וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך אישרה: כספי הטוטו יועברו ישירות לקבוצות

לפי הצעת החוק, שיעלה להצבעה בכנסת, קבוצות ינהלו עצמאית את כספיהן, והבעלים יחויבו בהכשרה מקצועית כתנאי לתמיכה

שרת הספורט לימור לבנת ירון זליכה. מגד גוזני
מיישמים את המלצות ועדת זליכה/מגד גוזני

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (רביעי) פה אחד את התיקון לחוק הסדר ההימורים בספורט, אותו מובילה שרת הספורט לימור לבנת, לפיו כספי תמיכות הטוטו יועברו ישירות לקבוצות הספורט למיניהן, זאת בניגוד למצב הקיים כיום, בו הכספים מועברים באמצעות מרכזי הספורט או האיגודים וההתאחדויות. התיקון לחוק אושר פה אחד בקריאה ראשונה בכנסת בחודש אוקטובר 2013 והועבר לוועדת החינוך לשם דיון בו, אישורו והכנתו לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית, הצפויה להתקיים עוד במושב הכנסת הנוכחי.

תיקון חוק זה הינו אחת מההמלצות בדו"ח הוועדה הציבורית בראשות פרופ' ירון זליכה, אשר קבעה, כי "כספי תמיכת הטוטו יועברו באופן ישיר לקבוצות בכל ענפי הספורט וביטול האפשרות, הקיימת כיום בחוק המועצה להסדר ההימורים בספורט, של העברת כספי הקבוצות דרך 'גופי צינור', כלומר, מרכזי הספורט או האיגודים וההתאחדויות".

עוד אושר במסגרת התיקון לחוק, שאמור להיכנס לתוקפו בתאריך ה-1 בינואר 2105, בהנחה שיאושר בכנסת, כי "בעלי קבוצות הספורט יחויבו לעבור הכשרה מקצועית, שתסייע להם בניהול כספי הקבוצות ותהווה תנאי לקבלת כספי התמיכה. עוד נקבע, כי שרת הספורט תקבע בתקנות את המטרות וסוגי השירותים, אשר מרכזי הספורט אמורים לספק לקבוצות בגין ה – 4% אותם הם מקבלים מדי שנה מרווחי הטוטו", לפי ההודעה ממשרד השרה לבנת.

שרת הספורט לימור לבנת: "זהו מהלך היסטורי, ציון דרך משמעותי בספורט הישראלי, שיהפוך את הניהול שלו למקצועי יותר ושקוף יותר. מעתה יהיו הקבוצות בכל ענפי הספורט עצמאיות לנהל באופן חופשי, שקוף וברור את כספיהן ולדעת באופן מדויק את גובה התמיכה לו הן זכאיות ומתי. התיקון לחוק מהווה נדבך חשוב ומרכזי ברפורמה אותה אני מובילה בספורט הישראלי ומטרתו להבטיח את טוהר המידות, השקיפות ושמירה על מנהל תקין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully