וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: מאנצ'יני תוקף את מוריניו, מוריניו את התקשורת

לוהט לפני גלאטסראיי - צ'לסי (ד', 21:45, ס' 5). המיוחד: "בושה ששיחה פרטית הוקלטה". ריאל תסיר את הקללה הגרמנית?

שוער ריאל מדריד איקר קסיאס. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
נלחם בקללה הגרמנית. איקר קסיאס/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

הסיבוב הראשון של משחקי שמינית גמר ליגת האלופות יסתיים מחר (רביעי) עם שני משחקים מרתקים. במפגש האקסיות של ראול, ריאל מדריד תנסה לשים סוף לנאחס שלה על אדמת גרמניה ולנצח במגרשה של שאלקה. במקביל, דידייה דרוגבה יארח עם גלאטסראיי את צ'לסי וז'וזה מוריניו למפגש מרגש, שמבחינתו של רוברטו מאנצ'יני הוא גם טעון למדי.

קלאס יאן הונטלאר, שחקן שאלקה. רויטרס
פוגש את קבוצתו לשעבר. קלאס יאן הונטלאר/רויטרס

שאלקה - ריאל מדריד (21:45, ספורט 5 ו-HD)

אחרי שכבשה את הפסגה הספרדית ורגע לפני הדרבי החם מול אתלטיקו, ריאל מדריד רוצה לשבור את הקללה הגרמנית. זו התחושה איתה יצאו הבלאנקוס לקראת המפגש הרשמי הראשון אי פעם מול שאלקה. הספרדים עלו בפעם ה-17 ברציפות לשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות והיו בחצי הגמר בשלוש השנים האחרונות, אך לא ראו גמר מאז אותו ניצחון על לברקוזן ב-2002 עם הוולה הבלתי נשכח של זינדין זידאן והתואר האירופי התשיעי. על אותה לברקוזן, שנתיים קודם לכן, ריאל מדריד רשמה את ניצחונה היחיד ב-25 הביקורים האחרונים בגרמניה. סיבות לאופטימיות בשאלקה?

אולי. הרויאל בלוז אמנם איבדו ביום שישי נקודות ראשונות ב-2014 עם תיקו מאופס בבית מול מיינץ, אך נראים טוב מאוד בתקופה האחרונה ונהנו מחזרתם של יוליאן דראקסלר וקלאס יאן הונטלאר. החלוץ ההולנדי יפגוש את הקבוצה במדיה שיחק לפני שש שנים ובטוח: "אנחנו יכולים להבקיע שער בכל רגע, ההתקפה היא הנשק העיקרי שלנו. ריאל כמובן פייבוריטית לנצח כאן ולזכות בליגת האלופות, אבל המשחק הראשון בבית שלנו ונבוא להילחם. מבחינתי זה יהיה משחק מיוחד".

כריסטיאנו רונאלדו, שהחמיץ את שלושת משחקי הליגה האחרונים של קבוצתו בגלל הרחקה, ישוב כמובן להרכב וינסה להיצמד לזלאטן איברהימוביץ' בראש טבלת המבקיעים של ליגת האלופות (זלאטן עם 10, רונאלדו עם 9) ולשפר את השיא ההיסטורי של ריאל, שכבשה ב-31 משחקיה האחרונים במפעל. איקר קסיאס, שמגיע לגלזנקירשן אחרי 862 דקות ללא ספיגה, מקווה שהקללה הגרמנית לא תפגע בו שוב, שכן הוא ספג 24 שערים ב-11 ביקוריו האחרונים בגרמניה וחווה שם כמה מהלילות השחורים שלו בליגת האלופות. "היו לנו חוויות שליליות בגרמניה בעבר ושאלקה היא קבוצה עם רוח לחימה ושחקן נהדר כמו הונטלאר שחזר מפציעה", אמר קסיאס. "זו יריבה מסוכנת, אבל נצטרך להתמקד בדרך שלנו. אני רוצה שנזכה השנה בטרבל, אבל ברור שזה יהיה קשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. רויטרס
עצבני על התקשורת. ז'וזה מוריניו/רויטרס

גלאטסראיי - צ'לסי (21:45, ספורט 5 פלוס)

עם כל הכבוד לקבוצה הטורקית ולשאיפותיה במפעל, הסיפור הגדול של המשחק הוא כמובן המפגש בין דידייה דרוגבה לצ'לסי. בגומלין בסטמפורד ברידג' מפלס הרגש רק יעלה, אבל גם המפגש הראשון עם האקסית יספק ניצוצות, כשבנוסף ייתקל דרוגבה שוב במנטור שלו, ז'וזה מוריניו, שניצח אותו בעונה שעברה עם ריאל מדריד ברבע הגמר. "יהיה לי קשה לשלוט ברגשות", אמר דרוגבה בראיון ל-BBC לקראת המשחק מול הקבוצה במדיה כבש 157 שערים ב-341 הופעות. "אתה לא נשאר במקום שמונה שנים אם אתה לא מרגיש אהוב, במיוחד לא בכדורגל. אני אוהב את צ'לסי, אבל משחק כרגע בגלאטסראיי ולכן אתן הכול עבורה. צ'לסי טובה יותר? ברור, היא פי 10 טובה יותר מאיתנו, אבל גם יובנטוס הייתה טובה יותר ועברנו אותה. גם אם יש סיכוי של אחוז אחד, אני מאמין".

צ'לסי היא הנציגה האנגלית היחידה שניצחה את גלאטסראיי בטורקיה במסגרת ליגת האלופות. זה קרה באוקטובר 1999, עם 0:5 מוחץ שנותר עד היום ניצחון החוץ הגבוה ביותר של הכחולים במפעל. המשחק באנגליה הסתיים אז ב-0:1 לצ'לסי, כך שגלא תחפש שער ראשון מול היריבה שלה, שלא הפסידה בששת משחקי הנוקאאוט האחרונים שלה במפעל וכמובן זכתה בו עם דרוגבה ב-2012. מוריניו יחסר את נמניה מאטיץ', שלא נרשם לשלבי ההכרעה מפני ששיחק כבר עם בנפיקה בשלב הבתים. לשמחתו, דויד לואיז וג'ון אובי מיקל חוזרים לסגל אחרי שלא שיחקו נגד אברטון בשבת. גם אוסקר ישוב לסגל של מוליכת הפרמיירליג ועשוי לפתוח בהרכב.

גלאטסראיי ניצחה בשבת 0:1 בדרבי את בשיקטאש ונמצאת במקום השני בטורקיה, מרחק ארבע נקודות מפנרבחצ'ה המוליכה. ווסלי סניידר אמור להמשיך בהרכב של רוברטו מאנצ'יני, מאחורי דרוגבה ובוראק ילמאז. המאמן האיטלקי בונה על הביתיות וישמח לנצח את מוריניו, האיש שהחליף אותו באינטר והוביל אותה לטרבל המפורסם. מאנצ'יני טען אז כי הפורטוגלי רק קטף את פירות ההשקעה שלו ובין השניים התפתחה מלחמה מילולית ארוכה, אך בעונה שעברה פספס הזדמנות לחגוג על חשבונו כשמנצ'סטר סיטי שלו הפסידה 3:2 לריאל של מוריניו במדריד וסיימה איתה ב-1:1 בבית.

"מוריניו זכה בליגת האלופות עם אינטר כי הוא ירש סגל טוב", ירה האיטלקי במסיבת העיתונאים. "סגל, שבדיוק כמו במנצ'סטר סיטי, אני בניתי. זו הייתה קבוצה חזקה מנטאלית. כשאני הגעתי לאינטר, הם שיחקו כדורגל גרוע. אני שיניתי זאת, אבל כדי לזכות בליגת האלופות צריך גם מזל. זו ליגה קשה וזה מוזר כי אתה יכול לעשות שלב בתים טוב עד דצמבר, אבל אז הכול משתנה בפברואר. אין לנו סיכוי גדול לנצח, אפילו בבית, כי צ'לסי אחת הטובות באירופה. בכל זאת, ננסה לעשות הכול כי אנחנו מועדון גאה".

בזמן שמאנצ'יני מתעסק במוריניו, מוריניו התפנה לתקוף את התקשורת. "התגובות שלי על סמואל אטו לא היו רציניות ולא הייתה כל כוונה לפגוע", הסביר הפורטוגלי את השיחה בינו לבין איש עסקים שוויצרי שנקלטה במצלמת 'קאנאל +' ועוררה סערה (צוטט כאומר: "לצ'לסי אין חלוץ. בעצם, יש אחד, אבל הוא בן 32, אולי 35, מי יודע"). "עם אטו עשיתי את העונה הטובה ביותר בקריירה שלי. הוא אחד השחקנים היחידים שעובד איתי במועדון שני, ומאמן אף פעם לא עושה את זה אם הוא לא מחבב את האדם. זו הייתה שיחה משעשעת ביני לבין מישהו שלא קשור לכדורגל. צחקנו בינינו. אני באמת חושב שזו בושה שמישהו הקליט שיחה פרטית בלי שנדע על כך. ההערה שלי הייתה לא במקום, אין ספק, אבל זו בושה שזה פורסם וכולכם צריך להתבייש מבחינה אתית כעיתונאים".

רוברטו מאנצ'יני מאמן גלאטסראיי. Claudio Villa, רויטרס
טעון מתמיד. רוברטו מאנצ'יני/רויטרס, Claudio Villa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully