וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האויבים החדשים של אלי גוטמן

מתיחות עם דמאיו, שיחות עם לוזון שדלפו לאבוקסיס, התנהלות מוזרה בנושא אלי כהן, מחלוקת עם לוזון לגבי בניון ולגבי סרט הקפטן. מאחורי הקלעים על התנהלות המאמן הלאומי שהכעיסה אנשים בהתאחדות ובנבחרת. גוטמן הגיב: "לוזון רצה שבניון יוזמן לנבחרת"

צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

ההחלטה לבצע רפורמה מקיפה בסגל השחקנים לקראת משחק הידידות מול סלובקיה ולמנות את אריק בנאדו לתפקיד עוזר המאמן הייתה הראשונה מבין רשימת החלטות שהיו אמורות להתבצע במסגרת רפורמה מקיפה בנבחרת ישראל. הרפורמה הזאת, אומרים בהתאחדות לכדורגל, הייתה תנאי חשוב להמשך העסקתו של המאמן אלי גוטמן, אלא נראה שהוא לקח אותה צעד אחד רחוק מדי. על פי גורמים בהתאחדות וכן לפי בכירים אחרים בכדורגל הישראלי, גוטמן הצליח לייצר לעצמו לא מעט אויבים בשבועות האחרונים, וזאת בעקבות אותה רפורמה שגיבש מאז שהעביר את דוח סיכום הקמפיין הקודם לקברניטי ההתאחדות לכדורגל. שם מדווחים על התנהלות לקויה של המאמן, שנוצרה בין היתר מתוך הרצון להוכיח כי הם מסוגל להנהיג את הנבחרת על פי אמות מידה חדשות, כפי שנכתבו בדוח.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
תלונות רבות על התנהלות לקויה. גוטמן/ברני ארדוב
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הראשון מבין הנפגעים היה יו"ר בני יהודה, משה דמאיו. על פי גורמים בהתאחדות, האחרון כועס מאוד על גוטמן לאחר שזה פנה ליוסי אבוקסיס, מבלי שקיבל ממנו את ברכת הדרך. "דמאיו כועס כי הוא מרגיש שגוטמן רצה לקחת את יוסי בכוח, גם על חשבון ההצלחה של בני יהודה. במקום זה, אחרי שהתפרסמו כל מיני ידיעות בתקשורת על מועמדותו של אבוקסיס, גוטמן כנראה ציפה שדמאיו יגיב, אבל הוא היה חכם מספיק לשבת בצד ולחכות לפניה רשמית", אמר גורם הבקיא בפרטים, שסיפר על השתלשלות העניינים שהובילה לבחירה בבנאדו, שללא קשר זוכה לתמיכה נלהבת מההתאחדות ומהציבור. "בנאדו הוא לא היה האופציה הראשונה של גוטמן. הוא רצה קודם את אבוקסיס, אחר כך הוא פנה לאלי כהן ולחמן, שסירב בגלל שהוא מקבל שכר שעתי. איזה פיצוי דמאיו יקבל אם בני יהודה תרד ליגה? חוץ מנזק למועדון, שום דבר. כשגוטמן הבין שאין לו סיכוי, הוא העדיף לא לפנות לדמאיו וירד מהעץ".

אגב, גוטמן ניסה לעכב את הבחירה בעוזר מאמן אחר בתקווה שאבוקסיס ישוחרר בסופו של דבר מבני יהודה. עוד לפני הנסיעה לצרפת, לוזון שמע כי גוטמן רוצה למנות שני עוזרים בקמפיין הקרוב בגלל חשיבות הקמפיין והרצון שלו להיעזר בשני אנשי מקצוע באופן שוטף, והופתע מאוד מהבקשה. "תמנה צוות מקצועי עד למסיבת העיתונאים בשפיים", אמר לו.

אלא שכאן הסיפור עדיין לא נגמר. גוטמן התקשר לאבוקסיס וסיפר לו את תוכן השיחה עם לוזון. על פי גורמים בהתאחדות, גוטמן ביקש מאבוקסיס רשות להודיע על מינויו במסיבת העיתונאים, כדי ש"דמאיו יקבל זאת כעובדה מוגמרת". דמאיו ששמע על כך רתח מזעם ומבחינתו זה היה הקש ששבר את גב הגמל. אם תחזרו מעט אחורה, בטח תיזכרו מי היה חבר המזכירות היחיד שלא הצביע בעד המינוי של גוטמן. בסביבתו של דמאיו סיפרו כי לא הצביע בעד המינוי בגלל דרך בחירת המאמן, אבל זה כבר עניין אחר.

יש לציין כי הפניה ליעקב שחר בעניין בנאדו הגיעה כבר לפני כשבועיים, אך אז המטרה הייתה למנות אותו לצד אבוקסיס. מה היה קורה לו גוטמן היה פונה לדמאיו, אתם שואלים? ובכן, אבוקסיס עדיין לא היה משוחרר לנבחרת. המאמן סירב להגיב אתמול בנושא והסכים רק לומר: "במצב הנוכחי של בני יהודה לא ראוי שאעסוק במשהו אחר. הקבוצה חשובה יותר מכל דבר אחר". גם בהתאחדות, אגב, לא אהבו שהסאגה נמשכה. גורם בנבחרת אמר אתמול: "הוא יכל לפנות לדמאיו ולקבל תשובה שלילית, זה לא היה צריך להימשך כל כך הרבה זמן ולגרום למבוכה".

משה דמאיו, יו"ר בני יהודה. ברני ארדוב
לא אהב את ההתנהלות סביב אבוקסיס. דמאיו/ברני ארדוב

אגב, גם ההתנהלות בנושא אלי כהן (השריף) לא עלתה יפה. גוטמן, שהכחיש את הפרסומים סביב הפניה למאמן למרות ששוחח איתו ואף התנצל על כך שהחליט לבחור במאמן אחר, סיפר בשיחות סגורות עם אנשי ההתאחדות כי כהן הוא לא האדם המתאים לאמן לצדו. "עלתה הצעה שאלי יתרום מהניסיון שלו ויתרום מהניסיון שלו לנבחרת. אלי לא רצה אותו מהרגע הראשון, לכן לא ברור לי למה הוא בכלל דיבר איתו", סיפר אותו גורם בהתאחדות. "אולי הוא רצה לשמור את כולם על אש נמוכה. כהן אדם אינטליגנט שהיה תורם המון לנבחרת, איש בלי אגו שלא היה חותר תחתיו ומאוד רצה לעבוד איתו בלי לחפש 'טייטל', לכן לא ברור מה המניע שגרם לו לוותר עליו".

ומה עם הקשר יוסי בניון, שלא זומן לסגל? אותו בניון איחל אתמול הצלחה לנבחרת למרות שלא זומן, אבל שחקני הנבחרת טענו אתמול כי הם מתקשים להבין את ההחלטה שלא לזמנו ללא קשר לשבירת שיא ההופעות. עוד לפני שנשמע אותם, ראוי לציין כי במסגרת השיחות בין לוזון לגוטמן השמיע יו"ר ההתאחדות למאמן את דעתו בנוגע לבניון. "לדעתי אתה צריך לזמן את יוסי למשחק נגד סלובקיה. ליוסי יש הרבה זכויות וראוי שהוא יהיה במשחק. עד הקמפיין הרשמי יש עוד שבעה חודשים והשם גדול עד אז. עכשיו המשחק הזה לא ממש קובע משהו לתחילת הקמפיין ואין משמעות לדקות המשחק. אני חושב שצריך להזמין אותו לסגל", אמר לו לוזון. גוטמן השיב כי לדעתו בניון חזר מפציעה ועדיין לא בכושר ולכן הוא מעדיף לוותר עליו. בהתאחדות לא התערבו בהחלטות המקצועיות, אלא בנוגע לסאגה שהתחוללה סביב העניין בתקשורת. כאשר נשאל לוזון בהתאחדות האם המליץ לגוטמן להזמין את בניון אמר להם לוזון: ?המלצתי לו על כך בשיחה בנינו בניס ואני מרוצה מזה. אי אפשר לקחת מיוסי בניון את מה שיש בו, הוא היה צריך להיות בסגל נגד סלובקיה וזה לא ממש משנה אם שחקן שיחק עד עכשיו 300 דקות או 400 דקות. אני חשבתי ככה, המאמן החליט אחרת. זכותו, הוא קובע?.

"האם שחקן שעבר בליברפול, צ'לסי וארסנל לא מספיק טוב לנבחרת?", אמר שחקן בנבחרת, "אם אלי לא בונה עליו, הוא צריך להגיד את זה עכשיו, ולא למשוך אותו עד תחילת הקמפיין. איפה נשמע דבר כזה שמאמן מתקשר לשחקן שלא שיחק חודשיים בבלגיה (הכוונה לבלם טל בן חיים, א"י) וכאילו מתנצל על כך שלא זומן? זה רק מראה כמה שום דבר לא השתנה מאז הקמפיין הקודם". גם סביב נושא קפטן הנבחרת עלו לא מעט בעיות. גוטמן רצה למנות את ביבראס נאתכו לתפקיד הקפטן, שחקנים בנבחרת סבורים שאליניב ברדה הכי מתאים לתפקיד הזה, גם אם לא יפתח בהרכב. גוטמן חיפש פשרה וייתכן שימנה שני קפטנים.

שחקן קווינס פארק ריינג'רס יוסי בניון. Ben Hoskins, GettyImages
יחס לא מכובד? בניון/GettyImages, Ben Hoskins

אחרי שהחליט להפסיק את עבודתה של דוברת הנבחרת מיכל גרונדלנד, גוטמן דרש שינוי מקיף גם בגזרות אחרות. גם מקומו של מנהל הנבחרת הוותיק ישראל שצוצינסקי לא היה מובטח, אך בהתאחדות הטילו וטו מהרגע הראשון על אפשרות שיעזוב. זאת הייתה הסיבה לכך שלא מעט גורמים בתוך הנבחרת חששו שגוטמן ימשיך. בנבחרת סיפרו אתמול כי גם המשך העסקתו של ד"ר מרק רוסנובסקי עלה על הפרק. "הוא חשב להחליף את כולם, מהאיש הכי קטן כנראה שלכישלון בקמפיין הקודם אבות רבים", הגדיר זאת גורם בהתאחדות. קברניטי ההתאחדות סירבו להגיב אתמול באופן רשמי. "כל מה שחשוב הוא ההצלחה של הנבחרת שלנו. גוטמן יימדד במבחן התוצאה, וזאת השורה התחתונה", אמרו.

תגובת אלי גוטמן לנאמר בכתבה

אלי גוטמן מסר את תגובתו באמצעות ראש מערך ההסברה בהתאחדות, שלומי ברזל. לגבי הטענות לפיהן לא פנה לבני יהודה מסר: "לא נעשתה פנייה רשמית לבני יהודה, מאחר שכבר בשיחות לא פורמליות הובהר כי מר משה דמאיו לא יאפשר כעת ליוסי אבוקסיס את כפל התפקידים: מאמן הקבוצה ועוזר מאמן הנבחרת. לפיכך, מרגע שהיה ברור כי הדבר לא יסתייע, לא היה טעם בפנייה רשמית. אלי גוטמן מעולם לא הסתיר את רצונו להמשיך לעבוד עם יוסי אבוקסיס, וגם אתמול חזר ואמר שאם הדבר יסתייע, בסיום העונה תיבחן האפשרות לצרפו שוב".

לגבי העובדה שפנה לאלי כהן לפני הפניה לבנאדו, וזאת בניגוד לדבריו במסיבת העיתונאים, נאמר: "גוטמן הבהיר אתמול במסיבת העיתונאים, כי במהלך החודש וחצי האחרונים, מרגע שאושר מינויו לקדנציה שנייה, נפגש עם מספר מאמנים, בהם גם אלי כהן ואייל לחמן. הבחירה באריק בנאדו אינה מורידה חלילה מההערכה הגדולה שרוחש גוטמן לכל מי ששוחח עמם בתקופה האמורה. בסופו של דבר, בנאדו נמצא על ידי גוטמן כמתאים ביותר להיות עוזרו".

על השאלה האם לוזון טען בפני גוטמן כי לדעתו בניון צריך להיות בנבחרת, ולגבי המשך דרכו של הקשר מסר: "אבי לוזון אכן אמר לגוטמן כי לדעתו יוסי בניון צריך להיות מוזמן לסגל הנבחרת למשחק הידידות הקרוב נגד סלובקיה. עם זאת, לוזון מעולם לא כפה או אפילו ניסה לכפות את דעתו על המאמן הלאומי. בשיחה שניהל אתמול גוטמן עם בניון ובה הודיע לו כי לא יזמנו לסגל, הבהיר המאמן כי אין בכך כדי ללמד על העתיד. גוטמן מעריך ומוקיר את יוסי בניון כאדם וכשחקן כדורגל נדיר, ובניון גם הבהיר בשיחה האחרונה כי אינו מעוניין בזימון לסגל לטובת שבירת שיא הופעות, אלא רק אם הוא נחוץ מקצועית".

לסיום, גוטמן אישר גם את הידיעה לפיה שקל להחליף חלק מאנשי הצוות שלו: "למאמן הנבחרת היו מחשבות כאלה ואחרות לגבי כלל אנשי הצוות, והבחירה האישית שלו בכל אחד ואחד מהם מלמדת על ההערכה הגדולה שלו כלפיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully