וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: דורטמונד ניצחה 2:4 בחוץ את זניט

סגנית אלופת אירופה בדרך הבטוחה לרבע הגמר. מחיטריאן ורויס פתחו בסערה, לבנדובסקי כבש צמד, שאטוב והולק צימקו

מרקו רויס שחקן דורטמונד חוגג שער. GettyImages
בישל שניים וכבש אחד בהצגה של דורטמונד. מרקו רויס/GettyImages

פצועה? חסרה? דורטמונד עדיין אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בליגת האלופות. סגנית אלופת אירופה הגיעה לרוסיה ללא חמישה שחקני הרכב, אך הבטיחה הערב (שלישי) כמעט בוודאות את מקומה ברבע הגמר בזכות ניצחון חוץ 2:4 על זניט סנט פטרסבורג. הנריך מחיטריאן (4) ומרקו רויס (5) פתחו בסערה עבור הגרמנים והפכו את דורטמונד לקבוצת החוץ הראשונה אי פעם שכובשת פעמיים בחמש הדקות הראשונות בליגת האלופות. אולג שאטוב (58) והולק (69 בפנדל) צימקו פעמיים עם שערי הבכורה של קבוצות הבית בשלב זה אחרי ארבעה משחקים וחצי, אבל רוברט לבנדובסקי הגיב לשניהם עם צמד (61 ו-71) שהעלה את מאזנו לשישה שערים במפעל והפך גם במקרה הזה את הסיכוי למתח בגומלין לקלוש למדי.

הנריך מחיטריאן שחקן דורטמונד עם קווין גרוסקרויץ. GettyImages
היה במקום הנכון. הנריך מחיטריאן כובש/GettyImages

זניט לא קיימה משחק רשמי מאז התבוסה 4:1 לאוסטריה וינה במחזור הסיום של שלב הבתים, ב-11 בדצמבר. ומשחקי אימון, אינטנסיביים ככל שיהיו, לא מהווים תחליף הולם או משפרים את כושר המשחק. התוצאה: עוד רביעייה. זניט שילמה על לוח הזמנים הרוסי ביוקר כבר בפתיחה, כשרויס התעלל בהגנה שלה וסידר שער אחד למחיטריאן לפני שכבש בעצמו. דורטמונד אפשרה ליריבתה להחזיק יותר בכדור, אך היא הייתה זו שהכתיבה את קצב המשחק והייתה מסוכנת יותר. גם כששאטוב נתן תקווה בדקה ה-58, לבנדובסקי דאג להראות שהתאושש מהר מהווירוס שתקף אותו והרשית בדקה ה-61. שתי דקות לאחר שהולק הקטין מהנקודה הלבנה בדקה ה-68, החלוץ הפולני שוב היה שם עם בעיטה חדה לרשת. קבוצות החוץ עדיין מושלמות בשמינית הגמר, דורטמונד ככל הנראה תצטרף לבאיירן בהגרלת הרבע.

* כמה שעות לפני המפגש בין הקבוצות, הותקפו אוהדי דורטמונד בידי אוהדים מקומיים ברחובות סנט פטרסבורג. אוהד אחד נפצע וככל הנראה שבר את האף, כשהאוהדים מגרמניה התלוננו כי השוטרים עמדו מנגד ולא סייעו להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הנריך מחיטריאן שחקן דורטמונד עם קווין גרוסקרויץ. GettyImages
המשיכו את רצף ההצלחות של קבוצות החוץ. הנריך מחיטריאן עם קווין גרוסקרויץ/GettyImages

מהלך המשחק

דקה 4: גול! איזו פתיחה של דורטמונד. לבנדובסקי שלח עקב לעבר רויס שפרץ לרחבה ונתפס, אבל הכדור הגיע למחיטריאן שבעט לרשת של לודיגין. 0:1 לדורטמונד.

דקה 5: גול! וואו, כנראה שזניט עדיין עמוק בפגרה. לבנדובסקי העביר כדור מצד ימין, גרוסקרויץ הכין ורויס ירה מהאוויר לרשת מ-12 מטרים. השלישי של רויס בליגת האלופות, צמד בזק ו-0:2 לדורטמונד.

* דורטמונד היא קבוצת החוץ הראשונה אי פעם שכבשה פעמיים בחמש הדקות הראשונות בליגת האלופות.

* הקודמת שעשתה זאת, במשחק בית כמובן, הייתה סטנדרד ליאז' שפתחה עם צמד מהיר בדקות 3 ו-5 נגד ארסנל בספטמבר 2009. אגב, התותחנים הפכו אז ל-2:3.

דקה 15: חילוף מוקדם מאוד בזניט, כשטימושצ'וק החליף את ארשבין. אולי בגלל פציעה, אבל מעניין איך שחקן ארסנל לשעבר קיבל את ההחלטה. מחליפו, בכל מקרה, מציין את הופעתו ה-50 בליגת האלופות.

דקה 18: לבנדובסקי דהר לעבר הרחבה, הטעה את לומברטס, אבל נבלם לקרן על ידי השוער לודיגין.

דקה 29: רויס הגביה כדור חופשי לרחבה, לבנדובסקי החופשי ניסה לנגוח ופגש בכדור עם הכתף וממנה מעל השער.

דקה 30: השלישי בדרך. פישצ'ק השאיר לרויס שסובב מ-14 מטרים, אך הכדור שלו חמק ליד הקורה.

דקה 38: המטווח נמשך. לודיגין קלט בעיטה מרחוק של קל וגם את הכדור החופשי המסובב של רויס.

סטטיסטיקות מחצית: אחוזי החזקה בכדור - 48:52 לזניט, אחוזי דיוק במסירות - 68:62 לזניט, איומים למסגרת - 1:5 לדורטמונד.

הולק שחקן זניט סנט פטרסבורג לפני מרסל שמלצר שחקן דורטמונד. GettyImages
לפחות זניט הצילה מעט מכבודן של קבוצות הבית וכבשה. הולק לפני מרסל שמלצר/GettyImages

דקה 48: לבנדובסקי הגיח מצד שמאל ובעט כדור חזק, השוער הרוסי הדף לקרן.

דקה 55: הפעם גרוסקרויץ ירה מחוץ לרחבה ופספס את המסגרת.

דקה 58: גול! אחרי 418 דקות בשמינית הגמר, יש לנו שער ראשון תוצרת הביתיות. נגיחה אחת של רונדון הורחקה מקו על ידי שמלצר, החלוץ ניסה שוב ובעט לקורה, ואז הכדור הגיע לשאטוב שהפציץ פנימה. רק 1:2 לדורטומנד.

דקה 61: גול! תגובה מיידית של דורטמונד. פישצ'ק החליף מסירות בצד ימין עם לבנדובסקי, שהשתחרר ברחבה ובעט בין רגליו של לודיגין פנימה. החמישי של הפולני בליגת האלופות, 1:3 לדורטמונד.

דקה 69: פנדל! פאיזולין כדרר בין שחקני דורטמונד, נכנס לרחבה ונתקל בפישצ'ק. ההיתקלות שנראתה תמימה במבט ראשון, הובילה לפנדל ולצהוב למגן. הולק ניגש והפציץ מהנקודה הלבנה לחיבורים הימניים. זניט צימקה ל-3:2.

דקה 71: גול! ושוב, דורטמונד הגיבה מיד אחרי שספגה. רויס הנפלא השאיר ללבנדובסקי החופשי שמזווית אלכסונית בצד ימין בעט חזק ושטוח לרשת. צמד לפולני, 2:4 לדורטמונד.

דקה 90: ויטסל ניסה להשאיר תקווה לגומלין, ויידנפלר קלט את הבעיטה שלו.

* סטטיסטיקת סיום המשחק: אחוזי החזקה בכדור - 45:55 לזניט, אחוזי דיוק במסירות - 60:73 לזניט, איומים למסגרת - 6:12 לדורטמונד.

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד חוגג. GettyImages
הגיב מיד על כל שער של זניט. רוברט לבנדובסקי/GettyImages

הרכבים

זניט סנט פטרסבורג: יורי לודיגין, אלכסנדר אניוקוב (איגור סמולניקוב, 83), ניקולא לומברטס, נטו, דומניקו קרישיטו, אקסל ויטסל, ויקטור פאיזולין (אלכסנדר קרז'אקוב, 84), אולג שאטוב, הולק, אנדריי ארשבין (אנטולי טימושצ'וק, 15), סלומון רונדון.

דורטמונד: רומן ויידנפלר, לוקאש פישצ'ק, מנואל פרידריך, סוקרטיס פפאסטאטופולוס, מרסל שמלצר, סבסטיאן קל, נורי שאהין, קווין גרוסקרויץ (אריק דורם, 90), הנריך מחיטריאן (פייר אמריק אובמיאנג, 70), מרקו רויס (יונאס הופמן, 85), רוברט לבנדובסקי.

לוצ'יאנו ספאלטי מאמן זניט סנט פטרסבורג. GettyImages
הקבוצה שלו הקיצה משנת החורף רק לאחר ההפסקהץ לוצ'יאנו ספאלטי/GettyImages
מאטס הומלס שחקן דורטמונד הפצוע ביציע. GettyImages
תמך בחבריו מהיציע. מאטס הומלס הפצוע/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully