצד את עניין חוסר הספורטיביות, האקט הזה מלמד בעיקר על חשיבותו של מודריץ' לריאל מדריד ועל המהפך הגדול שעבר. היכולת השתפרה פלאים, הביטחון בשמיים וכך גדלה גם מידת ההערכה כלפיו. אותו שחקן רכש עליו התעקש ז'וזה מוריניו בקיץ 2012, זה שניהלו עליו מלחמה במחיר של 42 מיליון יורו מול טוטנהאם ושנבחר לרכש הגרוע של 2012 בליגה הספרדית, הוא כיום אחד הברגים החשובים ביותר במערך של הבלאנקוס.

במשחק הראשון מול אתלטיקו בחצי גמר גביע המלך, מודריץ' לא רק נגע בכדור יותר מכל אחר אחר (96 נגיעות) ודייק ב-93 אחוזים מהמסירות, אלא חילץ יותר כדורים מכולם ומנע הכי הרבה מהלכים מהיריבה. שלושה ימים לאחר מכן, בניצחון 2:4 על ויאריאל, גם התקבלה החותמת הרשמית: סטנדינג אוביישן ראשון מהקהל בסנטיאגו ברנבאו. מה ששנה אחת עושה.

קוקה שחקן אתלטיקו מדריד (מימין) מול לוקה מודריץ' שחקן ריאל מדריד. GettyImages
נגע בכדור, דייק, חילץ וחטף יותר מכל שחקן אחר בדרבי הראשון בחצי הגמר. לוקה מודריץ' לפני קוקה/GettyImages

כאשר אנצ'לוטי נחת במדריד, רבים ראו במודריץ' כאחד הראשונים לשלם את המחיר. הרי מוריניו הביא אותו והעונה הראשונה שלו לא הצדיקה את ההשקעה. 42 מיליון סימני השאלה בעניינו נותרו כשהיו. אלא שלמאמן האיטלקי החדש היו תכניות ברורות. הוא בחר להפחית את ההסתמכות על ההתקפות המתפרצות עוד במשחקי ההכנה ובכך העביר את כובד המשקל מהאגפים למרכז השדה. שם, הוא רצה שחקנים שיודעים להגן ולחלץ כדורים, ובמקביל מסוגלים לצאת קדימה ולאיים על השער. בהיעדרו של צ'אבי אלונסו הפצוע, מודריץ' היה הפתרון האולטימטיבי. הקרואטי הוכיח את עצמו בטרום העונה, שיחק בכל שבעת משחקי ההגנה והרוויח את מקומו. הוא נשאר עוגן מרכזי גם לאחר שסמי חדירה נפצע, ובשיטה המועדפת על אנצ'לוטי בחודשים האחרונים מוצב מודריץ' כימני בשלישיית הקישור, לצד צ'אבי אלונסו ואנחל די מריה. התיאום ביניהם מקסימלי.

העובדה שהדרישות ממנו ברורות, מוציאה ממודריץ' את המיטב. בניגוד לעונה שעברה, אין תנודות משמעותיות ביכולתו כי הוא משחק באופן קבוע ובעמדה כמעט זהה. כך, למרות מימדיו הצנועים מבחינה פיזית, הוא אחד ממחלצי הכדור המובילים של ריאל מדריד (2.4 בממוצע למשחק) והאיכויות שלו באות לידי ביטוי עם היותו המוסר המדויק ביותר מבין שחקני הקבוצה. באותו משחק מול חטאפה, במסגרתו קיבל את הצהוב החמישי המדובר, מודריץ' גם כבש סוף כל סוף את שער הליגה הראשון שלו העונה והראה שסשן הבעיטות לשער אחרי האימונים עם עוזר המאמן והספציאליסט זינדין זידאן מתחיל להניב פירות. "לוקה הוא הגורם המאזן שלנו בקישור", החמיא אנצ'לוטי לאחר הניצחון על חטאפה. "יש לו את היכולת לחלץ כדורים ולבנות התקפות, והוא מסוגל גם להבקיע יותר שערים. הבעיה שעד היום הוא החטיא".

עד שזידאן יגרום למודריץ' להשתפר משמעותית גם בתחום הזה, הקרואטי ימשיך להתמקד בעבודה השחורה, כאשר יש לו חלק חשוב בשיפור ההגנתי של ריאל מדריד. מוליכת הליגה הספרדית ייצבה את השורות וספגה רק ארבעה שערים ב-15 משחקים בכל המסגרות ב-2014. ההתקדמות הזו במישור ההגנתי אפשרה לה לא רק לסגור את הפער מברצלונה ואתלטיקו מדריד, אלא לעקוף אותן בסיבוב. מודריץ' הצליח לתרום להגנה וגם לספק את הטאץ' האלגנטי שלו עם שישה בישולים בליגה. תוספת חשובה כשמדובר בריאל מדריד. "הלחץ במדריד מגיע אליך מכל הכיוונים", הזכיר פרדראג מיאטוביץ', כוכב העבר של ריאל מדריד ומי ששימש גם כמנהלה הספורטיבי עד לפני חמש שנים. "יש דרישה תובענית לתוצאות ותארים, לאוהדים יש את מדד האסתטיקה שלהם וגם הלחץ מהתקשורת נורא. מודריץ' מנהיג את הקישור באווירה כלל לא פשוטה. הוא לא רק למד לחיות עם הלחץ, אלא צמח ממנו והפך להיות השחקן הטוב ביותר של ריאל, לצד רונאלדו".

שחקן העבר זינדין זידאן עם מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. Martin Rose, GettyImages
אחד עובד עם מודריץ' על הבעיטות, השני נותן לו את הביטחון. זינדין זידאן עם קרלו אנצ'לוטי/GettyImages, Martin Rose

המחמאות שמודריץ' מקבל הן לא עניין של מה בכך, בטח ובטח לאחר שרק שנה קודם לכן היה אחד המבוקרים הבולטים במדריד. לכן התרגשותו הייתה גדולה כאשר הקהל בברנבאו הריע לו במשחק מול ויאריאל, ברגע שגנב את הפוקוס משני המצטיינים חסה וגארת' בייל. "כיף לשמוע את כל האצטדיון קורא בשמך", הודה מודריץ' הצנוע. "אני מרגיש בר מזל. אני בפורמה טובה, כמו כל הקבוצה, וזה מה שחשוב. אני מודה לקהל". אנצ'לוטי נותן לו את הביטחון גם על חשבון שחקני רכש שפתחו בסערה (איסקו) או נכנסים כעת לעניינים (אסייר יראמנדי) ומשוכנע: "הוא שחקן יותר דינמי מאנדראה פירלו כי הוא משחק על כל המגרש. זה יתרון גדול".

בשבוע שעבר, בראיון נדיר לתכנית "פוטבול פוקוס" של BBC, התייחס לשנה הראשונה והבהיר: "גם ברגעים הקשים, אף פעם לא חשבתי לעזוב את ריאל או שטעיתי שחתמתי כאן. זה היה חלום שהתגשם ואני רוצה להישאר במדריד כמה שיותר זמן, אם אפשר גם עד סוף הקריירה. היה לי קשה בהתחלה. לא עברתי הכנה לעונה, התאמנתי לבד בלונדון, הגעתי באיחור למדריד ולקח לי זמן. הסקר ההוא של 'מארקה' לא השפיע עליי. ידעתי שבמוקדם או במאוחר אראה לכולם את האיכויות שלי ומדוע ריאל עשתה מאמץ כה גדול לצרף אותי. מוריניו עשה הכול כדי להביא אותי ואני אסיר תודה על התמיכה שלו. עם הזמן השתפרתי אצלו. כשאנצ'לוטי הגיע, מהרגע הראשון הוא הבהיר עד כמה אני חשוב לקבוצה. זה נתן לי ביטחון ועזר לי להביא את האיכויות שלי למגרש. העונה אני מרגיש שאני בשיאי".

אז, בתקופת ההתאקלמות הלא פשוטה, ידע מודריץ' שהוא תמיד יוכל לקבל תמיכה מאביו הרוחני טומיסלב באשיץ'. מאמן הכדורגל מזאדאר היה אחד האנשים שגילו וקידמו את מודריץ' אחרי שמשפחתו נמלטה לאי שכן לאחר המלחמה. כאשר הקשר הקטנטן נדחה על ידי היידוק ספליט בגלל מימדיו הפיזיים, באשיץ' מנע ממנו לוותר על הכדורגל וסידר לו מקום בדינמו זאגרב. גם שם לא ממש בנו על הילד ושלחו אותו להשאלות, אך באשיץ' דאג להשאירו ממוקד עד שקיבל את ההכרה בדינמו ומשם המריא לקריירה מצליחה שעוד יכולה להניב העונה טרבל לפני ההשתתפות במונדיאל.

בשבוע שעבר, יום לאחר המשחק מול אלצ'ה ממנו נעדר ושלושה ימים לפני שמינית גמר ליגת האלופות במגרשה של שאלקה, מודריץ' חזר לקרואטיה כדי לחלוק כבוד אחרון למאמנו לשעבר שהלך לעולמו בגיל 77. "בלעדיו לא הייתי מגיע לאן שהגעתי", אמר מודריץ' לאחר שנכח בהלוויה. "את השער הבא שלי אקדיש לבאשיץ'". אולי כבר בדרבי?

קשר ריאל מדריד לוקה מודריץ'. רויטרס
הפרשנים מפרגנים, הקהל אוהב, אין פלא שהוא מרגיש בשיא. לוקה מודריץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully