וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנויים פנויות: שחקני השוק החופשי ב-NBA

גלן דייויס הצטרף לקליפרס, אבל מטה וורלד פיס, דני גריינג'ר, אנטואן ג'יימיסון ואחרים סיימו את הטרייד דד ליין כשהם ללא קבוצה ומחפשים את דרכם ב-NBA. שגיא רפאל עם השחקנים החופשיים והקבוצות שמתאימות להם

גלן דייויס שחקן אורלנדו מג'יק. Charles Cherney, AP
מצא יופי של בית. גלן דייויס/AP, Charles Cherney

הטרייד דד ליין מאחורינו, ואנחנו מסתכלים על מה יש לשוק החופשי להציע. למרות היצע שחקנים אדיר קיבלנו יבול דל של טריידים. שחקנים שלא הצליחו לעבור בטרייד, יחפשו עכשיו ביי-אאוט כשתאריך המטרה הוא ה-1 במרץ. זהו התאריך האחרון שבו שחקן ששוחרר מקבוצה בליגה, יכול לחתום בקבוצה חדשה, ועדיין לשחק עבור אותה קבוצה בפלייאוף. שחקנים שישוחררו אחרי התאריך הזה, לא יוכלו להשתתף בפלייאוף. כבר ראינו יבול ראשוני של שחקנים (גלן דייויס מאורלנדו, ארל קלארק מפילדלפיה, אנטואן ג'יימסון מאטלנטה) ובהמשך השבוע כנראה שיהיו מצטרפים נוספים (דני גריינג'ר, מטה וורלד פיס, בן גורדון, בנו אודריך).

ההיגיון של הקבוצה המשחררת הוא לחסוך כמה דולרים בהסכם עם השחקן, ולפנות את הדקות שהוא תופס עבור שחקנים צעירים. ההיגיון של השחקן הוא שהוא מקזז את הכסף בחתימה בקבוצה אחרת, ומאפשר לעצמו הזדמנות להתמודד על האליפות.

נתחיל עם שם חם שכבר מצא בית חדש ונמשיך בשאר השחקנים והקבוצות שמעוניינות בהם או מתאימות להם.

רוג'ר מייסון, ניו אורלינס הורנטס. Chris Graythen, GettyImages
תאריך המטרה הוא ה-1 במרץ. רוג'ר מייסון/GettyImages, Chris Graythen

גלן דייויס

אורלנדו רצו לפנות את הדקות לטוביאס האריס ומו הארקלס ושחררו את דייויס מיד אחרי הדד ליין. הוא כנראה השחקן שתהיה לו ההשפעה הגדולה ביותר בפלייאוף, וכבר חתם בקליפרס. גארנט ודוק ריברס הלכו ראש בראש במלחמה על שירותיו, וביג בייבי העדיף את מאמנו לשעבר. ביג בייבי רשם השנה 12 נקודות ו-6 ריבאונדים ב-30 דקות משחק. המספרים לא ממש מרשימים, אבל מדובר בשחקן צעיר עם נסיון גדול אותו צבר בקרבות הפלייאוף של בוסטון. הוא יביא לקליפרס בדיוק את מה שחסר להם, ביג מן שיעלה מהספסל ויספק נקודות, הגנה ומלחמה. דייויס יכול לשחק גם ב-4 וגם ב-5, וייתן דקות מנוחה יקרות לבלייק גריפין ודיאנדרה ג'ורדן. יש לו משחק טוב עם הגב לסל והוא מנצל היטב את הרוחב שלו. רק שהקליפרס ירחיקו אותו ממקלדות.

יתרונות: גודל, משחק פוסט, ריבאונד, הגנה.

חסרונות: נמוך, אימפולסיבי, מאבד את הראש כשלא מקבל חדר במלון.

למי הוא מתאים: ההיט היו שמחים להביא עוד שחקן פנים, וכך גם הווריורס, הבלייזרס והת'אנדר. למעשה כולם למעט אינדיאנה, שדי מסודרת בפנים. הקליפרס זכו, וחיזקו את מעמדם כקונטנדרית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן בוסטון סלטיקס, דוק ריברס, עם שחקנו, גלן דייויס. Lisa Blumenfeld, GettyImages
התחילו את המעגל בבוסטון וסוגרים אותו בלוס אנג'לס. ריברס ודייויס/GettyImages, Lisa Blumenfeld

דני גריינג'ר

הכוכב לשעבר של אינדיאנה הביע אכזבה גדולה על הטרייד שהעביר אותו ממובילת המזרח לנמושת המזרח. פילדלפיה לא מסתירה את כוונותיה, ומכרה את השחקנים המצטיינים שלה בלי לקבל שום תמורה ממשית. גם את המעט שהיא קיבלה (ארל קלארק) היא שחררה. גריינג'ר אמור להיפגש עם מאמן הסיקסרס ברט בראון לשיחה, אבל ברור שגריינג'ר לא ממש מעוניין להישאר. הוא אמנם בעונת חוזה, ואין מקום טוב מפילדלפיה בשביל לרשום מספרים שיגרמו למנהלים לתת לו כסף בקיץ, אבל גריינג'ר התרגל לאוויר הגבהים של אינדיאנה, ולא בא לו לבזבז את הזמן בפילדלפיה. גריינג'ר רוצה קונטנדרית. השאלה היחידה היא, האם יש לו מה לתת. אינדיאנה חשבה שלא ולכן ויתרה עליו.

יתרונות: סקורר, טווח קליעה גדול, שומר טוב.

חסרונות: בריאות, צריך את הכדור ביד כדי להיות אפקטיבי, בשנתיים האחרונות היה צל של עצמו.

למי הוא מתאים: פורטלנד היו שמחים לקבל סקורר מהספסל. דורל רייט לא מספק את מה שציפו ממנו. גם לקליפרס יש חור בעמדה 3.

שמועות: אם אתה לא יכול לנצח אותם, תצטרף אליהם. השמועות אומרות שגריינג'ר רוצה ללכת ללא אחרת מאשר מיאמי היט. הספרס והניקס גם מעוניינים.

שחקן אינדיאנה פייסרס דני גריינג'ר. GettyImages
לא בא לו לבזבז את הזמן בפילדלפיה. גריינג'ר/GettyImages

ארל קלארק

לא שם גדול, אבל שחקן שכבר שוחרר. קלארק הצליח לעשות פריצונת בעונה שעברה במדי הלייקרס, שם רשם 7.3 נקודות ו-5.5 ריבאונדים ב-23 דקות משחק. הדגש במקרה לו הוא על היכולת לקלוע משלוש (33%), מה שנתן לו חוזה סביר בקליבלנד העונה. מייק בראון לא ממש סמך עליו ונתן לו מעט מאוד הזדמנויות להוכיח את עצמו בשורות הקאבס. כמו שעמרי כספי כבר הוכיח, מה שקורה בקליבלנד לא רלוונטי לשאר הליגה, וקלארק בהחלט יכול לתרום דקות איכותיות מהספסל ב-3 או ב-4. השאלה היחידה היא מה המטרה של קלארק. הוא עדיין לא בגיל שבו הוא רץ אחרי הטבעת, וכרגע מן הסתם הוא ירצה לעבוד על החוזה הבא שלו. הופעות טובות בפלייאוף יכולות לעזור לו, אבל יהיה לו יותר קל לרשום מספרים טובים בקבוצת תחתית, אם אחת כזו תרצה להחתים אותו.

יתרונות: טווח שלוש, ריבאונדר סביר.

חסרונות: טווינר, מגיע חסר ביטחון מקליבלנד, ללא ניסיון פלייאוף.

למי הוא מתאים: פורטלנד, אוקלהומה סיטי, סן אנטוניו. פורטלנד צריכים שחקן כמוהו שיעלה מהספסל, הת'אנדר כנ"ל. סן אנטוניו מתמחה באיסוף הזבל של אחרים והפיכתו לאוצר.

שמועות: אין. הקבוצות מחכות לשמות גדולים יותר.

שחקן קליבלנד קאבלירס ארל קלארק (ימין). AP
יהיה לו יותר קל לרשום מספרים טובים בקבוצת תחתית. ארל קלארק/AP

מטה וורלד פיס

גם וורלד פיס נמצא על סף ביי-אאוט מניו יורק. מכיוון שמלכתחילה מדובר בחוזה נמוך, לא נראה שיש כאן בעיה כספית, כי אם בעיית גישה. ניו יורק היא מהקבוצות הרכות בליגה, ומטה לא ממש הצליח לשנות את זה. הוא שותף רק ב-29 משחקים, ושיחק 13 דקות למשחק. המספרים אומרים שמדובר בשחקן שלא נשאר לו יותר מדי מה לתת, ואלמלא סרטוני היוטיוב שהוא משחרר, כנראה שהיינו שוכחים אותו. וורלד פיס היה מהשומרים והמתחרים הקשוחים בליגה, ונקווה שהניקס לא שינו את זה. אם מוסיפים את ניסיון הפלייאוף שצבר בלייקרס, סביר להניח שיהיה לו מה לתרום בפלייאוף, כל זמן שמדובר בדקות מוגבלות. היכולת להיכנס לשחקנים מתחת לגופיות ולתוך העצבים, עדיין קיימת.

יתרונות: שומר אדיר, קלע סביר.

חסרונות: עדיין? בניו יורק בעיקר ראינו שטותניק שנהנה להעלות סרטונים ליוטיוב.

למי הוא מתאים: דווייט הווארד ישמח לקבל שותף לשטויות שהוא מעלה ליוטיוב. הוא אפילו מסוגל לשפר את ההגנה של יוסטון.

שמועות: הקליפרס והספרס מרחרחים.

שחקן ניו יורק ניקס מטה וורלד פיס (ימין). רויטרס
נשאר לו מה לתת? מטה וורל פיס/רויטרס

בן גורדון

גורדון רוצה לברוח משארלוט, כרגע ההנהלה עדיין לא נענית לבקשותיו. צריך לזכור שבשנים הראשונות בשיקגו גורדון היה סוג של סופר סאב, שמתמחה בעיקר ברבע הרביעי. שחקן שמסוגל להשתלט על המשחק. אחרי החתימה בדטרויט הוא הפך בעיקר לשחקן שמתמחה בלאכזב את הקבוצה שלו. העונה בשארלוט הוא שותף רק ב-19 משחקים, והסתפק ב-5.2 נקודות. גם הקליעה מבחוץ כבר לא מה שהייתה עם 27% לשלוש. כנראה הוא ימצא קבוצה שתזכור לו חסד נעורים, והשאלה היחידה היא האם יהיה מדובר בקבוצת פלייאוף, או בקבוצת לוטרי, שם הוא יוכל לעבוד בעיקר על החוזה הבא.

יתרונות: קליעה, קור רוח.

חסרונות: אם הוא לא מצליח להביא את זה בשארלוט, איפה כן?

למי הוא מתאים: לבולס חסרה קליעה מבחוץ, ואם יש קבוצה שאמורה לזכור איזה שחקן הוא היה, זו שיקגו.

שמועות: הספרס ינסו לקחת אותו אם ישוחרר. גם ניו יורק בעניין.

בן גורדון, שארלוט בובקאטס. Streeter Lecka, GettyImages
אם בשארלוט הוא לא הצליח, אז איפה כן? בן גורדון/GettyImages, Streeter Lecka

אנטואן ג'יימיסון

ג'יימיסון הפתיע בעונה הקודמת בלייקרס כשהראה שיש עדיין קצת דלק במכל. בקליפרס הוא נאלץ להסתפק ב-11 דקות משחק, ולא ממש הצליח לנצל את העובדה שלקליפרס אין גבוהים על הספסל. ג'יימיסון עדיין יכול לספק נקודות מהספסל בדקות מוגבלות, וכמובן להביא את הניסיון הרב שיש לו בליגה.

יתרונות: אינסטנט אופנס מהספסל.

חסרונות: הרבה מעבר לשיא. גם בשיאו היה שומר גרוע.

למי הוא מתאים: ג'יימיסון יכול לחזור לקבוצה שבה התחיל את הקריירה ולהביא קצת ניסיון לספסל של הווריורס.

שמועות: אין.

בנו אודריך ורוג'ר מייסון ג'וניור

אליפות היורוליג גם נחשב?

למרכוס אולדריג' שחקן פורטלנד בלייזרס מול אנטואן ג'יימיסון שחקן לוס אנג'לס קליפרס. Don Ryan, AP
ניסיון יש, מהשאר לא נשאר הרבה. ג'יימיסון מול אולדרידג'/AP, Don Ryan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully